TES V: Skyrim - systém soubojů a inventář
Speciály Skyrim Článek TES V: Skyrim - systém soubojů a inventář

TES V: Skyrim - systém soubojů a inventář

Michal Maliarov

Michal Maliarov

5

Vývoj dalšího dílu fantasy RPG The Elder Scrolls je v plném proudu a po četných informacích se Game Informer podělil o další část hry – soubojový systém.

Reklama

Již dříve jsme vás informovali o celkových novinkách včetně arzenálu, o samotných soubojích se toho ale více dozvídáme až teď. V sebevíce kvalitní hře plné vylepšené umělé inteligence, nového příběhu i grafických hodů se neudrží pozornost hráče dostatečně dlouho, pokud ty nejprimitivnější herní mechanismy zkrátka nefungují. V sérii Elder Scrolls jsou tyto aktivity mávání mečem a kouzlení. Vývojáři si naštěstí uvědomili své minely ze skvělého Oblivionu a snaží se nabídnout hráčům zcela jiný směr.

„Chtěli jsme, aby měly souboje větší váhu, aby zbraně byly brutálnější,“ řekl Todd Howard z Bethesdy. „Když se podíváte na předchozí díly, souboje vypadali trochu jako mlácení hůlkami. Stojíte tam a máváte jimi před sebou.“

O duálním systému zbraní víte z našeho předchozího zpravodajství, hra by měla nabídnout i jednoduché palety, mezi kterými budeme rychlostí blesku přepínat a využívat ty kombinace, které nám nejvíce sednou.

Stokrát a pokaždé jinak

Opakování může být sice matkou moudrosti, ale největším nepřítelem vývojářů. Při cestování Tamrielem může člověk narazit na souboje tisíckrát, což z nich časem dělá stejně monotónní záležitost, jako zapínání světla v pokoji. Bethesda si je toho vědoma a prvním krokem k nápravě je tak změna tempa a stylu samotných soubojů. Po strávení spousta hodin u televize a sledování bojových filmů vývojáři studovali, jak se lidé během šarvátek chovají. Souboje nyní mnohem více využijí fyzikálního enginu Havok, kterým tým přesně vystihuje frenetickou a akční náladu bitek prostřednictvím třesoucí se kamery či úhybů. Zapomeňte na oblíbené drcení tlačítka pro útok a modlení se za vítězství. Pokud nebudete opatrní, rychle ztratíte kontrolu nad situací, dostanete se z rovnováhy a otevřete se pro zdrcující útok, který může souboj ukončit. Klíčem k vítězství bude přesně vědět, kdy útočit, kdy blokovat a jak se pohybovat.

„Je tu brutalita vztahující se k hernímu světu a také vám, vaší smrti,“ vysvětluje Howard. „Myslím, že si hráč velmi rychle zvykne, že tu po světě chodí spousta nepřátel a on je musí pokosit. Není tu ale ten pocit, že může skončit něčí život. A to chceme změnit.“

Novinkou, přispívající k větší brutalitě, budou speciální zakončující údery. V závislosti na zbrani, nepříteli a situaci bude moci hrdina provést zdrcující finišující útok, který nepřítele dorazí. Ve hře si toho dle všeho užijeme dosyta a vývojáři se tak snaží, abychom si to náležitě užívali.

Stejně jako ve všech RPG bude i zde mít větší smysl specializovat se na určitou zbraň, případně bojový styl, a to i přesto, že můžete využívat nespočet kombinací. Dlouhé používání té které zbraně vám totiž dá přičichnout k jejím perkům. Meč má pak větší šanci na kritický zásah, sekera trestá nepřítele ztrátou krve a palice ignoruje brnění. To samé platí i o defenzivní části soubojů. Při používání štítu dostanete perk na obranu proti kouzlům, dvouruční meče zvýší svou obrannou schopnost atd. S každou zbraní máte šanci také na odstrčení, které vyvede nepřítele z rovnováhy a dá vám šanci zasadit úder. Je ale jasné, že mnohem většího efektu docílíte štítem.

Kouzlíš, kouzlíte, kouzlíme

Velkou inspiraci kouzel a kouzlení celkově hledá tým v BioShocku, dílku studia Irrational Games. Howardu se velmi líbil způsob, jakým hráč využíval Plasmidy a chce jej adoptovat i pro Skyrim. „V předchozích dílech jste nikdy opravdu necítili, že kouzlíte,“ přiznal Howard. „Vylétlo to z ruky, mohli jste to kombinovat se zbraněmi. Byl to takový dodatek.“

Nyní si kouzlo přivlastní jedna z rukou, hráči tak budou muset takticky přemýšlet, s čím skombinují co, aby se jim styl nejvíce přibližoval. Budeme moci obdařit kouzlem i obě ruce a stát se obávaným mágem. Nejzajímavější je ale způsob, jakým budeme moci kouzla používat. Klasický Fireball budeme moci využít na dálku jako projektil, nablízko jako plamenomet, na zem jako nášlapnou past nebo jej uchopit do dvou rukou, vyždímat manu téměř na doraz a vypustit cosi, co zpustoší polovinu vesničky. Opět je tu v kurzu Havoc, díky kterému budou mít kouzla mnohem větší důraz na prostředí. Tráva tak bude po vystřelenem fireballu ohořelá, mrazící kouzlo změní kůži nepřítele a zpomalí jej, elektrický výboj vysává život a manu atd.

Pojď mi na nůž

Zkrátka nepříjdou ani milovníci plížení. Pokud preferujete střílení z luku a podřezávání orků v romantické chvilce pod stromečkem, máte tu možnost. Bethesda se zaměřila i na tento styl a nabídla několik vylepšení našeho arzenálu. Luk bude nyní mnohem destruktivnější, než kdy předtím. Nyní trvá déle, než si připravíte úder, ale pokud se tak stane, slabší nepřátelé již nemají šanci. Již se ale nestane, že vyrazíte do boje s padesáti šípy a naleštěným lukem. Bude to zbraň, kterou budete šetřit a využívat ve specializovaných případech, protože si moc šípů do trenek nestrčíte.

Samotné plížení funguje velmi podobně, jako v Oblivionu, vývojáři ale vyšperkovali systém objevení. Pokud si nyní nepřátelé myslí, že vás slyšeli nebo viděli, dostanou se do zalarmovaného stavu. To dává hráčům s vyšší schopností plížení dost času na zdekování do stínů, případně uchopení zbraně a přípravu na boj. S tím se pojí i inovace v podání dýky, která je nyní mnohem brutálnější, než to párátko z Oblivionu. Při tichém chodu můžete zezadu oddělat i mnohem silnější nepřátele, protože je to tak zkrátka správně.

Sedneme na draka?

Jakožto přívrženci Dragonbornu mohou hráči využít i jeho síly. Vykřikovat uprostřed bitvy dračí zaklínadla, která zpomalí čas nebo přivolají strašlivého draka na výpomoc. O přesnějších informacích se ale tvůrci zatím tají, takže si na pokračování budeme muset chvíli počkat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama