Thief - jak je na tom PC verze?
Speciály Thief Článek Thief - jak je na tom PC verze?

Thief - jak je na tom PC verze?

Jan Kalný

Jan Kalný

25

Square Enix se k PC hráčům chová s úctou, důkazem je určitě kvalitní PC verze Deus Ex: Human Revolution nebo Hitman: Absolution. Ale jak je na tom Thief?

Reklama

Recenzi nového Thiefa už máme sice za sebou, ale vzhledem k tomu, že byla založená na konzolové verzi, rozhodli jsme se postupně podívat na zoubek i PC verzi, kterou jsme bohužel nedostali včas. Square Enix přitom bere komunitu PC hráčů docela vážně, koneckonců PC verze Deus Ex: Human Revolution nebo posledního Hitmana byly velmi kvalitní a řemeslně zpracované. Platí to i o Thiefovi? Zvlášť když na něm pracoval tým Nixxes Software, který vytvořil už PC verze dvou zmíněných titulů? To je otázka, na kterou se pokusím odpovědět.

Menu jak se patří

Hned v úvodu musím říct, že počítačová verze Thiefa je v mnoha ohledech zvláštní, v jiných naopak obyčejná a všední a v některých ohledech je dokonce naprosto stupidní. Tentokrát bych rád začal samotným nastavením, kterým Thief disponuje.

V zásadě nejde vlastně o nic, co bychom již neviděli dříve, na druhou stranu je hezké opět vidět hru, která má relativně detailní nastavení grafiky, 100% podporu klávesnice a myši, benchmark včetně voleb typu zorného pole (FOV), převrácení obou os myši, výstup zvuku a další věci, které PC hráči jistě ocení.

Určitě jste slyšeli i hory-doly o nastavení obtížnosti hry, a i když to sem tak úplně nepatří, musím zmínit, že jde o skvělou záležitost a každý si hru přizpůsobí obrazu svému. To se nevidí často a když nic jiného, tak alespoň pro mě tímhle hra získala velký bod k dobru.

Co je tvé, je i mé

Asi všem bylo jasné, že počítačová verze Thiefa “vypadá nejlépe” a ostatní platformy se mohou jít zahrabat. I přes to, že jde o jeden z mála případů, není to tak úplně pravda a grafice počítačové verze se s klidem vyrovná verze na PS4. Ano, některé grafické funkce a možnosti, které nabízí pouze počítače tu jsou, a jistý vliv v grafice samotné mají, ale jde z větší části o triviálnosti, kterých si během normálního hraní prakticky nevšimnete.

Máme tu sice teselaci, rozostřování stínů, FXAA a SSAA, ale prakticky to není nic, co by výrazně zlepšovalo samotný požitek ze hry. Při prohledávání šuplíků a skříní na tyto věci určitě nebudete dávat nějak zvlášť pozor. V případě dalšího nastavení pak nejde o nic, čemu by se třeba PS4 nevyrovnal. Xbox One raději nebudeme soudit, s ním jsme do styku osobně nepřišli. Samotný rozdíl v grafice není ani moc znát při nastavení na největší a nejmenší detaily (mimo textur). Na nejmenší si sice “užijete” méně smogu, odlesků a trochu horší stíny, ale pokud nemusíte hrát všechno povinně na největší detaily, tak o zábavu nepřijdete ani tak.

Běh, skok, skluz a zase znovu

Jednou z nejčastějších otázek PC verzí a portů je mimo grafiky a optimalizace, kterou zmíním níže, především ovládání. Jednoduše lze říct, že lepší ovládání už snad být ani nemohlo. Je jednoduché, je user-friendly a celkově velmi přívětivé. Ty nejpodstatnější klávesy máte prakticky okamžitě u sebe. Mimo pohybu jde jen o skok, skluz, interakci, běh a pomalý krok - více v praxi nepotřebujete. A všechno je to “jen” na čtyřech klávesách, které máte hned po ruce.

Pokud hrajete trochu akčnějším stylem, ještě se vám bude hodit úhyb a boj. Při uhýbání je sice malá možnost, že si trochu zkřivíte prsty, ale nikdy není problém ovládání změnit. Ale za předpokladu, že berete v potaz, že Thief je hlavně stealth hrou, budete s ovládáním nad míru spokojeni už ve výchozím nastavení. Zmínil bych jen jednu věc. Občas se stane, že máte spolu více interaktivních předmětů u sebe a trefit se do toho správného je někdy těžké, ale jde naštěstí jen o ojedinělé případy.

Třikrát a dost

Teď přichází ty větší skvrny na jinak - pro mě - čistém štítu nového Thiefa. Doteď jsem PC verzi chválil, ale s následujícími odstavci veškerá chvála končí. Začnu hned s prvním kamenem úrazu - optimalizací. Asi nebude žádným tajemstvím fakt, že i přes to, že se Square Enix snaží jak může, tyhle hry prostě bývají náročné. Inu, Thief náročný je a optimalizace je v některých aspektech i docela slušná, ale existují momenty, kdy pocítíte neskutečné a nelogické propady FPS, a to hlavně ve městě.

Existují také případy, kdy se hra nesmyslně seká na kartách nVidia. Naštěstí je hra alespoň na nejmenší detaily hratelná v téměř všech případech. Ale to jako omluva nestačí. Stejně tak je hra velmi náročná na grafickou paměť a pokud máte nějakých 512MB, připravte se na to, že s vyššími detaily textur si prostě nezahrajete.

Druhým kamenem úrazu, o poznání horším, strašnějším a nechutnějším, jsou zvuky. Ano, zvuky. Jsou dobré, jsou kvalitní, dabing perfektní, ostatní zvuky jsou také skvělé, ale přesto je tu jedno velké “ale”. Některé zvuky nejsou prakticky vůbec slyšet, jiné jsou neskutečně hlasité, v některých cut-scénách je zvuk posunutý a co je nejhorší - opakují se klidně několikrát za vteřinu.

Stráže mají předdefinované dialogy a monology a skoro to vypadá, jakoby ve městě byly neviditelné spouštěče těchto keců od strážných. Pokud tedy chodíte na jednom konkrétním místě, dost často se vám stane, že nějaký konkrétní dialog nebo monolog v půlce přestane. Jindy se vám stane, že stráže kecají dál a do toho se pustí dialog znovu. Ve zvucích je tak neskutečný bordel a vy si ani pořádně nemůžete poslechnout, co vlastně říkají.

PC verze bohužel trpí i občasnými bugy a, alespoň v mém případě, pravidelnými pády hry. Mimo to se často stráže pohnou ze svých pozic (hlavně když jsou zburcovaní) a nevrátí se, dokud opět nenačtete hru.

Dalším, naštěstí posledním, problémem je i fakt, že titulky se často hádají o to, které dialogy mají ukazovat a ve finále si vlastně ani nic nepřečtete. Naštěstí se to týká jen tohoto a se zbytkem není problém. Čeština je navíc na velmi kvalitní úrovni.

Poslední slova útěchy

Pokud to vezmeme kolem a kolem, PC verze Thiefa je v některých ohledech vydařená. Má skvělé ovládání, vypadá dobře, disponuje rozsáhlým nastavením a v neposlední řadě podporuje veškeré funkce Steamu, jako např. cloud, kartičky a achievementy. Tohle všechno ale zabíjí občasné propady FPS, pády hry a problémy se zvuky.

Pokud jste milovníkem stealth her, fanouškem Thiefa a jste ochotni tyhle problémy překousnout, dostane se vám skvělá hra a skvělá podívaná. Pokud ale takové hry přímo nevyhledáváte, přesto byste si hru rádi zahráli, nejdříve doporučuji počkat alespoň pár týdnů (nebo měsíců?) na nějaké patche. PC verze hry se prostě povedla tak nějak z poloviny. Z té druhé poloviny je totálně zpackaná. Doufejme, že bude stačit pár týdnů a pár patchů a hra snad bude hratelná úplně pro všechny.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama