Už nemůžeme víc zaostávat, říká šéf Xboxu.
Druhý den slyšení před americkým federálním soudem ve věci akvizice Activision Blizzardu ze strany Microsoftu, byl dotazován také Phil Spencer, šéf Xboxu. Vysvětloval mimo jiné, proč jsou pro Xbox nákupy studií důležité a z jakého důvodu Microsoft přistoupil na netradiční požadavky Activisionu pro přítomnost Call of Duty na Xboxu.
Podle Spencera ohrožuje Sony jako hlavní konkurent „přežití“ Xboxu. „Pokaždé, když vydáme hru na PlayStation, (...) získává Sony 30 % příjmů, které na její platformě utržíme. A [nejen] tyto peníze pak používá k tomu, aby omezila přežití Xboxu na trhu,“ říká.
„Umožňuje jim to využívat příjmy z našeho obsahu k podepisování exkluzivních third-party her, čímž blokují vstup na naši platformu,“ dodává a jako příklad uvádí nedávno vydané Final Fantasy XVI od Square Enixu.
Při podepisování dohody o Call of Duty myslel Xbox podle Spencera nejenom na slavnou značku, ale na celé portfolio third-party titulů: „Protože víme, že máme konkurenta, který aktivně podepisuje third-party hry, aby vynechaly [Xbox], bylo pro nás kvůli našim zákazníkům důležitější [tyto hry] zajistit.“
„Nemůžeme se dostat do situace, kdy budeme ještě více zaostávat,“ říká šéf Xboxu s tím, že měl mít Microsoft před nákupem ZeniMaxu obavy také o vydání Starfieldu na Xbox.