V pátém díle našeho seriálu o technologiích hlubokého učení NVIDIA si redakce PCTuning posvítila na NVIDIA Reflex, technologii, která se zaměřuje na minimalizaci latence a zlepšení reakční doby hráčů, což je klíčové pro rychlé online kompetitivní hry.
NVIDIA Reflex
NVIDIA Reflex snižuje prodlevu mezi vizuálním podnětem a reakcí hráče, což zlepšuje rychlost a přesnost. Reflex je podporován v širokém spektru her, jako jsou Fortnite, Valorant a Cyberpunk 2077.
Testování latence
Testování probíhalo s nejvyšším grafickým nastavením na hrách Cyberpunk 2077, Fortnite a Valorant pomocí softwaru NVIDIA FrameView. Výsledky ukázaly významné snížení latence:
- Cyberpunk 2077 (1440p): 24% zlepšení
- Cyberpunk 2077 (4K): 42% zlepšení
- Fortnite (1440p): 44% zlepšení
- Fortnite (4K): 55% zlepšení
- Valorant (1440p): 23% zlepšení
- Valorant (4K): 18% zlepšení
Technologie NVIDIA Reflex výrazně snižuje latenci, což je nejvíce patrné u her Fortnite a Cyberpunk 2077. Valorant vykazoval menší zlepšení kvůli již nízké výchozí latenci. Snižování latence je zvláště důležité pro profesionální hráče a nadšence, kteří chtějí maximalizovat výkon své grafické karty a reakční dobu.
Použitý Software
- NVIDIA FrameView: Měří latenci a další veličiny v reálném čase.
- NVIDIA ICAT: Analyzuje a porovnává vizuální efekty, zejména ray tracing.
V posledním díle našeho seriálu jsme se podívali na shrnutí předchozích testů, zhodnotili jsme kompatibilitu DLSS funkcí napříč verzemi a nahlédli jsme do budoucnosti s DLSS 3.5.
Shrnutí seriálu
- Testovací hardware: AlzaPC Gamebox Prime s grafickou kartou Gainward GeForce RTX 4070 SUPER Ghost. Tato sestava excelovala ve všech testovaných titulech v rozlišení 1440p.
- Super Resolution: Upscaling nižšího rozlišení do nativního přinesl různorodé výsledky. Zlepšení snímkových frekvencí se pohybovalo mezi 30 - 140 %, průměrně 77 %.
- Frame Generation: Technologie výrazně zvýšila výkon napříč profily Super Resolution, v průměru o 66 % v nativním rozlišení 1440p. Má potenciál zvýšit výkon i u levnějších herních sestav.
- Ray Reconstruction: Znatelné zlepšení detailů odlesků, světla a stínů, viditelné ve hrách jako Cyberpunk 2077 a Alan Wake 2. DLSS 3.5 přináší další vizuální upgrade.
- NVIDIA Reflex: Snižuje latenci a zlepšuje reakce hráčů, což je klíčové pro profesionální hráče. Významné zlepšení bylo zaznamenáno v titulech Valorant, Fortnite a Cyberpunk 2077.
Kompatibilita her
DLSS je součástí více než 500 her a aplikací v rodině RTX Games, z toho přes 100 titulů podporuje DLSS. Kompletní seznam kompatibilních her najdete na webu NVIDIA DLSS & GeForce RTX.
Postupné nasazení DLSS 3.5 a nadcházející tituly
Seznam her podporujících DLSS 3.5 je zatím užší, ale postupně roste. Hra Cyberpunk 2077 získala podporu DLSS 3.5 s příchodem DLC Phantom Liberty, následována Alan Wake 2. V březnu přišla kompatibilita do Portal with RTX a byla oznámena podpora DLSS 3.5 pro nadcházející tituly jako Black Myth: Wukong (vydání 20. srpna 2024) a NARAKA: BLADEPOINT.
Série "Testujeme AI technologie NVIDIA" končí. Doufáme, že vám pomohla orientovat se ve funkcích NVIDIA a rozhodnout se, jak využít výkon vaší grafické karty. Všechny testy probíhaly na sestavě AlzaPC Gamebox Prime s grafickou kartou Gainward GeForce RTX 4070 SUPER Ghost a procesorem Intel Core i7 12700KF Alder Lake. Tato sestava je ideální volbou pro hráče, kteří hledají vyvážený herní počítač vyšší střední třídy.
Další konfigurace AlzaPC jsou dostupné v různých cenových kategoriích.