The Elder Scrolls Online Beta šest dní v Tamarielu
Blogy čtenářů Článek The Elder Scrolls Online Beta šest dní v Tamarielu

The Elder Scrolls Online Beta šest dní v Tamarielu

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Většina hráčů Skyrimu a ostatních dílu serie TES se již nemůže dočkat vydání nového MMORPG z světa jejich oblíbené hry. Pomalu k nám skrz beta víkendy…

Reklama

 

Většina hráčů Skyrimu a ostatních dílu serie TES se již nemůže dočkat vydání nového MMORPG z světa jejich oblíbené hry. Pomalu k nám skrz beta víkendy přichází nový Elder Scrolls. Co ovšem přináší?

 

Tři frakce, jeden císař

Váš příběh znovu začíná ve vězení. Ale v trošku jiném než jste zvyklý. Jste totiž po smrti uvězneni v jednom z vězení deadrického prince Molag Bala. Je dám dána možnost vrátit se a bojovat po boku jedné ze tří aliancí, které chtějí ovládnout Cyrodii. Tyto frakce se rozdělují na Aldmeri Dominion tvořenou elfy a khajiity, kteří obývají příjemné ostrovní klima skládající se z Summerset Isle, Valenwoodu a Elsweyry. Daggerfall Covenant vytvořený Bretony, Orky a Redguardy. Tato skupina sídlí v pouštních oblastech High Rocku a Hammerfellu. Poslední frakcí je Ebonheart Pact který je zastoupen nordy, temnými elfy a argoniany. Frakce má pod kontrolou Skyrim, Morrowind, a Black Marsh. Kdo ovládne Imperial City se ukáže až za par měsíců.

 

Pořádně si vyhrát s postavou

Série TES vždy nabízela spoustu možností při tvorbě postavy. Tady tomu není jinak. Ze začátku si vyberete jednu ze tří frakcí, ke kterým naleží devět ras. Za předpokladu že nevlastníte Imperial edici, která vám přidává ještě obyvatele hlavního města. Určíte si jedno ze čtyř primárních povolaní. Kouzla jsou zde zastoupena mágem. Kontaktní boj preferuje dragon knight. Oblíbenou roly paladina zastane templar. A jako poslední ve stínech ukrytý shadowblade. Po tomto výběru přichází pro mě asi nejzajímavější část tvorby postavy. Váš charakter může vypadat prakticky jakkoliv. Od vypracovaného hrdiny, který vypadá jako by v posilovně a na cvičišti strávil snad celý život. Až po tlustého starého argoninana u kterého se jeden diví že se může pořádně pohybovat. Udělat z takového důchodce shadowblade je zajímavou volbou.

 

 

V řadě za sebou

Jednoduché úkoly zde také moc nečekejte. Systém úkolů je částečně převzat z původní hry. Úkoly jsou rozděleny na hlavní linii, vedlejší a gildovní questy. Většinou jste vedeni šipkami umístěnými různě na mapě, popřípadě máte zakroužkovanou určitou část, kde máte hledat. Lineárně je vedena jen hlavní linie, od které bychom asi nic jiného nečekali. Questy jako takové jsou celkem zajímavé. Existuje v nich více cest jak je splnit. Dostanete za úkol se dostat do královské rezidence. Jak to udělat? Vzít si na sebe uniformu jednoho z hlídkujících vojáků anebo se z toho prostě jen vykecat to je jen na vás. Občas se naskytne možnost volby mezi dvěma cestami jak úkol zakončit. Například v jeskyni nezůstane mág ale jeho učednice. Začátek je procházkou růžovým sadem ale později je lepší sehnat si partu, s kterou budete zdolávat těžší a těžší úkoly.

 

 

Kouzelník a palcát

Vaše postava pro začátek dostává pět slotů na základní kouzla a jako bonbonek jeden slot na ultimatní schopnost. Při každé úrovni vkládáte bod do tří základních statů. Počtu životů, magie a staminy. Není jednoduché, ale zkrátka si musíte vybrat, jestli chcete víc vydržet anebo raději seslat víc kouzel nebo víckrát seknout zbraní. Vaše postava má poté na výběr ze tří class větví do kterých může vkládat body a při dostatečné úrovni dosáhnout na primární vlastnost. Další možnou investicí bodů se stávají rozšíření schopností ovládat zbraně. Možnou investicí bodů může být i vaše profese. Jako poslední volba zde stojí guildovní schopností které jsou pro každou kastu jedinečné. Například gilda mágů ovládá přesvědčovaní, naopak válečnická kasta preferuje zastrašovaní.

Jednou ze zajímavých věcí je že po dosažení určité úrovně skillu, se zde vlastnost dělí do dvou větví, z kterých si znovu musíte vybrat. Jako čaroděj ze začátku dostáváte raráška ten se na úrovni sedm může proměnit buď v raracha který se po smrti odpálí nebo clanfeara více uplatnitelného v kontaktním boji. Ptáte se, kde na takovou spoustu vlastností vezmete body? Získáte je buď pomocí levelů či hledáním kousků vaší duše. Tyto kousky se jmenují Skyshardy a při získaní tří dostáváte vždy jeden skill point. Levely u skillů samotných získáte jako ve starších dílech série jejich neustálým používáním nebo se vám budou zlepšovat při plnění úkolů.

 

Co si na sebe dáš je tvoje věc.

Hra se odprošťuje od MMO prvku že jedna class má určitou zbroj a druhá zase opačnou. Je to příjemná změna? Určitě. Prakticky zde mizí primární role povolaní. Působí zde spíš jako takový první záchytný bod při výběru cesty. Ale celková herní strategie je čistě jen na vás. Co takový zloděj healer? Zajímavá varianta hlavně pokud se vezme v potaz PvP. Healujete, zaměří si vás nepřítel, nahodíte stealth a objevíte se o kus dál. Začít znovu supportovat vaši partu pro vás nebude takový problém, jako kdybyste museli před někým utíkat. Jistě jsou zde spelly, které nenahradíte takzvané Ulti. Je to vlastnost, kterou má každá class výjimečnou pro svůj strom vlastností. Ale i přes to je tu velká svoboda hraní a výběru herní cesty.

 

 

 

 

 

Trošku jiný typ boje

ESO má jedinečný soubojový systém. Přenáší se po vzoru starších dílů do FPV modu a také oproti ostatním hrám nabízí možnost aktivního blokovaní útoků. Sice to čerpá celkem hodně staminy ale stane se, že vám to občas zachrání život. Boj na blízko dostává díky FTV novou úroveň a více si ho užijete, není to už jen neustálé klikání. Luky ale mají nevýhodu, jejich dostřel je značně omezen.

Kouzelníci jsou na tom podobně, jejich kouzla jsou také omezena vzdáleností.

Spolu se soubojovým systémem přichází PvP, které zatím vypadá za druhého tahouna hry.

Po překročení desátého levelu se konečně dostanete k této výborné části hry. Aliance kontrolující zóny. V těchto zónách leží strategické body, které zahrnují vesnice, města, pevnosti a doly. Úkolem každé aliance je získat a udržet co nejvíce bodů, které později rozhodnou o vítězi Aliančních Válek. Ve hře jsou tři silní hráči, takže za předpokladu že se jedna frakce stane moc silnou tak zbylé dvě vytvoří spojenectví, díky kterému jí mohou připomenout, že jsou stále zde. Masakry při dobývaní pevností jsou epické. Epické ale občas se v nich hráč naprosto ztratí. Jak dobývací stroje útočníků, tak i nástroje obránců dokreslují obraz středověkých bitev k dokonalosti. Díky této části člověk pochopí, proč možná do budoucna bude platit měsíční poplatky. V podstatě bude PvP jedním z velkých tahounů celé hry.

 

Crafting aneb kdo dělá má se lépe

Vytváření předmětů je zde příjemné. Rozdělené na šest odvětví. Začneme alchymii, která obsahuje spoustu výborných lektvarů, které vás pořádně nakopnou. Když jsme u konzumace, nesmíme zapomenout na cooking, který vám dává možnost uvařit skutečně výborné a hlavně statistiky zvyšující jídla. Třetí profesi tvoří kovářství, které je převážně určené pro kontaktní classy které si zde mohou vytvořit jak zbroj, tak i jedinečné zbraně. Naopak pro castery je zde tailoring, díky němuž mohou ušít dokonale padnoucí roby či případné doplňky. I dřevo zde nachází své využití a profesionálové z něj dokáží vytvořit výborné hole a luky. Všechny věci, které vytvoříte, můžete díky Enchantingu vylepšit. Různé enchanty jsou složeny z různých run rozmístěných na všech možných místech. Prakticky celkové shromažďovaní základních surovin, není vůbec špatným zážitkem. Všechny své profese můžete vylepšovat díky skill pointům. Můžete mít klidně všechny profese ale je jen na vás, které si vylepšíte dostatečně, aby byly k užitku.

 

 

Rozlehlost je na škodu

Autoři hry zde udělali celkem velké mapy lokací. Takže je možné že budou do budoucna odsuzovaný jako u Skyrimu. Kde jsou stejně jako zde tyto mapy celkem nevyplněny. Jednoduše řečeno nebyl plně využit jejich potenciál. Samozřejmě že v PvP lokacích je to trošku něco jiného. Ale v PvE je to trošku vyčerpávající. Procházka lesem či krajinou je úžasná, člověk je naprosto ohromen detaily ale potkat za deset minut jen dva páry příšerek je nudné. Rozlehlá prostranství jsou spíše pro ty jenž rádi objevují svět kolem nich a kterým zkrátka nevadí, že je klidně možné nenarazit na živou bytost po většinu trvaní jejich cesty.

 

 

 

Temné dungeony

Jak se zde liší PvE od ostatních her. Je vůbec možné, aby se hra výrazně lišila?

Lokace, které jsou zde určeny pro partu dobrodruhů, dostávají naprosto nový rozměr. Hráči musí více spolupracovat a převážně myslet na teamového ducha bez něj se moc daleko nedostanou. Dungeony jsou zkrátka živé, při vstupu cítí vaší přítomnost a reagují na vás. Použijí proti vám jak jednotlivé skilly tak i kombinace svých vlastností. Dokáží odrážet či uhýbat vašim ranám nebo ještě lépe je vám vracet. Zde je příklad jejich spolupráce, zloděj umístí past a mág na ní použije kouzlo, kterým se past aktivuje, čímž zraní celou vaší partu.

Reakce monster mohou být různé. Například zatroubíte na roh a monstra vás zpozorují. Nemůžete to dělat, jako v ostatních hrách kde jste si natáhli jednoho či dva a tímto způsobem jste vyčistili celou místnost. Zde je reakce daleko přirozenější, tím pádem na vás naběhne celá místnost, musíte tedy být ve svých akcích opatrní. Boj se tím stává strategickou záležitostí, vítěz je ten kdo má dobré rozmístění a déle vydrží. Díky těmto schopnostem dostáváte výbornou porci zábavy.

Po jednom dungeonu, který jsem prošel, mi to připadá jako zatím nejzajímavější a nejzábavnější část hry. Věřím, že žádná z part to nebude mít lehké. PvE bude druhým velkým tahounem hry.

 

 

Budoucí modul placení

Po krátké době hraní nevidím velkou komunitu hráčů, kteří by toužili platit za celkem tuctovou hru. Takže tak do pul roku maximálně do roka a do dne přejde hra do F2P modulu. Kde bude placena mikro transakcemi. Které ve hře již prakticky jsou nyní Tzv. Imperiál Edice. Kupující oproti standartní edici dostane o jednu rasu navíc a k ní koně, ten ve hře samotné stojí okolo 17 tisíc zlatých plus. Již v tomto aspektu vidím brzký nastup mikro transakcí, které se stanou součástí hry jak při pay to play modu tak i později free to play.

 

 

 

Vystřízlivění

První víkend hraní jsem byl pln nadšení. Druhý víkend sem si ale začal uvědomovat, že hře něco schází. Chvílemi prázdný prostor ve mně tento pocit spíše utvrdil a prohloubil mou herní krizi,  Přijde mi, že Bethesda vytvořila hru převážně pro své fanoušky. Jenže v rámci MMORPG se je potřeba zaměřit na daleko širší komunitu. Jako další pomyslný hřebíček do rakve zde vystupují měsíční poplatky, které poškozují schopnost konkurovat jiným online hrám. Co si asi člověk vybere. Hru, kterou si koupí hraje jí a prakticky již nezasahuje do jeho peněženky anebo raději hry za kterou dá určitý obnos a každý měsíc dává jednu třetinu ceny produktu, který si již koupil na začátku. Myslím, že pro většinu je volba celkem jasná. Je však možné že tuto volbu přebije dokonalé PvP spolu s epickým PvE. Uvidíme za pár měsíců, zatím se můžeme nechat překvapit.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama