The Order: 1886 - Tankujeme SuperNatural
Blogy čtenářů Recenze The Order: 1886 - Tankujeme SuperNatural

The Order: 1886 - Tankujeme SuperNatural

rawneox

rawneox

Boj s Lycany v Neo-Viktoriánském Londýně s grafikou a příběhem animovaného filmu. Ovšem film to rozhodně neni. Abych řekl pravdu, vůbec nevím kde…

Reklama

Boj s Lycany v Neo-Viktoriánském Londýně s grafikou a příběhem animovaného filmu. Ovšem film to rozhodně neni. Abych řekl pravdu, vůbec nevím kde začít. The Order: 1886 po celém světě sklízí velmi rozlišné hodnocení, rozhodl jsem se, že mu také jedno udělím. Až do finální kapitoly téhle jízdy jsem nevěděl, které to přesně bude, pojďme se společně kouknout jaké tedy ode mně dostalo a proč.

O.S.T. na jedničku

 

Už jsou to tři dny, (ti z vás co to čtete až dnes, tak možná o něco více) co jsem napočítal od dohrání této hry (ano jedná se o hru, ne o interaktivní film) a stále slyším v hlavě filharmonický sbor, který vytvořil na míru šitý soundtrack k této strhující, příběhově založené hře s filmovým nádechem.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/3zUvI1JfV4M" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Kompletní soundtrack k poslechu

Zavřete oči a pusťte se do poslechu soundtracku v odkazu, který jsem přidal. Každý si tak může udělat představu o kvalitě hudebního doprovodu. Já osobně jsem z něj nadšený a jeho líbivé tóny mi spíše připomínají soundtrack k hollywoodskému filmu, než ke hře. Inu,proč taky ne, když orchestr vedl americký oskarový skladatel Jason Graves (také několikanásobný vítěz BAFTA) a vše natáčeli v legendárním studiu Abbey Road.

 

 

 

Velká věc od malého studia

Ready at Dawn Studios, stojící za tímto počinem, nebylo předtím nějak známé a spíše fungovalo jako dceřiný tvůrčí celek od známějšího velkého studia Santa Monica Studio, které stojí za velmi povedenou hack and slash mytologicko-akční sérií God of War. Studio Ready at Dawn bylo založeno vysoce postavenými členy z NaughtyDog Studio a Blizzard Entertainment v roce 2003 a pod rouškou Santa Monica Studio se podílelo jen na dílech z této série pro handheld PSP (God of War: Chains of Olympus a God of War: Ghost of Sparta) a spin-off dílu ze série Jak and Daxter (Daxter).

 

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/aPGDBnA00Cs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Tak jako tak, obě studia (RaD a SMs) pracují pod pokličkou Sony Computer Entertainment, kde se všechny jejich tituly vaří a dusí výhradně pro konzole PlayStation a věřte, že to má šťávu!

 

Alternativní Realita vs. známé tváře

O hru jsem se ze začátku vůbec nezajímal, viděl jsem jen trailer z E3 2013, ale nevěděl jsem co od toho očekávat. Věděl jsem pouze to, že půjde o boj mezi Half-Breed Lycany (vlkodlaky) a zvláštními rytíři, kteří střeží jistý řád a později i to, že dále bojují s povstalci a teroristy ve městě. Ale to nejsou jediní nepřátelé (;

V průběhu posledních pár měsíců se objevovali novinky a já na jednu nechtěně kliknul, začetl jsem se do informací ohledně dobového zasazení a viděl i detaily zbraní, které mě zaujali, ale na první pohled vypadali až moc futuristicky. Koho by napadlo, že v 19. století bude někdo vymýšlet elektro-pulzní pušku či něco jako přepěťový vyřazovač elektrického obvodu, ovšem ony ty nápady zas tak nereálné nejsou a o většině z těchto projektů se vědělo již právě v roce 1886.

Věděli jste, že Nikola Tesla má přes dvě stovky patentů včetně bezdrátového přenosu elektrické energie?

No, já taky ne, ale díky této hře jsem si o něm něco více zjistil. Třeba i, že mezi jeho projekty patřili létající stroje poháněné elektromagnetickým polem Země, či paprsek smrti (teleforce), který ve 2. Světové válce nabídl vládě USA k obraně proti nacistickému Německu.

Tesla byl hodně talentovaný vizionář (vyhrál i tzv. Proudovou válku s Thomasem A. Edisonem) a bohužel špatný podnikatel, protože neuměl své vize prodat (jako je dobře prodával např. Steve Jobs), tím byl i velmi kontroverzně vnímán společností a svými investory, proto se dostal do finančních problémů a proto se uchýlil do ústraní. Zemřel chudý a zapomenutý v hotelovém pokoji. Vidím jistou podobnost mezi Teslou samotným a hrou The Order: 1886 a chtěl bych tímto ukázat lepší stránku tohoto virtuálního příběhu, ve kterém má tento vynálezce také svojí roli.

Příběh se odehrává v alternativní historii neo-viktoriánského Londýna, kde je plně elektrifikovaný městský systém kombinovaný s ještě „starým“ plynovým osvětlením. Připomínalo mi to situaci z posledního Wolfensteina The New Order, kde Adolf vyhrál válku a vše se tím pádem změnilo. Celkově, hraní s touto myšlenkou se mi zamlouvá, nýbrž zpracování v The Order: 1886 vypadá velmi uvěřitelně a realisticky. Je tam také plno mystiky, mysticismu, konspirací a sémantiky. Dokonce se tam setkáte se známými historickými osobnostmi, kromě již výše zmíněného Nikoly Tesly, můžete potkat i třeba Markýze de La Fayetteho a jiná známá jména přinejmenším uslyšíte v kontextu s příběhem, který je protkaný různými záhadami.

 

"Tento svět je opravdu krásný a feeling z procházení jednotlivých levelů je dechberoucí"

Tento svět je opravdu krásný a feeling z procházení jednotlivých levelů je dechberoucí. Hutnou atmosféru Londýnských katakomb a undergroundu byste mohli nakládat lopatou, nemluvě o pochmurném počasí typickém pro Británii kde slunečný den bez mráčku je vzácný jako žena v armádě. Každopádně i na obě zmíněné rarity dojde. Jinak v herním počasí převažuje polojasno až oblačno, místy sychravo s občasnou mlhou, kterou rozpráší déšť kulek.

 

A zase ty zbraně

 

Zbrání je tam široká škála a v případě, že hrajete na obtížnost Hard a vypnutým Assist Aim, tak se vám naskytne celkem pěkná výzva a tím i vystřílíte zásobník celkem rychle, takže budete muset použít i krycí střelbu od boku pro sebrání jiné zbraně.

 

Jenže tady máme kámen úrazu. I přesto, že je krycí systém vydařený (možná teď prozradím určité herní mechaniky tak přeskočte očima alespoň o tři řádky níže), tak například kotoul můžete provést pouze, když k vám přiletí granát či jiné nebezpečí, to jsem trochu nepochopil, ale asi to tak má být, jenže zase ten zmíněný granát nejde ani hodit nazpět. No ono to nejde ani v GTAV nebo Battlefieldu, ale od exkluzivních akčních titulů ze stáje Sony jsem si na to zvykl (např. Uncharted). Trochu mi i vadil menší repertoár animací, kterými hlavní hrdina oplývá v boji z blízka. Celkově jsou akční pasáže konceptovány ve stylu konkurenční tps akce Gears of War pro Xbox 360. Na druhou stranu, přestřelky vás zhypnotyzují a příběh společně s grafickým kábátkem, který je TOP ve světě videoher, vás nenechají klidně usnout.

"přestřelky vás zhypnotyzují a příběh společně s grafickým kábátkem, který je TOP ve světě videoher, vás nenechají klidně usnout"

Každopádně výbuchy jsou nejlepší jáké jsem kdy ve videohře viděl, viz. moje vytípané screenshoty ze hry níže.

 

Celkově beru tuto záležitost a celou IP jako pilotní díl z nové série, která může být jen lepší a lepší a jsem velmi zvědavý kam nás tato nová značka jménem The Order ještě zavede. Určitě se mnou nebude souhlasit každý,ale takhle to vidim já a proto jsem to sepsal. Vůbec mi to nepřišlo krátké, spíše delší, než jsem čekal. Hrou jsem prošel po třech večerech po cca 3 a půl hodinách, suma sumárum cca 10,5 hodiny celkového času a z toho 1 hodinu a 43 minut nehratelné filmečky tvořící příběhové pilíře, které jsou sakra bytelné! Pokud tedy máte rádi hry zakládané na příběhu a jeho vyprávění (např. hry od Telltale Games, Quantic Dream či Naughty Dog), myslím, že vás tato hra učaruje stejně jako mně a její drobné chybky jí odpustíte stejně jako já.

The Order: 1886 - Tankujeme SuperNatural

Verdikt

Tato hra je jako koprová omáčka, někdo si ji zamiluje a někdo znechutí, ale na to, že to je první velká hra studia Ready at Dawn, přirovnal bych to k domácí staročeské koprovce s roštěným hovězím a domácími špekovými knedlíčky.. špatné to rozhodně nebylo, jen to chce přídavek. Ovšem případné pokračování, které bych s radostí koupil klidně hned teď, bych viděl jako svíčkovou s brusinkami, která bude snad už šmakovat každému. Doufejme, že tento příběh a celá IP nezemře jako Tesla.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Skvěle napsaný příběh a scénář
Návyková hratelnost a zábavné zbraně
Ohromující grafické zpracování
Ohlušující zvuk a Soundtrack
Vyladěný Engine pro PS4 > Absence bugů a fps dropů
Že nejdou nepřátelé jen "uspat"
Méně stealthu
Chybějící česká lokalizace pro neangličtináře
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama