The Callisto Protocol trápí velmi špatný technický stav na PC
The Callisto Protocol Novinka The Callisto Protocol trápí velmi špatný technický stav na PC

The Callisto Protocol trápí velmi špatný technický stav na PC

Jan Urbančík

Jan Urbančík

43
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Na Steamu je přes 70 % recenzí negativních, Kraftonu klesla hodnota akcií.

Reklama

Právě dnes vyšla očekávaná hra The Callisto Protcol, která je prakticky od oznámení považována svým způsobem za duchovního nástupce Dead Space, stojí za ní totiž právě tvůrce této série Glen Schofield. Zároveň jsme se dočkali prvních recenzí, verdikty jsou ale poněkud smíšené a číselný rozptyl je opravdu velký. To nepramení jenom z nedostatků hry po stránce designu, titul totiž trpí na velmi špatný technický stav.

Na konzolích nové generace je The Callisto Protocol poměrně dobře hratelný, byť i tam je framerate nestabilní. O poznání hůř je na tom PlayStation 4 a Xbox One, kde hra pravidelně padá i k hodnotám okolo 25 FPS, jak můžete vidět ve srovnávacím videu níže. Zdaleka nejhorší je však stav na PC. A důvod? Tzv. shader compilation stutter.

V podstatě nejde o žádnou novinku, s tímto problémem se potýká celá řada her, na začátku letošního roku se téma řešilo například u Elden Ringu. Zdaleka nejčastěji se však tento typ stutteringu objevuje ve hrách poháněných Unreal Enginem 4, například v Sackboy: A Big Adventure (rozbor Digital Foundry).

Jednoduše řečeno – pokaždé, když uvidíte nějaký nový efekt, hra bude kompilovat shader a na chvíli se škubne. Čím horší procesor máte, tím větší takovéto záseky budou, žádný počítač každopádně není dost silný na to, abyste se tomuto problému vyhnuli úplně. V podstatě jediný opravdu funkční způsob by byl odehrát celou hru a poté se do ní pustit znovu, protože jakmile se shadery jednou zkompilují, už byste na záseky narazit neměli. To ale není úplně elegantní řešení.

Někteří hráči radí spustit hru v DirectX 11 místo DX12. Zdá se, že ani to ale v mnoha případech nepomůže. Alespoň za zkoušku stojí také použití DXVK (s patchem Async), který hru převede z DX11 do Vulkanu. Tento nástroj je původně určený pro Linux, ale funguje také ve Windows. Několik hráčů na Steamu hlásí, že díky tomu škubání eliminovali.

Tak jako tak to jsou velmi nepříjemné problémy a hráči to dávají najevo. Na Steamu má hra přes 70 % recenzí negativních a slovní hodnocení zní "spíše záporné". Prakticky ve všech se objevuje právě zmínka o špatném technickém stavu.

The Callisto Protocol trápí velmi špatný technický stav na PC

Negativní ohlasy se už podepsaly také na akciích, jak informoval magazín VGC. Hodnota společnosti Krafton, která studio Striking Distance vlastní, klesla za pár hodin o víc než 8 %.

The Callisto Protocol trápí velmi špatný technický stav na PC
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama