Podle BioWare nemusíte být extrémně zlí, nebo extrémně hodní, abyste dostali ze hry maximum.
„Věděli jsme, že systém světlé a temné strany Síly bude pobízet hardcore hráče ke ždímání té které strany na maximum. K dosažení úplného stropu,“ řekl vedoucí projektu James Ohlen v rozhovoru pro PC Gamer.
„Máme ale také připraven systém pro hráče, kteří chtějí zůstat spíše uprostřed, který příjde o něco později. Dovolí to hráčům být Grey Jedi, což v zásadě znamená, že nemusíte tlačit svou postavu do extrémů, abyste dostali odměny a bonusy. Můžete si vybrat svou vlastní cestu.“
Ohlen dodal, že BioWare nechtěl tlačit hráče do těžkých rozhodnutí, týkajících se morálky a ignorovat tím kořeny MMO žánru.
„Byli jsme hodně opatrní co se týče odměn pro dosažení určitých cílů v obou stranách Síly. Nechtěli jsme dělat v tom absolutní humbuk, protože by to pak mnohé hráče mátlo a nedovolovalo účastnit se určitých misí a questů,“ poznamenal Ohlen. „Jakmile ale vypustíme nový systém světlé a temné strany mezi hráče, uvidíte velké změny i nové odměny.“