Nové pokračování značky theHunter se vrací ke kořenům série. Povede se mu nás zaujmout podobně jako jeho na dinosaury orientovanému předchůdci?
Když jsem se před pár lety poprvé vydal na virtuální lov nebezpečné zvěře, byl jsem s kvalitou prezentovaného celku nadmíru spokojen. theHunter: Primal mi nabídl velmi neotřelý zážitek, který jsem si i přes nepříliš pestrou škálu nabízené kořisti užil. Jeho autoři nedávno vypustili do světa nový projekt, který je založen na podobných principech jako jejich předchozí tituly. Od mnou hraného díla se však liší ve směru zasazení, které nyní cílí hlavně na lovce současnosti. Podaří se jim s tímto nápadem opět prorazit, nebo tímto krokem pohřbí již tak pomalu upadající značku?
Dobře navržená loviště
Příběh není v theHunter: Call of the Wild prezentován nikterak výrazně. Prakticky je to jen lepší tutoriál, který vám za pomoci řady misí ukazuje, jak fungují jednotlivé herní prvky v praxi. Po jeho absolvování byste měli být schopni svou kořist bez problému najít, označit a následně také dostat k zemi.
V úvodu nové hry je vám vždy nabídnuta možnost vybrat si cílovou destinaci. Na lov se tentokrát vydáme do dvou k lovu uzpůsobených lokací, které se od sebe liší jak zeměpisnou polohou, tak i škálou lovné zvěře. K dispozici máme v současné verzi tohoto díla německý revír Hirschfelden a Laytonskou jezerní oblast, kterou je možné najít v Severní Americe. Osobně jsem zasazením v současnosti nabízených map moc zaujat nebyl. Místo krajin středního teplotního pásma bych si raději dal vlhké tropy nebo sluncem zalité savany. Snad se jich časem dočkám v rámci placených obsahových balíčků, které dorazí v průběhu následujících měsíců.
Obě herní mapy jsou i přes nepříliš dobře zvolené zasazení velmi dobře navrženy. Jejich průchod vám při troše bádaní může zabrat klidně i několik desítek či dokonce stovek hodin. Jejich kvalitní návrh velmi efektivně podtrhuje oku lahodící vizuál, jenž před vás občas postaví momenty, které vám doslova vezmou dech. Minimálně východ slunce v jezerní oblasti skutečně stojí zato.
Bez budování to nejde
Dech beroucí momenty si vždy nejlépe vychutnáte na jedné z mnoha pozorovacích věží. Hlásky vám, krom krásného výhledu, nabídnou také orientační plánek, který vám umožní zanést do vaší mapy zajímavá místa, která budete mít možnost na svých loveckých výpravách navštívit. Při toulkách mapou narazíte na odpočinková stanoviště, specificky zformované kamenné monumenty a rozestavěné posedy, které můžete po objevení za pomoci nemalé finanční částky dostavět.
„Každé zvíře disponuje specifickým zvukovým projevem, výtrusy a stopami podle kterých jej můžete s jistotou rozeznat.“
Hra vás za výstavbu posedů, lov zvířat a průzkum nových oblastí odměňuje zkušenostními body, které vám po čase vždy zformují novou úroveň. Vývoj vaší postavy není zpracován vůbec špatně, jeho kvalita ale není nikterak závratná. Prakticky si v jeho rámci můžete zlepšit stopovaní, kamuflování, sžití s přírodou, velikost batohu nebo ovládání jednoho ze čtyř typů zbraní. Pušky, luky, pistole a brokovnice si máte možnost lépe osvojit, každý druhý level. Investované bodíky vám pomohou se soustředěním, zaměřováním či střílením od pasu.
Lov na prvním místě
Primárním zdrojem zkušeností bude v tomto loveckém simulátoru samozřejmě eliminace všudypřítomné zvěře. Lovit budete lišky, jeleny, daňky, srnce, kojoty, losy, bizony, divoká prasata a medvědy. Každé zvíře disponuje specifickým zvukovým projevem, výtrusy a stopami podle kterých jej můžete s jistotou rozeznat. Počáteční spektrum kořisti není vůbec chudé, schází mi v něm však některé středoevropské kusy. V rámci nových DLC bych uvítal přidání rysů, vlků, jezevců či zaoceánských pum.
Lov většinou započnete nálezem zvýrazněných stop zvířete. Při jejich podrobném prozkoumání zjistíte jejich stáří a rychlost pohybu označeného kusu. Po několika minutách stopování vámi hledaný cíl při troše štěstí najdete na jedné z otevřenějších planinek, jež vám nabízí perfektní zázemí pro mistrný výstřel. Ne vždy se však podaří zabít zvíře na první vypálený náboj. Občas se vám může stát, že svou kořist trefíte do méně důležitého orgánu nebo jí prostě jen škrábnete. Pokud taková situace nastane, musíte se vydat po krvavých stopách, které označují cestu, po niž se ubíral zraněný kus. Když se zadaří, objevíte na jejím konci mrtvé tělo, které po identifikaci proměníte na zkušenosti a hotovost.
Za získanou herní měnu si můžete v odpočinkových stanovištích zakoupit nové zbraně, náboje, vábničky na zvěř, kamuflované obleky a spreje, které eliminující lidský pach a matou zvířecí smysly. Pozor si minimálně na začátku lovu budete muset dát na vámi vytvářený hluk, vaší viditelnost a směr odkud vane vítr. Když vás zvířata v revíru spatří, zavětří nebo uslyší, ihned se dají na zběsilý útěk, který je většinou zavede na jednu z životně důležitých pozic.
Uprchlá zvířata nejdete ve většině případů u jezer, tůní či odpočinkových bodů, které jim slouží v určitých denních dobách k zotavení ztracených sil. Pokud si na ně v okolí těchto relaxačních pozic počkáte, můžete snadno získat nejeden úlovek. V případě úspěchu musíte však počítat s tím, že se zvěř do oblasti přestane po určitou dobu vracet.
Slušná hromádka
Nejzásadnějším problémem theHunter: Call of the Wild je hromada bugů, která nejde přehlédnout ani se zavřenýma očima. Zvířata se tu například často zasekávají o kameny, stromy či jiné překážky. Nejednou jsem našel celé stádo jelenů, které běželo bez ustání proti kmeni, který před nimi stál. Smrt pro ně v daný moment byla prakticky jediným možným vysvobozením.
„Nejnovější zástupce série theHunter se dá považovat za relativně slušného následovníka u lovců oblíbené značky. Komplet nyní vábí hráče hlavně na dech beroucí grafiku, přítomnost české lokalizace, možnost hry s přáteli, propracovaný soundtrack a hutný zážitek z lovu divé zvěře. “
Vedle stabilního přísunu bugů mě iritovala také nepříliš oslnivá optimalizace, která mi do hry zasahovala většinou v těch nejméně příznivých momentech. Menší či větší propady snímků se tu dají považovat za součást celku, který není po technické stránce moc vyladěn. Nálepka s nápisem Early Access by tomuto dílu dle mého seděl lépe. Hotový titul takto rozhodně fungovat nemá.
Specificky orientovaný titul
Nejnovější zástupce série theHunter se dá považovat za relativně slušného následovníka u lovců oblíbené značky. Komplet nyní vábí hráče hlavně na dech beroucí grafiku, přítomnost české lokalizace, možnost hry s přáteli, propracovaný soundtrack a hutný zážitek z lovu divé zvěře. Celek naneštěstí není zrovna nejlépe odladěn. Při hraní mě trápily menší bugy, občas nefungující herní mechanizmy a diskutabilní optimalizace.
theHunter: Call of the Wild bych i přes jeho nedostatky označil za nadprůměrné dílo, které díky své specifické hratelnosti rozhodně není pro každého. Za sebe bych jej po opravení většiny zásadnějších nedostatků a vyladění optimalizace doporučil hlavně trpělivějším hráčům, kteří jsou schopni lovit svou kořist klidně i několik hodin v kuse. Pokud mezi tuto pařanskou skupinku nepatříte, do hry zainvestujte jen v případě výraznější slevy.
theHunter: Call of the Wild koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Verdikt
Současná verze theHunter: Call of the Wild mi nepřijde dostatečně vyladěna. Celek ve mně evokuje dojem díla z předběžného přístupu. I přesto z něj však cítím jistý potenciál, který by mohl být časem po několika opravných záplatách zcela naplněn. Nákup tohoto projektu doporučuji až po jeho výraznějším doladění, kterého se snad dočkáme v následujících dnech či týdnech. Pokud k němu dojde, klidně si můžete k dnešnímu hodnocení přidat jeden bodík k dobru.