Důležitou roli sehrálo studio Bungie.
O ambiciózním projektu The Last of Us Online se nadále mluví navzdory jeho oficiálnímu zrušení, které bylo oznámeno již v prosinci roku 2023. Nově se k nikdy nevydané hře od studia Naughty Dog vyjádřil bývalý ředitel SCE Worldwide Studios a jedna z nejvýraznějších tváří PlayStationu Šuhei Jošida.
Ten v rozhovoru pro portál Sacred Symbols+ prozradil, že měl možnost rozpracovanou verzi hry hrát. Výsledný dojem byl přitom podle něj skvělý, což ale nakonec nestačilo
„S nápadem na The Last of Us Online přišli přímo v Naughty Dog a opravdu ho chtěli vytvořit,“ řekl Jošida. „Kolegové ze studia Bungie jim ale vysvětlili, co je opravdu potřeba k vytvoření úspěšné live service hry. V Naughty Dog si následně uvědomili, že to splnit nedokážou.“
Jošida v tomto směru poukázal na už v té době pomalu vznikající hru Intergalactic: The Heretic Prophet, jejíž vývoj by podle všeho Naughty Dog nedokázalo skloubit s dlouhodobou podporou multiplayerového The Last of Us.