Přední členové zakládají nový tým.
V lednu letošního roku jsme se poprvé dozvěděli o složité situaci studia Piranha Bytes. Vedení tohoto německého týmu své fanoušky tehdy informovalo o tom, že se rozchází se svým dosavadním vlastníkem v podobě společnosti Embracer Group. Ambiciózní švédská společnost musela kvůli neuskutečněným investicím přistoupit k restrukturalizaci, v průběhu které uzavřela několik studií a propustila více než 4 tisíce zaměstnanců.
Začátkem roku se mluvilo o tom, že se Embracer pokusí pro Piranha Bytes najít kupce nebo partnera, který by zajistil pokračování tohoto známého studia, které se proslavilo RPG sériemi Gothic, Risen a Elex. Podle nových informací polského magazínu CD Action, který se odkazuje na vlastní zdroje uvnitř Piranha Bytes, ale tyto akce selhaly. Výsledkem má být kompletní uzavření studia, ke kterému měl Embracer přistoupit na konci června.
Téměř souběžně se zveřejněním této zprávy oznámili dva veteráni z Piranha Bytes založení nového studia s názvem Pithead. Konkrétně jde o Björna Pankratza, který strávil Piranha Bytes více než dvě dekády, kdy se z pozice kreativního ředitele, herního designéra a hudebníka podílel na všech významných titulech, které německý celek v průběhu let přinesl.
Do nově založeného studia Pithead se s ním přesunula také jeho manželka Jennifer Pankratz. Uvidíme, zda do nově zformovaného celku zamíří také další vybraní vývojáři z Piranha Bytes, které zřejmě svou cestu definitivně uzavřelo.