Téma: Jsou nové hry lepší než ty staré?
Blogy čtenářů Článek Téma: Jsou nové hry lepší než ty staré?

Téma: Jsou nové hry lepší než ty staré?

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Poslední dobou čtu hodně článků a hlavně komentářů, které se týkají nových her. Některé mě skutečně zaráží, protože se je snaží srovnávat s některými…

Reklama

Poslední dobou čtu hodně článků a hlavně komentářů, které se týkají nových her. Některé mě skutečně zaráží, protože se je snaží srovnávat s některými staršími kousky. Jaké jsou ale rozdíly?

 

Grafika bod číslo jedna ?

V době když sem s hraním začínal, jsem byl také osloven asi nejvíc grafickou stránkou hry. Představte si to hra, která jela v rozlišení 800x600 a byl jsem z toho skutečně nadšen. Doba pomalu ale jistě postupuje kupředu, tak se hnula i grafická stránka her. Vypadají většinou skutečně fantasticky, ale pro většinu herní komunity nejsou stále dostatečné. Je zde sice pár děl, která jsou vřele přijímána. Jsou zde i luxusní kousky, jenž jsou zavrženy kvůli grafické stránce hry, jako je například Dark Souls II.

Je dobré hry hodnotit jen podle toho jak vypadají anebo je lepší jim dát šanci, aby předvedly co v nich je i přes grafický průměr?

 

 

DLC vs Datadisk

Já vím je to část původní hry, které jsou úmyslně vytrženy ze hry a později přidávány jako dodatečný obsah. Ale já zas tak velký rozdíl mezi datadiskem a DLC nevidím, jen dodatečný obsah má nyní cenu datadisku který byl většinou mnohonásobně větší. Je to celkem nepříjemná novinka, když si musím koupit 10 DLC, abych měl hru kompletní. Když před pár lety jsem mohl investovat pár stovek a získat jak plnou hru, tak i výborný obsah v podobě datadisku. A jako takový hořký bonbonek je fakt, že většina her vychází nedodělaná s nemalou dávkou bugů, čest výjimkám. Abych nezapomněl, vždy při přeobjednaní dostanete DLC zdarma.

Což je podle mě celkem malou náplastí, za pokažení prvního zážitku ze hry co myslíte?

 

 

 

Příběh hlavní kámen úrazu?

Když se ohlédnu přes rameno tak vidím luxusní příběhy herních dinosaurů v podobě Gotika či Deus Ex. Příběhy, které vydržely na několik desítek hodin. Hry oslovili příběhem tak i obtížností, která byla pro většinu her pověstná a některé levly či části hry byly skutečně obtížné. Jak to vypadá teď? Poslední dobou dostávám do rukou hry, které mají herní dobu maximálně přes deset hodin. Obtížnost většinou nestojí za moc. Spolu s příběhem, který je občas velmi podprůměrný. Občas se sice najdou na trhu hry, jenž skutečně překvapí a osloví, ale stane se to tak jednou maximálně dvakrát do roka Zatím mě asi nejvíc těší Indie hry, které nabízejí celkem zajímavý příběhový a herní potenciál. Jdou zde naopak smutné tituly, které by mohly vycházet jednou za pár let, jako například AC a CoD možná by se prodloužením doby vývoje, posunul příběh a hratelnost.

 

 

Zaklad nových her

Jako hlavní pilíř novinek zde stojí grafika je prakticky hlavním aspektem. Poté zde stojí občas zajímavě slátaný příběh spolu s hratelností, na které se nedá moc zkazit. Kam by se ale průmysl měl ubírat? Podle mě by měl být příběh na prvním stupínku priorit. Asi bych zde měl raději hru s výborným příběhem, kterou bych si mohl zahrát víckrát než graficky fantastický kousek který mam hotový za pět hodin čistého času a pak už nemám důvod, se po něm vůbec ohlédnout. Protože až na grafický potenciál nemá co nabídnout. Je smutné, že se většina tvůrců bojí přijít s něčím novým a tím pádem jen kopírují starší a kvalitní kusy.Pro mě je například příkladem nepovedeného kusu nový M&M. Dalším problémem je vodění za ručičku skoro každá hra se hráče snaží vést. Volný prostor je podle nich zřejmě zbytečný. Anebo naopak vloží hráči do rukou obrovský prostor a nedokáží jej dostatečně naplnit, tím pádem se hráč po pár hodinách začne nudit. Jako důležitou část nových her si vybavují DLC a předčasné vydání plné bugů ale to má svou vlastní kapitolku.

Jaká je vaše představa nových her?

 

Staré je lepší?

Přirovnávat nebo hodnotit vše podle starších her také není moc dobré. Říct například že nový Wolfenstein bude horší než jeho starší díly kvůli tomu že nebude mít stejnou atmosféru je celkem hovadina. Bude to sice FPS a zatím vypadá celkem průměrně, ale říct že první díly byly lepší, když jste prakticky v prvních dílech jen bezhlavě střílely a hledaly klíče je samozřejmě hloupost. RPG žánr se také posouvá, ale nevím, zda některé dílka dokáží překonat některé deset let staré kusy. Naštěstí se občas objeví kvalitní a zajímavé předělávky her. Hlavním tahákem starších her je jejich obtížnost a jedinečnost příběhu. Největší nevýhodou ale zůstává grafická stránka a AI která bývá občas hodně zaostalá.

Zůstal vám nějaký starší kousek v paměti?

 

 

 

Remíza

Nové hry oplývají úžasnou grafikou ale ve směru příběhu celkem pokulhávají, naopak staré disponují výborným příběhem ale mizernou grafickou stránkou a občas je nutno je hrát s notnou dávkou nostalgie. Každá věc má své pro a proti stejně tak je to u starých i nových her. Proto je asi na každém co si zahraje.

A co volíte vy?

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama