The Darkness II – zpět do temnoty
Preview The Darkness Článek The Darkness II – zpět do temnoty

The Darkness II – zpět do temnoty

Michal Maliarov

Michal Maliarov

3

Jackie Estacado se nám vrací v pokračování bravurní noir střílečky The Darkness a jeho věrní pomocníci temnoty jsou s ním. Máme se na co těšit?

Reklama

Původní hra z roku 2007, vytvořená studiem Starbreeze dle známé komiksové předlohy, byla jedna z mála, které foukly konzoli Xbox 360 nový vítr do plachet. Originální noir atmosféra, síly temna a pořádně brutální akce, byla to zkrátka chutná kombinace. Otěže nyní převzalo studio Digital Extremes (spolupracovali na PC verzi Homefront) a podle nejnovějších poznatků se nám zdá, že se Jackie vrátí v plné polní. A s pořádným vějířem nových schopností, jak může naznačovat nedávné premiérové představení hry v pohybu.

Když brutálně, tak aby to křupalo

Prvním pohledem ve hře ohodíte, jak jinak, tmu. Je slyšet pouze slabý úder kladiva někde v dálce. Jak postava přichází k vědomí, hráči vidí, že nám někdo drtí ruku ocelovým hrotem. Za chvíli nám dochází hrůznost situace – jsme křižováni v nějaké potemnělé místnosti v podzemí. Před námi stojí jakýsi zmrzačený muž se svou ochrankou. Jeho slova jen ztěží pronikají naší bolestí pokřivenou myslí. Všude kolem jsou svíčky a jakási nádoba, do které se z nás táhne potemnělý kouř. Že by rituál? Ale jak jsme se sem dostali?

Jako na zavolání tak přichází flashback. Bereme na sebe roli Jackie Estacada z prvního dílu, nyní dona mafiánské rodiny Franchetti. Právě jsme dorazili do italské restaurace a vedou nás k objednanému stolu. Nelze si nevšimnout velmi odlišného audiovizuálu. Od brutálně realistického vzezření z minula se hra přenáší do komiksově laděného světa, který si však zachovává svou temnou noir atmosféru a syrovou realitu. Hra se tak nyní mnohem více blíží komiksové předloze, a to je jen dobře. Celá scéna je značně živá, restaurace je plná lidí, někteří si pochutnávají na jídle, jiní kecají a usrkávají víno. Nelze si nevšimnout určité inspirace BioShockem.

U stolu nás čekají dvě milé slečny. Po chvíli flirtu a mrkání Jackie pomalu odvádí zrak k oknu. Právě ve chvíli, kdy se do něj řítí velká bílá dodávka. Silný náraz Jackieho odhazuje na konec místnosti a ten ztrácí vědomí. Avšak jen na chvíli. Přicházíme k sobě za šíleného řevu a zvuků střelby. Pohnout se nemůžeme, jedna z Jackieho nohou má nechutný patvar a jsme tak rádi, že se můžeme spoléhnout na naši věrnou ochranku, co nás táhne do zadních dveří. My je ale nechceme nechat zasypat kulkami, a tak vytahujeme naši pistoli a snažíme se palbu opětovat. Jak se ale blížíme k zadními východu, obraz se zahalí tmou a my jsme opět vrženi do přítomnosti.

Temnota nás opět ovládne

Divný chlápek na nás neustále řve. On ví, co jsme zač. Ví o nekonečné síle Temnoty, která v nás dřímá. A chce ji pro sebe. Hra však opět skáče do minulosti. Ochranka je už mrtvá a my se snažíme odplazit pryč. Nepřátel je ale příliš moc a jediné, na co se zmůžeme je bezmocně sledovat, jak se blíží. Těsně předtím, než nás skupinka vojáků chce zřešetit se však začínají probouzet temné síly. Jeden z nepřátel, ten méně šťastlivý, je v okamžiku rozpůlen. Tři ostatní jen bezmocně sledují horor, co se před nimi rozprostírá. Hra rychle stříhá záběr na naši nohu, která se před našima očima regeneruje. Nepřátelé už to však nemohou strpět a začínají střílec. Co je to však platné? Několik rychlých útoků a všichni leží v kaluži krve. Naše příšerky jsou zpět! A opět nám temným hlasem Mika Pettona šeptají, že jsme jen jejich loutka.

Přestřelky se špetkou nereálna

Ten, kdo nás chce za mrtvé rozhodně nešetřil. Ulice jsou plné nabíhajících žoldáků, které se poslušně staví do řady a čekají na to, až jim vykousneme srdce, utrhneme končetiny nebo jednoduše střelíme mezi oči. S aktivními schopnostmi může Jackie také více využívat prostředí. Vytrhneme tedy dveře od auta a použijeme je jako kryt, zatímco pokračujeme ve střílení skrze rozbité okénko. Uprostřed toho brutálního masakru nás hra opět uvrhává do přítomnosti. Hnusný stařík nás nyní nabádá, že se musíme dobrovolně vzdát Temnoty, aby mohl rituál ukončit. To samozřejmě odmítáme a na řadu tak přichází nejbližší vojáci, kteří nám začínají pěstí počítat obratle a zuby.

Jeden z brutálních úderů do hlavy nás uvrhává do bězvědomí a opět je na řadě flashback. Jackie nyní stojí v metru pod silnou žárovkou. Z minulosti víme, že k nám síly Temnoty přichází hlavně ve tmě a hra nás tedy nabádá odstraňovat veškeré zdroje světla. Na scénu nyní doráží jedna z příšerek s rotačním kulometem, která Jackiemu dělala společnost i v prvním dílu. Po chvíli zábavných šarvátek a sledování velkohubé potvůrky tak chápeme, že na své pouti nebudeme sami. Ovládání je nyní mnohem praktičtější a zatímco v minulém dílu jsme museli naše schopnosti nejprve aplikovat v inventáři, nyní jsou k dispozici neustále po stisku jediného tlačítka. To přispíva k nerušené akci a především svižnému tempu, které tato hra potřebuje.

Bude to jízda

Vývojáři se rozhodně neštítili pořádné brutality. Akce v The Darkness II bude frenetická, brutální a krvavá. Potvůrky se opět přou o každé vykousnuté srdce, kulky nadělají paseku nejen v řadách nepřátel, ale i prostředí a dění na obrazovce často připomíná díla Michaela Baye. Tedy bouchá vše, co bouchat může a zřídka kdy opravdu chápeme, co se na obrazovce děje.

V mžiku se přisouváme do přítomnosti, kde vidíme hlavního hrdinu a kaluž krve pod námi. Stařík nyní vykřikuje, že si síly nezasloužíme a že nám vlastně dělá službu. Najednou slyšíme tichý hlas. Hlas Temnoty, která nám rozkazuje se osvobodit. S posledním úsilím se nám daří osvobodit a střepem v levé ruce prolomit nejbližšího nepřítele. Poté jen stíháme rozbít zářivku nad námi a o vše ostatní už se stará Temnota samotná. Bohužel, stařík se stíhá poroučet za ocelové dveře s hláškou, že se ještě potkáme. A my doufáme, že ano. Ale tentokrát to bude naše hra na kočku a myš.

Návrat ve velkém stylu?

The Darkness II zatím každým coulem ukazuje, že chce vrátit Jackieho ve velkém. Vrací se Paul Jenkins, autor původní hry i jeden z tvůrců samotného komiksu. Vrací se nefalšovaná brutální podívaná, magie Temnoty i popcornová jízda, navíc ve zbrusu novém kabátku. Pokud se tvůrcům podaří vyhnout se stereotypu a zbytečné nudy, můžeme se začít těšit na podzim, kdy má titul vyjít na PC, PS3 a Xbox 360. Kvalitních hororových akcí totiž není nikdy dost.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama