Zpět na článek

Diskuze: Tohle je místo pro spoilery TLOU2

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

rawneox
rawneox
Level 44 Level 44
27. 6. 2020 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady se asi mohu trochu vyjádřit jak to na mě zapůsobilo a malinko obhajoby. Z leaků se ke mně tichou poštou dostalo jedině to, že to má být o LGBT propagandě. V té době mě napadlo, že příběh bude takový: Ellie se bude mstít za smrt svojí přítelkyně a spolu s Joelem si projdou peklem. Po rozbalení sběratelky tam byl náznak (Dinin náramek), že by to tak mohlo být, ale přišlo mi to ujetý a přitažený za vlasy. Navíc, když jsem se podíval na krabici a viděl Ellie a její hate-rage-bitch-face, tak jsem si říkal, že tolik nenávisti nemůže být za někoho, koho skoro neznáme. Párek gameplayů a scének, který mě přesvědčovaly o důležitosti vztahu Ellie/Dina, působily levně a nějak jsem od toho čekal propadák. LGBT propadák. Ale po tom co se Joel s Tommym dostal do úzkých mi začal stoupat tep. Po smrti Joela jsem měl i docela tlak v uších, šel si dát cigáro, rozdejchat to a pak je chtěl všechny rozsekat tupou mačetou. Postupem času jsem si říkal (paradoxně), jestli toho násilí nebylo už dost a jestli už to Ellie ukončí. V ten moment to ukončila Abby a já si musel dát další rauchenpauzu. Když jsem byl nucený za ní hrát, tak jsem se fakt přemáhal. Nechápal jsem ani, na co tenhle Hulk s culíkem potřebuje tolik zbraní? Vždyť i snad tvrzený skla rozbíjela rychlou hlavičkou (joke) - prostě to byla nesympatická horda svalů. Avšak, s každou čtvrthodinkou hraní jsem objevoval a odkrýval všechny indicie a to, že horou svalů se stala až kvůli člověku, o kterým věděla jen to, že to je pašerák zbraní a lidí. Brutální vrah, který vyvraždil téměř celé její útočiště, včetně jejího otce a že se jmenuje Joel Miller. Vlastně jsme věděli i o ní jen to, že to je hnusnej vrah co se jmenuje Abby, když zabila Joela. Mám být upřímný? Kdo z vás na konci jedničky, po dalším novém hrání, neupálil třeba ty doktory plamenometem? V ten moment, kdy jsem zjistil co Abby táhlo za pomstou, jsem cítil trochu zodpovědnost a měl i výčitky, ovšem furt toho nebylo dost na to, abych ji zcela odpustil. Odpustil jsem ji až na konci, kdy jsem ji viděl vychrtlou a zuboženou na tom kůlu jak psa, a říkal jsem si, že jestli je to opravdu to co chce Ellie - a vlastně i já jako hráč - pomsta za každou cenu, tak jsme oba padli na úplný dno a výčitek se už nikdy nezbavíme. Naštěstí nás zastavil a vlastně i zachránil Joel... ALE CO NÁS TO VŠECHNO STÁLO? Odpověď je jasná, a nemožnost si připomenout společné zážitky zahráním srdcové skladby na kytaru, nebo se vrátit mezi svoje lidi, to jen podtrhuje. LGBT je tam z 30 hodin tak 4% . Neil Dr.Uckmann je génius (; Kdo čekal jednoduchou pohádku s happyendem v postapokaliptickým světě nakažených (víceméně zombie) nestvůr, vrahů, kanibalů, sekt a vyvrhelů, tak ho opravdu lituju a přeju mu, aby brzo dospěl a dokázal odpustit. Peace out!

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
27. 6. 2020 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rawneox Děkuji za parádně "vyprávěné" dojmy z hraní. Ten rozdíl mezi příspěvky příznivců a odpůrců hry je opravdu výrazný i svojí formou - komu se líbila, píše dlouhé a konkrétní dojmy, většinou mu k tomu stačí jeden pořádný příspěvek v diskuzi. Komu se hra nelíbila, ten štěká na všechny strany obecné nadávky a fráze pořád dokolečka, klidně i v desítkách komentářů. Škoda, že ta diskuze nemůže být poněkud konstruktivnější, protože by to rozhodně bylo zajímavé.

rawneox
rawneox
Level 44 Level 44
27. 6. 2020 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Byl to opravdu intenzívní zážitek, kde jsem byl jak na horský dráze. Mohl bych o tom mluvit hodiny. Dohrál jsem to až ve středu (čekal jsem se hrou na partnerku až se vrátí z práce a pak jsem byl zase v práci já..), ovšem je sobota a pořád na to myslím a i s partnerkou rozebíráme různé aspekty příběhu. Všechno bylo tak naturální, že jsme si propagandy nějak extra nevšimli. Jasně, trochu levně to bylo podstrčený tím obchodem s duhovým chodníkem a jednim románkem, ale třeba ve Watch Dogs 2 tam byla celá čtvrť homosexuálů a nikdo to neřešil.. Hlavní byla ta cesta protagonistů/antagonistů a ten vzkaz. S odstupem času vidím, že Neil Druckmann měl pravdu, že to je o lásce. Ne jen o té milenecké. Je to umělecké dílo a už teď se dělají jeho rozbory.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
27. 6. 2020 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rawneox Kdyby záleželo na mě, věnoval bych tomu třeba 10 dalších podcastů a rozebral to se všemi členy redakce. Bohužel ta nenávist některých jedinců vůči téhle hře je taková, že ji nechci dávat další prostor.

rawneox
rawneox
Level 44 Level 44
27. 6. 2020 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Na jednu stranu to je škoda se ochudit o docela zajímavou diskuzi s lidmi v oboru. Na druhou stranu se nedivím, někteří jedinci mi přijdou, že to nehráli/nemůžou si to zahrát a pak si hrají na velké odborníky a milovníky jedničky.Podcasty jsem ze zingu zatím neslyšel, ale pevně věřím, že budou kvalitní a brzo to napravím (.

Skodak

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem včera hru po cca 30 hodinách dohrál. A hned ze začátku musím @85342 vyčíst, že v recenzi psal o cca 15 minutách propagandy. Vážně jsem mu to spolknul i s navijákem. Zcela bez nadsázky je hra je celá postavená na propagandě. To je absolutně bez debat. Bylo spoustu momentů, kdy jsem si říkal, proč to tam sakra cpou? Vždyť to sem nepatří. S prvkama LGBT se tu vůbec nešetří, a silně mi to znechutilo spoustu zážitků ve hře. Tímhle, ale uzavírám svojí část o politice. O gameplayi a vizualizaci si myslím, že není nutný se víc rozepisovat. Gameplay je v zásadě vylepšenej z jedničky, kterej už sám o sobě byl neskutečně záživnej. Vizualizace? Je prostě masterpiece. Fotorežim se v mém případě dost zapotil. Tady jsem dostal přesně to co jsem chtěl. A teď teda ten hejtěnej příběh. Úspěšně jsem se vyhýbal veškerým leakům. Trailer jasně naznačoval, že Joel bude pravá ruka, při naší cestě pro pomstu. A ejhle, oni ho hned ze začátku hry nechaj umřít. Byl to šok, kterej ve mně vyvolal spoustu pocitů. A ten hlavní byl, že jsem se chtěl tý nasypaný čubce pomstít. Všechno to šlo hladce, dokud se příběh nepřenul do části s Abby. Moje nechuť za ní hrát byla tak veliká, že jsem ovladač položil, a fakt jsem si šel zapálit to cígo, jak o něm mluvil šéfredaktor. Rozhodně jsem ale neměl v plánu se na hru urazit, když mě do poslední chvíle neskutečně bavila. Jak šel příběh dál, začalo se ukazovat, že Abby není jen nechutná sypka, ale i celkem dobrej člověk, kterej je schopnej pro své přátele obětovat takřka cokoliv. Nakonec jsem si Abby, i přes její přebytek testosteronu oblíbil. Konec příběhu si myslím, že byl dobrej. Autorům se podařilo ve mně vyvolat sebereflexi, že když mě Abby mohla 2x zabít a neudělala to, tak proč bych to já měl dělat? Finální duel u loďky byl docela epickej. Na závěr chci jen říct, že už jsem si dlouho nezahrál hru s tak dobrým gameplayem a silným příběhem. Hrozně rád bych tu hru hodnotil 10/10, ale prostě nemůžu. Tý politiky tam bylo hrozně moc, a proto hru hodnotím 9/10.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
27. 6. 2020 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Skodak Zřejmě se tedy rozcházíme v tom, co považujeme za "propagandu". Já jsem ochotný za ni považovat scénu, kde o daném tématu někdo výslovně mluví nebo je mu věnována pozornost (sem může zapadnout např. i milostná scéna mezi dvěma ženami apod.). A jsem si celkem jistý, že tyto momenty se v TLOU2 vlezou do 15 minut, z nichž většina je vkusná a nepůsobí nuceně nebo jako nějaké kázání.

Mac_Hunt
Mac_Hunt
Level 9 Level 9
22. 6. 2020 02:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To co se aktuálně děje na internetové scéně ohledně The Last of Us Part II mě děsí a moc nechápu kde se to bere. Já osobně jsem hru po cca 30 hodinách dokončil a jsem tzv. odvařen, hltal jsem každou minutu gameplaye, prostředí a i když za to budu asi ukřižován... tak i příběhu. Vzhledem k tomu co se stane na začátku vás hra nutí nenávidět Abby za to co provedla, já osobně jsem již od začátku věděl že celkem velká část hry bude věnována právě gameplayi za Abby, a do doby než nastal ten osudový moment kdy jsme se vlastně dozvěděli proč se za touhle honbou po pomstě vydala (i když nápověda byla jasná od začátku, že to bude bývalá členka Světlonošů, ale nebylo to přesně dané) jsem si nedokázal představit jak by se vývojářům podařilo mě přesvědčit o tom aby mě později gameplay za Abby bavil. Ale světe div se, ono se jim to povedlo, na jedničku, člověk zjistí že je taky jenom člověk, který miluje lidi co jsou mu blízcí, Její honbu za pomstou chápu, obzvlášť v takovém světě ve kterém se nachází. Její pomsta ovšem nezašla moc daleko, což nám hra dokazuje tím že nechali Ellie a Tommyho naživu. Když se potom z v podstatě stejného důvodu vydáme na víceméně stejnou pouť se stejným cílem za Ellie, hráči jsou hnáni kupředu stejně jako byla Abby. Pro Ellie je to ovšem novinka a je místy celkem zaslepená touhle pomstou, což se postupně vyvíjí a vyvrcholí v akváriu potom co zabije Mel a Owena, s tím zjištěním že Mel je těhotná, v tu chvíli tuší že zašla daleko. Co se týče příběhu za Abby, bavil mě, i když to možná trvalo trochu dýl než muselo, raději bych více gameplaye za Ellie, ale co už, nevadilo mi to protože jsem zbožňoval gameplay a prostředí kterým jsme procházeli, kolikrát se mi stalo že jsem uprostřed boje musel zalehnout do trávy a po chvilce jsem zjistil že místo toho abych sledoval kde se naházejí nepřátelé jsem koukal na to jak detailně je udělaná tráva a všechno okolo. Celkově jsem si nepřál aby hra skončila, takže když po ,,Boss fightu'' v divadle nastala scéna na farmě, modlil jsem se aby to neskončilo, to se splnilo a čekalo mě dalších pár hodinek. Ohledně toho co nastalo na konci, za což lidi také hejtí hru, že je to klasické klišé typu, já ti odpouštím atd.... (ano, hra je plná klišé, ale co dneska není) chápu to, neříkám že by mi vadilo kdyby Ellie Abby nakonec zabila, ale to co se stalo jsem pochopil, Eliie s Joelem jí způsobili taková zranění, ze kterých se pravděpodobně nikdy nedá dohromady, a budou ji budit ze snu jako Ellie. Jestli to byl částečně záměr Ellie, spolu s tím že si uvědomila kam až zašla, to se asi nedovíme. Ale nemůžu říct že jsem byl naštvaný když přestala tam kde přestala. Ale co na tom všem záleží když podle internetu jsem zdegenerovaná ovce protože mě ta hra ve všem neskutečně bavila a dám jí 10/10 že jo... PS: V životě jsem nic podobnýho nesepisoval takže mě nesežerte za to jak je to poskládané... navíc jsou 2 ráno.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
21. 6. 2020 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak, mohl bych požádat, nemáte někdo odkaz na ty falešné leaky? Případně mi v krátkosti napsat, co tam vlastně bylo, nějak se mi je nedaří nikde najít. Díky :)

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
21. 6. 2020 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Byly to dva screenshoty tuším z resetery, kde je v bodech podrobně rozepsaný příběh (kromě Joela tam umře i Dina a Ellie apod.). Určitě by to mělo jít s trochou googlení pořád najít...

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
21. 6. 2020 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zrovna jsem to asi před hodinou dohrál, bylo potřeba to vstřebat a pokud jde o příběh, tak tohle hold není asi pro každého ale u mě brnkal přesně na ty správné struny. Pěkně si v trailerech s hráči pohráli, když to vypadalo že Joela bude ve hře El doprovázet. Právě proto mě překvapilo, to, co jsem od oznámení čekal a vlastně i v prvním traileru bylo naznačeno. Jak tak čtu, spoustu lidí štve jak umřel, nejspíš každý by mu přál nějakou hrdinskou a epickou smrt, no bohužel, tady se jede krutou pravdu, násilná smrt jen málokdy hezká, důstojná, nebo epická, ne je ošklivá, odporná a bolí. K Abby jsem okamžitě zahořel nenávistí, takže stejně jako ke každému z vlků, opravdu jsem cítil zadostiučinění, u zabití Nory, však jsou to svině co nastražili past a chladně okamžitě kohokoliv zabijí. (Scéna s koněm.) Jenže nic není černobílé, a každá strana má dvě mince a o tom vlastně je celá hra, i když nám ze začátku tvrdí že hnacím motorem je pomsta, zde bych řekla ano i ne, touha po postě je spíš počáteční rozbuška, pro mě na konci spíš nakonec snaha El dokázat, že Jeolovi odpustila. Aspoň podle mě o tom ten flashback je, kvůli pomstě ztratila všechno, po čem toužila, a právě odpuštění je to, co Abb zachránilo… Že, si za Abby zahraju ještě jednou, jsem měl podezření už od začátku, když jsem za ní hrál v prologu, leč jsem z počátku k ní cítil zášť, tak v tom nám ukážou že Abby byla hnána stejnou motivací jako El, (zde je bohužel potíž, že člověk má hlubší pouto k Joelovi) Náhle člověk zjišťuje, že WLF nejsou o tolik odlišní od komunity z Jacksonu, že vlastně proti návštěvníkům by ani nepřátelští nebyly ale El tam prostě přišla v době, kdy celé město je ve válce dvou frakcí. Hráči jsou tentokrát demonizováni zjizvení, jenže jak se říká, nachytej mě jednou, hamba ti, nachytej mě podruhé… Toho si je ale Niel dobře vědom, takže to nijak nepřehání, a rychle ukáže, že i fanatická sekta není tak černobílá… Nechuť k Abb pomalu opadala, naopak si získala moje sympatie, hráč pomalu zjišťuje, že WLF pro ní byla možnost pro pomstu které zasvětila život, získat výcvik, zbraně, s nadějí, že dřív nebo později se jí naskytne příležitost. Proto mají u mě tvůrci plus, že Abb vypadá přesně tak jak vypadá, protože jak i ve flashbacku se dovíme, cvičení a tréning je pro ni skoro vším, aby byla připravená (a teď je otázka, jsem jedinej komu přišlo, že už v Kalifornii když hledá tu skrýš světlonošů a tedy ještě před uvězněním, je méně svalnatá? :) musím si to ověřit ale byl by to opravdu pěkný detail) Pro mě osobě se nakonec stala ale Abb postava, se kterou jsem dovedl sympatizovat, cítil jsem k ní lítost stejně jako k El, protože ona prostě žádnej chladnokrevnej psychopat není, a stejně právě nakonec kvůli svojí pomstě přišla o ty, které měla ráda. Potom je tady ta všemi nenáviděná agitka :D Upřímně, nepřijde mi, hádám že nejvíc v žaludku musí některým ležet Levi, jako transgender, a leč to bude znít divně, pro mě tohle přesně byl bod do černého. Protože nějak jsem stále spekuloval, co je tím důvodem že je chtějí zabít, proč? Nejprve jsem očekával nějaké to klišé ve stylu, že on bude další imunní, nebo v tom stylu, o to víc mě překvapil pravý důvod, který prostě působí uvěřitelně ale byl něco, co jsem nečekal, něco nového. A o tom to je především, postavy nejsou jen homosexuál, svalnatá ženská, holka, co si myslí že je kluk, ne, tohle ty postavy nedefinuje, je to jejich součástí, a všechno tohle ale jsou ve službách příběhu. Proto, pro mě osobně se o žádnou propagandu nejedná ani v nejmenším. Je to jen příběh, který bere i témata která by před pár lety v západních hrách byla skoro nemyslitelná a nebojí se je použít. TLoU2 se mi dostal hodně pod kůži, a jen co si oddechnu, vydám se na tu pouť znovu, jen jak to vypadá, není to příběh pro každého.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
21. 6. 2020 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Parádně napsáno! Dáte nám svolení vás citovat v chystaném článku?

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
21. 6. 2020 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Jo, máte mé svolení :)

Dubik
Dubik
Level 29 Level 29
21. 6. 2020 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se recenzí týče, Angry Joe bude nejvíc objektivní. Těším se až ji vydá sám si může dovolit tomu dát 5, 7 nebo 10z10.. co jsem zatím viděl 10sitka to určitě nebude :D

Rack
Rack
Level 28 Level 28
21. 6. 2020 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dubik Podle mě to bude spíš Pewdiepie kdo bude nejvíc objektivní. Angryjoe už na začátku ukazal odpor. Můj osobní pick je ale EFAP pokud se rozhodnou pro kritiku ti nikdy nezklamou

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
21. 6. 2020 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rack Tady se shodneme, názor Pewdiepie mě také hodně zajímá a věřím, že bude upřímný 👌

Rack
Rack
Level 28 Level 28
21. 6. 2020 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dubik Jeremy z GG je skvělej, jeho like/dislike ratio taky něco vypovídá o hře.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
21. 6. 2020 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rack A nevadí vám, že sám opakovaně prohlásil, že proti hře jde prostě za to, jak ho Sony zcenzurovala? Že opakovaně lže (nebo alespoň používá falešné informace, bez snahy si je ověřit - např. účinkování Neila Druckamnna ve hře) a vynechává klíčové informace (celý ten review bombing použil jako oprávněnou kritiku hry, vůbec nezmínil, že ta hodnocení tam naskákala dřív, než hru mohl kdokoliv dohrát).

Rack
Rack
Level 28 Level 28
21. 6. 2020 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Ty bomby tam skákají i po tom co už to je jak dlouho venku a valná většina lidí už to dohrála nebo viděla na streamech, pokud by to bylo tak skvělý tak by šlo hodnocení nahoru, ale ono je furt stejný

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
21. 6. 2020 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rack Ano, touhle dobou už se tam začínají objevovat i opravdové hodnocení, ale o to usilovněji další přidávají i ta falešná. Jak jsem psal na začátku, bez ověření vlastnictví hry a ideálně také odehraného času to opravdu nemá hodnotu.

Rack
Rack
Level 28 Level 28
21. 6. 2020 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Máš pravdu nemá, ale like na youtube videích jen tak nenaspamuješ a opravdu nevěřím tomu že by se někomu chtělo vytvářet desítky youtube účtů. Ty toho taky říkají spoustu. Navíc se přiznám že jsem ještě neviděl pozitivní recenzi na youtube od hráčů...zatím jsem jen viděl zklamání a nelibost a to od obyčejných kanálů až po ty větší, i od větších streamerů jsem viděl více negativ než pozitiv, snad jejinej Arcadebull byl pozitivní ke hře. A to samé tady v diskuzích. Kolik lidí to tady praisuje a kolika lidem se to nelíbí, ty počty nejsou ani omylem vyrovnané

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
21. 6. 2020 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Zde souhlasím, jako metascore by mělo zavést nějaký systém ověřování, zda to dotyčný hrál nebo aspoň zapnul, myslím že by neb problém to nějak propojit s PSN nebo Xbox Live, Steamam atd... a dát možnost to filtrovat aby se třeba ukázali jen takové názory (kdyby to zakázali uplně, už vidím jak by někteří fňukali jak to je odepření svobody projevu) :D Za se zatajování informací týče, zde jsem rád, že se na tohle dbá, vždy se snažím vyhýbat spoilerům, třeba poslední dva týdny jsem prakticky ani nebyl na youtube :D

Rack
Rack
Level 28 Level 28
21. 6. 2020 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Souhlas, a další bych přidal aspon 50 slov aby se recenze počítala

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
21. 6. 2020 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dubik Za sebe nemůžu brát vážně "recenzenta", který se na klíčové pasáže hry urazil, odešel z místnosti a nechal kamarády, aby ji dohráli o kus dál, než se vrátil. Tohle není recenzování, to je rádoby komediantské vystoupení, které samozřejmě zvýší počet shlédnutí streamu/Youtube, ale působí na mě extrémně neprofesionálně. Připomíná mi to všechny ty Youtubery, co poslední dny nadále postují vyloženě lži a falešné informace o hře, aniž by se namáhali ji hrát nebo si ty informace alespoň nějak ověřit.

Lolek Lolek
Lolek Lolek
Level 1 Level 1
21. 6. 2020 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak mám dohráno a tady malé shrnutí. Hráno na těžkou obtížnost, zhruba 30 hodin. První díl dohrán cca 8x. První věc, ať ji máme za sebou je propaganda, o které nám jistí lidé tvrdí, že ve hře není anebo jen málo. Lžou. Hra je novodobou, progresivní a zdegenerovanou vizí naprosto napěchovaná a ta nám je sikovně podstrkována po celou dobu hry. nemá cenu rozepisovat ty tuny nechutností co se do nás valí, kdo není slepej anebo těmto proudům sám nefandí, si velmi dobře vsimne. Nicméně jsem se správně naladil a agitku statečně ignoroval, s tím, že si hru nenechám zkazit. Audiovizuál je jasně 10/10, skvěle to vypadá, skvěle to zní, detaily jsou perfektní a je radost se po světě pohybovat a zkoumat. Příběh je, částečně v jistých bodech i díky výse zmíněné agitce slabsí než první díl, ale celkově mě neurazil. Celou dobu jsme čekal, co bude dál, jak to dopadne a finále nakonec dopadlo trochu tak, jak jsem čekal. Ano, pokud by některé věci byly jinak, rozhodně bych byl radsi a hru si víc užil, ale to by pak nebylo žádný překvapení. Z mého pohledu nejhorsi záležitost jsou postavy. Eliska a i chudák nasteroidovaná Abby jsou nakonec celkem v klidu, ale vedlejsi postavy, to je bohužel katastrofa. Kromě Tommyho není žádná sympatická, vtipná, nejsou dobře rozvinuté a jejich osud nám je zcela ukradený. Obzvlást odpudivé pak je trans TO. Nejsilnějsi části hry za mě převážně vzpomínky a to hlavně let do vesmíru, hodně silné emoce. Dále pak aliení mrakodrap a spodní patra nemocnice. Celkově super zážitek, zahraju znova, ale je potřeba si přiznat, že pokud by hru vedli normální lidé a ne extremisté Kakman a feministka, tak je kvalita příběhu a postav někde úplně jinde. Nefunguje mi háček nad S a jsem línej, sorry.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
21. 6. 2020 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lolek Lolek Díky moc za podrobné zhodnocení hry. Naprosto chápu, že lidem s menší tolerancí vůči některým tématům může být místy nepříjemná.

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
21. 6. 2020 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lolek Lolek Krásně popsáno,díky 👍

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
21. 6. 2020 01:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Otázka na vás, kdo už jste dohráli- je podle vás prostor pro pokračování, ať už DLC či rovnou třetí díl, nějaké neuzavřené dějové linky nebo nezodpovězené otázky? A chtěli byste pokračování?

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
21. 6. 2020 01:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Přijde mi, že ten konec se nese v úplně stejném duchu jako u první hry - je to jasná tečka, ale člověk si do ní musí kus doplnit sám. Z tohoto pohledu moc nevím, jak na to naroubovat nějaké DLC (možná odpověď na to, kam dorazila ta druhá loďka a co se tam stalo?). A ani si nejsem jistý, že je "potřeba" třetí díl. Pokud by ale tvůrci měli dobrý nápad, na čem jej vystavět, rozhodně bych si ho zahrál. Cokoliv od Naughty Dog si moc rád zahraju.

Sherlock161
Sherlock161
Level 39 Level 39
21. 6. 2020 01:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Dlc jen s Abby? To by měli prozměnu rekordně nízké prodeje. 😎

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
21. 6. 2020 01:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sherlock161 To nevím, zatím ty prodeje trhají rekordy na tu správnou stranu. Možná byste se divil, kolik lidí na Abby po dohrání změnilo názor.

Sherlock161
Sherlock161
Level 39 Level 39
21. 6. 2020 01:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Jo určitě, úplná budoucí ikona herního průmyslu a všichni jí budou cosplayovat, to bude teprve bizár.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
21. 6. 2020 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Martinrush: Spamujete diskuze dokola tím samým a nezdá se mi, že by to byly konstruktivní, informativní nebo prostě nějak přínosné příspěvky do diskuze. Omlouvám se, ale přesouvám vás do spam filtru.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
21. 6. 2020 03:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Druckmann říkal, že trojka by měla být v plánu, tak nejspíš nějaká bude- možná tedy ale kompletně vymění postavy, když není moc co dovyprávět, a třeba se podíváme do úplně jiné země, v jiném roce po outbreaku. Nebo možná po vzoru Lost Legacy dostane svůj prostor nějaká vedlejší, dosud nehratelná postava.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
21. 6. 2020 04:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot On právě doslova řekl, že se rozhoduje mezi novým IP a trojkou - a že trojku udělá pouze tehdy, pokud budou mít nějaký opravdu dobrý nápad, na čem ji postavit.

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
21. 6. 2020 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Pořád čekám na nový Uncharted 😥

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
21. 6. 2020 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher Já taky, Same, já taky, dobrodružství není nikdy dost! :)

Epicek
Epicek
Level 1 Level 1
20. 6. 2020 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Právě dohráno a mám neskutečné pocity z toho, Pro mě je to fakt masterpiece a jako to celek to prostě nemá chybu. Podepisuju se pod Martinovu recenzi, mám stejné pocity. Zítra to rozjedu podruhé.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
20. 6. 2020 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Epicek Děkuju, na tenhle moment jsem se moc těšil - až sem začnou chodit hráči, kteří hru skutečně na vlastní kůži dohráli 🤭

Epicek
Epicek
Level 1 Level 1
20. 6. 2020 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Měl jsem obavy, fakt že jo. Ale ND nezklamali. Je to fakt excelentní, jak to všechno postupně do sebe zapadá :)

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
20. 6. 2020 23:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Epicek Přesně! A díky tomu je druhé zahrání možná ještě lepší než první 😀

Rack
Rack
Level 28 Level 28
19. 6. 2020 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hrozně se mi líbíla první věta Pewdiepiee po tom co Joel zemřel. I dont wanna play anymore. Breaking point hry je za 2 hodiny po startu takže ty 0 od hráčů mají smysl, nedivím se recenzím. Taky bych tomu tam jebnul 1/10

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rack Přesně tenhle pocit autoři chtěli navodit, takže se jim to myslím povedlo. (aby hráč na chvíli ztratil chuť pokračovat, než se v něm sebere ta zloba a chuť se pomstít)

Rack
Rack
Level 28 Level 28
19. 6. 2020 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Já tomu rozumím co byl jejich záměr a dosáhly toho, ale narvat to do prvních 2 hodin byla chyba.

Malum
Malum
Level 36 Level 36
19. 6. 2020 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen jedna otázka. Hru si plánuji pořídit až na PS5. Spoilery mi nevadí. Dost lidí pociťuje silné antipatie vůči Abby, která měla být podle leaků trans postavou, což je nakonec prý jen mýtus. Nechápu tedy to množství narážek na LGBT tematiku. U Ellie to tuším většina akceptuje a ničemu to v rámci příběhu nevadí. Je tedy ta naštvanost určité skupiny hráčů kvůli přehnanému tlačení takového obsahu neoprávněná a nepodložená? Není ten hněv zapříčiněn spíš tím, jakou úlohu má Abby ve hře, že jste za ni nuceni hrát a je prostě nesympatickou postavou?

Johny
Johny
Level 20 Level 20
19. 6. 2020 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malum Mýtus? No o tom bych celkem pochyboval, ale asi je to těžké určit. Ale asi fakt není. Určitě se najde skupina, které vadí ta prezentace LGBT, ale co jsem tak viděl, tak spoustě hlavně vadí příběh.

Malum
Malum
Level 36 Level 36
19. 6. 2020 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Na 100 % to nevím, ale Google hovoří jasně. Proto by mě zajímalo, zda je to ve hře přímo potvrzeno nebo vyvráceno.. Nebo je to jen dojem lidí na základě toho množství svalů, který je běžný možná tak u lidí zabývajících se kulturistikou.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malum Abby je naprosto normální hetero holka, kterou ale vychovávali jako vojáka a poté, co jí zavraždí otce, začne tvrdě posilovat a trénovat, aby měla sílu vykonat pomstu. LGBT věci jsou ve hře jinde, u jiných postav - a jak jsem psal v recenzi, hra jim dohromady věnuje stěží pár minut. Pokud jde o tu erotickou scénu, holka jako Abby by nechtěla nějakej romantickej sex při svíčkách. V té podobě, v jaké to tam je, to dává dokonalý smysl a rozhodně to nepůsobilo nijak odpudivě, jak tady někteří píší. Jejich problém ve skutečnosti bude to, že Abby není tradičním ženským způsobem krásná nebo něžná a že si do ní už měsíce falešně promítají svoje noční můry o transsexuálech, se kterými ve skutečnosti nemá nic společného.

Temgotin
Temgotin
Level 1 Level 1
19. 6. 2020 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malum Nevím, co všechno se později ještě nabalilo na leaky za neúplné infomace, ale v původní podobě leaků nic o její transsexualitě nebylo. Spíš je to akorát jen reakce lidí na její vzhled.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
19. 6. 2020 23:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malum Lidem vadí dvě věci- vzhled Abby a smrt Joela. Jaké jsou konkrétně ve hře agitační momenty, o tom se nikdo nezmiňuje, protože žádný z těch, kdo hru odsuzují, zřejmě nedošel ve hře tak daleko, aby je viděl- drtivá většina skončila podle mě v momentě Joelovy smrti, tedy hned zkraje. Čili ve zkratce- pokud ti nevadí, že Joel zemře a že je Abby hnusná, pak bys s hrou snad neměl mít žádný problém. Pokud ti to vadí, pak bych si možná koupi být tebou rozmyslel.

Malum
Malum
Level 36 Level 36
20. 6. 2020 00:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Nevadí, spíš mi nedával smysl ten rage a nízké uživatelské recenze na Metacritic. Stejně tak mě zarazilo šíření některých dezinformací prostřednictvím YouTube a Redditu. Tak alespoň v něčem mám teď trochu víc jasno. S Martinem Zavřelem musím souhlasit v tom, že ty bouřlivé nálady časem pominou a třeba pak dají někteří lidé té hře druhou šanci a zjistí, že to po příběhové stránce úplný nesmysl není. TLOU2 se asi jen holt rozhodla jít trochu jinou cestou a jejím hlavním účelem není se každému zalíbit, ale spíš něco sdělit.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
19. 6. 2020 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidi už zapomněli, že Ezio před dlouhými 11 lety po zabití stovek a tisíců nicnetušících vojáků a nevinných strážných ušetřil Rodriga Borgiu, který mu předtím nechal oběsit oba bráchy i tátu a později kvůli němu zemřel i strýček Mario, slavný to instalatér z Monteriggioni. Nedávalo to tehdy moc smysl, což Eziovi vzápětí vpálil Machiavelli, kdyby ovšem Ezio Borgiu neušetřil, nebyl by tu výborný díl s názvem Brotherhood. Tím chci říct, že některé části příběhu občas pochopíme až s dalším dílem, zvlášť v těch případech, kdy se s dalším dílem už dopředu počítá, což platilo tehdy pro Brotherhood i nyní pro Last of Us 3.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
19. 6. 2020 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Tak zas tak stejné to není. S otcem a bráchy si nestrávil jednu celou hru, ale všechno se to snad seběhlo během jedné - dvou hodin hraní. Tam si prostě hráč ten vztah k těm postavám tak moc nevytvořil oproti TLOU, kde s nimi strávíš 99% hry. Navíc mi přijde, že porovnávat takové rozflákání obličeje a rozstřelení kolene, které si myslím vytvoří větší napětí a emoce, s "prostým" oběšením, kde ti to autor nenechává tolik sežrat, taky moc... nesedne. Aspoň takhle to vidím já.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
19. 6. 2020 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Naopak, je to mnohem horší, Ezio se svojí vlastní rodinou strávil od narození celý život a popravili mu hned 3 lidi naráz, vč. malého děcka. Ellie oproti tomu znala Joela jen 4 roky, seznámila se s ním původně jako s nekompromisním pašerákem a i když si nakonec vybudovali hezký vztah, pořád nejsou opravdová rodina. Nebavíme se tu o dopadu na hráče, byť v r. 2009 úplně ještě nebývalo zvykem oběšovat herním hrdinům rodiny a scéna měla svého času obrovský dopad a byla prvotřídní motivací k pomstě, bavíme se tu o rozhodnutí hlavní postavy záporáka nakonec ušetřit. A z tohohle úhlu jsem přesvědčen, že Eziovo rozhodnutí bylo daleko méně pochopitelné než rozhodnutí Ellie. I to Eziovo rozhodnutí ale nakonec bylo ku prospěchu vyprávění, jak jsme zjistili v Brotherhoodu. Samozřejmě, pokud tě napadá vhodnější přirovnání, jedině ho uvítám- do té doby se ale musím držet tohohle. :)

Johny
Johny
Level 20 Level 20
19. 6. 2020 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Tak pokud se nebavíme o dopadu na hráče, tak to potom chápu, ale tady u TLOU to vidím, právě tak, a proto ten povyk, co u AC2 zase takový nebyl. Nepochopitelné rozhodnutí? Asi bych řekl, že ne. Ezio dost zmoudřel, dospěl ke konci a Rodrigo vypadal jako zaslepený šílenec, kterého mi potom bylo spíše líto. Takový ten druh nepřítele, kterým nakonec opovrhneš, protože za to už nestojí. A jako jo, co jsem viděl z konce TLOU2 tak to podává podobnou myšlenku, ale v téhle části potom hraje ten vztah k postavám, který si myslím, že je o dost jiný a pro mnohé tedy nepřijatelný a nepochopitelný ze strany autora. Tím myslím, že ta otočka o 180° nebyla moc dobrý nápad, potom všem co v prvním díle zažijete.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Má tento komentář nějaký smysl? (Kromě snahy zkazit překvapení někomu, kdo článek rozkliknul, aniž by hru dohrál?)

CzechNeverEnd
CzechNeverEnd
Level 1 Level 1
19. 6. 2020 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sakra, je to hrozný pokušení. V komentářích určitě spousta spoilerů, hra vedle mě na stole, ale já se musim učit .

CzechNeverEnd
CzechNeverEnd
Level 1 Level 1
19. 6. 2020 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Doufam, že je to mířený na sekci komentářů, ne na mou zkoušku 👁️ 😂 .

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CzechNeverEnd Rozhodně sekci komentářů! Ale já mít na stole tuhle hru, tak to s tím učením dopadne špatně

CzechNeverEnd
CzechNeverEnd
Level 1 Level 1
19. 6. 2020 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Je to peklo :D . Navíc sem si to chtěl vyzvednout až v pondělí, ale řekl sem si, že si udělam radost, vyzvednu to a aspoň se pokocham steelbookem a artbookem. Jenže sem si nevšiml, když sem to objednával, že steelbook k steelbook edici a k tý mý speciální edici, sou dva různý. Místo Joela a Ellie mam teda Abby a Ellie. Takže ve výsledku mě to akorát naštvalo. Ne že by mi Abby vadila, to se ukáže, až si to zahraju, ale vadí mi, že tam nemam toho Joela. k jedničce totiž steelbook nemam, tak sem si to timhle chtěl i tak trochu vynahradit 😭 . Asi jim zkusim zavolat, jestli by mi ten druhej steelbook neprodali zvlášť, ale dost pochybuju, nebo za to budou chtít nějaký nekřesťanský prachy 😐 .

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
19. 6. 2020 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CzechNeverEnd Záleží, jestli tou zkouškou myslíš přežití v postapo světě, nebo třeba státnice. :)

kontrafakt
kontrafakt
Level 1 Level 1
19. 6. 2020 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dohráno, celá technícká stránka hry 9/10, co se týče k příbehu 0/10 je to uplně mimo celého The last of us světa. Tolik blbostí, nesrovnalostí, fantazy hov*n,lgbt sra*ek, Nejlepší priřování je jako k poslední sérii GoT, technicka a vizuální stránka top, přiběh bída. btw nevím kdo to je pan Martin Zavřel a už vůbec netuším co to má za komplex všem vyvracet názory pokud se neshodují s jeho.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kontrafakt Můžu se zeptat, jak jste dohrál dvacetihodinovou hru za deset hodin? Jinak kdo je Martin Zavřel se dá zjistit třeba na LinkedIn, i Google v nejhorším poradí. A nemám potřebu vyvracet názory, ale snažím se vést diskuzi a nechat si od lidí vysvětlit pomocí argumentů, proč se jim třeba něco nelíbí. Kolegyně hru dohrála a má na ni citelně odlišný názor od mého - a měli jsme o tom bezva podrobnou diskuzi, kde jsme si ty postoje vysvětlovali (chystáme z toho i výstup pro web).

Dakh666
Dakh666
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Dobrý den, Martine. Nevíte kolik se u krabicovky stahuje?

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dakh666 Jistě to nevím (hraji digitální verzi), ale Day 1 patch má údajně 4 GB.

Dakh666
Dakh666
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Díky moc. Chtěl jsem napsat, že už pařím, ale přítelkyně nechce dát ovladač z ruky

Dakh666
Dakh666
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pls, víte už někdo kolik se stahuje dat u krabicovky?

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
19. 6. 2020 07:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to přesně jak jsem čekal.... Joel dead,hraje se za něj jen malou část hry,více prostoru dostává Ellie,přesto se tu musí hrát i za Abby,přestože udělala to co udělala 🏌️ a půlka hráčů by ji nejraději vymazala ze hry hned v další scéně,do ženskosti má daleko a nemít dlouhý pletený copek,tak si myslím,že se hraje za muže.Ale tohle je přesně ten důvod proč za tohle nechci dávat plnou cenu,aby tohle nemělo pokračování.Tohle fakt znovu vidět nechci.Čekal bych,že se to bude odehrávat z pohledu Ellie,jakožto hlavní protagonistky.Někdo naopak vítá takovéto změny,že se hraje za více postav,já však ne.Pro mě je TLOU série hrou ve které je Joel a Ellie.Když už musí jeden z nich natáhnout bačkory,tak bych pořád čekal,že se bude hrát hra za toho druhého.Ten příběh tomu nepomáhá.Celá hra pojednává o pomstě,takže je logické,že na konci pomstu dokonáš (ano i odpuštění patří do života),ale ne po 30H gameplaye. To je jako když jedeš přes celou zeměkouli do Tibetu,aby jsi viděl Himaláje,přežiješ pád letadla,boj s divou zvěří,záchranu kolemjedoucí lodí,nasednutí do letadla,aby jsi sis řekl 100km před cílem,že na to mrdáš,a jedeš domů,že to vlastně vidět nepotřebuješ.Jako tohle by mě pořádně nasralo. Kór za 1800,- 👍Předpokládám,že jelikož Ellie a Abby žijou,tak TLOU 3 se bude opět točit kolem nich 🤦‍♂️Jinak nepřijde vám divný ten pohyb s kamerou celkově? jako tohle v TLOU 1 nebylo,že se postava dívala doleva a chodila doprava.To je tak nepřirozený pohyb,stejně jako pohyb pozadu. https://youtu.be/yLC6_nfAEWk?t=4018 Jako graficky to vypadá fakt nádherně (když neberu v potaz 30 fps a absolutní motion blur),každopádně máme rozhodnuto o Hře roku 👍Cyberpunk jde z kola ven a nestíhá uzávírku Game Awards. Budiž,jsem s tím smířen. 😉

Dubik
Dubik
Level 29 Level 29
19. 6. 2020 04:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Joel a Ellie sekvence jsou paráda a do té doby co prezentovali pouze je jsem byl nadšen... To množství detailů , příběhový sekvence, dialogy a to ,že je Ellie lesba což taky není podle mě náhoda, ale záměr viz tohle video https://youtu.be/sZwYCgNkmFY?t=774 mě osobně nevadí . No tak hold je lesba. Abby? Když jsem ji viděl po 1. tak jsem byl v šoku a po době si musel zapálit, protože tohle je doufám začátek i konec něčeho co ve hrách opravdu vidět nepotřebuji. Hru si časem půjčím a zahraju - pokud budu mít od koho pač vim už jen o 1nom člověku co to má a kevšemu půjčený. Feministi a podobní jsou zní ,ale zřejmě určitě nadšení , protože konečně nějaká žena přepere 100kg muže a dokonce i zlikviduje hlavní postavy. Bravo. Každopádně aspoň je na té postavě 1 pozitivum.. Amanda Nunes má novýho vyzyvatele na obhajobu pásu :) aspoň neodejde do předčasnýho důchodu, protože se jí nikdo ve 2 vahách rovnat nemůže až na Its maam . Mimochodem Last of Us 1 jsem viděl celej na youtube než jsem ho hrál a byl jsem z něho nadšen. Týpek to sestříhal ze všech filmových i z herních důležitých pasáží jako celej film cca do 4hodin. Hru jsem pak celou odehrál i dohrál a nadšen jsem byl ještě víc. Tady jsem nakrklej už ted a nezlobte se na mě lidi, ale až si to zahraju, určitě po špatným 1. dojmu na tu Abby a její činy vůči hlavním postavám názor nezměním. Na 1. špatnej dojem si hold člověk nevybere nic ani auto, ani ženskou. Mimochodem nevybavím si film, kde by byl hlavní charakter jako je Joel zabit takto stupidním způsobem. Anita Sarkeesian když to viděla se z toho určitě udělala a nedivil bych se kdyby něco měla s Druckmanem protože jí očividně rád vyšel vstříc v této propagandě. Rozhodně tohle nedělám proto, abych hru chtěl záměrně shazovat a pošpinit, jen mě to prostě se.e ,že tam tohle cpou. Hra ve špičkovým audiovizuálu s pěknou hrateností s množstvím povedených filmových scén a úplně zbytečně ji shazují politický přesvědčení pana Neila Druckmanna.

Laddys
Laddys
Level 1 Level 1
19. 6. 2020 02:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můj první dojem? ... V životě mě emotivně takhle žádná hra nerozštípala !!! Hlavně po tom, co Ellie otevřela tu červenou krabici. ..... nemám slov...... kam se hrabe Zelená Míle s Titanicem. Už vim co to je, se klepat s ovladačem v ruce.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 03:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Laddys Do diskuze pod tímhle článkem bych moc nechodil, pokud hrajete 😭 Ale jinak to moc rád slyším, píšu si s několika přáteli, co začali hrát o půlnoci - a zatím jsou všichni absolutně nadšení 🤭

Laddys
Laddys
Level 1 Level 1
19. 6. 2020 03:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel To já taky. Odehrál jsem 3 hodiny a za mě absolutně super. Dál už komenty tady číst nebudu než to dohraju. Každopádně si myslím že tahle hra rozdělí všechny hráče a nehráče na dva tábory. Na ty, kteřý tu hru budou milovat a ty který jí budou nenávidět.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
19. 6. 2020 01:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pustil jsem si dnes náhodné útržky gameplaye a- bude to sakra těžký pořídit hru až na PS5. Jeden moment u mě dokonce vykouzlil úsměv a krom toho mě strašně potěšilo, že animace v demech od vývojářů skutečně nebyly naskriptované, ani trochu málo, všechny jsou přímou součástí hratelnosti. Od bezhlavého úprku na PS Store mě drží tedy jen to, když si představím, jak nádherná je hra teď, a jak neskutečně bude hra muset vypadat ve 4K při 60 fps, a což teprve, kdyby přidali i ray tracing, to by bylo žrádlo! P. S. Zingu kriticky schází slintající smajlík. :)

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 01:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Yup, je to zdánlivá prkotina, ale také mi tady několik smajlíků dost chybí - na seznamu pro programátory je ale máme, takže je to jen otázka času a priorit 😉

Sherlock161
Sherlock161
Level 39 Level 39
19. 6. 2020 01:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem tu hru ještě přecenil, docela slušná část hry se točí kolem trans postavy Leva, kterej byl dřív holka a teď ho chce náboženská grupa zabít za to, že je trans, je úplně jasné, co nám tím tvůrci hry chtějí cpát. Abby je naprosto příšerná, ve hře byl pokus o to, aby hráč Abby víc poznal a pochopil, ale marně, taky je ve hře erotická scéna ze které se mi udělalo fyzicky špatně, jak kdybych koukal na gay porno, to asi má být ta diverzita. To ještě bude hodně shitstormu kolem téhle hry, naprosto přehypovaná, ale už teď to dostává dost kritiky, jak je příběh špatnej, hlavně ten konec. Říkalo se, že jde o nejlepší rozloučení se současnou generací PS, mně to příjde jako nejhorší rozloučení, ale tahle generace PS byla stejně zatím ta nejhorší, tak si to asi zaslouží, snad bude příští lepší, i když zatím to tak nevypadá, když se teď politická korektnost cpe úplně do všeho a nejspíš zůstává i 30fps.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 01:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sherlock161 Ta kritika bude mít jeden zajímavý společný rys - bude přicházet od lidí, co hru nehráli.

rawneox
rawneox
Level 44 Level 44
1. 7. 2020 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel @Martin Zavřel : Teď mi celá ta skládačka z miliardy kousků do sebe zapadá (citace z RedDwarf btw), když to tu čtu zpětně. 19.6.2020, 45minut po půlnoci (a ofiko vydání hry) a je tu hate. Kdyby to byl alespoň hate od PS komunity, takhle je to jen k smíchu a ne k zamyšlení Hraju teď na NEW GAME+ a mám zase husinu 😎 😀 Přeju pevné nervy všem opravdovým hráčům!

Barcode

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rawneox Naprostý souhlas!👍🏻

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
19. 6. 2020 01:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sherlock161 Ona se hlavně všechna kritika smrskává na nesympatie k některým postavám. Já třeba strašně nesnáším Hurka, vždycky když ho vidím, tak mám chuť fláknout televizí o zem. Nacpali ho snad do každý Far Cry hry, sice mě to ser...iózně irituje, ale přece kvůli tomu nebudu tvrdit, že je celá hra na nic, naopak, např. Far Cry 3 je dodnes jedna z mých velmi oblíbených her. Taky třeba k smrti nesnáším konstantně uječené postavy, a v každé japonské hře nějaká je, někdy i hodně. A dělá to ze sérií jako Yakuza, Zelda nebo Final Fantasy špatné hry? Každému nějaká postava nesedí, to ale přece není důvod hned zavrhovat celou hru. Pokud jde konkrétně o postavu Abby, řekl bych, že je nesympatická účelově, abychom jí ze začátku strašně dychtivě šli po krku a později jen po malých střípkách začali zjišťovat, že jsme možná nekonali až tak správně. Nedávno jsem tu četl v komentáři stížnost, že Makarov se v misi No Russian nechoval hezky- co jiného je ale účelem záporáka, než aby byl zlý? Kdyby byly všechny postavy sympatické, tak se příběh nikam nemůže posouvat, což bohužel, jak se zdá, lidi dneska nechtějí chápat.

Sherlock161
Sherlock161
Level 39 Level 39
19. 6. 2020 02:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Hele to je nakonec úplně fuk, jestli nějaká postava se jeví z leaků jako blbě napsaná, ale ve skutečnosti není blbě napsaná a že jsem minul nějaký důležitý fakta, že třeba ta postava jako malá spadla do sudu s Creatinem, to je mi úplně jedno, mně nejvíc vadí ta politická korektnost, jak je to čím dál víc agresivnější, všude se to cpe, v USA si teď i kvůli tomu začínají likvidovat vlastní kulturu a historii a postupně to přichází i k nám.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 02:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sherlock161 Na tom se shodneme, to mi vadí také (ta věc dneska s Forrestem a Indym je šílená!), ale ne u této hry. Třeba ta "slušná část kolem Leva" je ve skutečnosti asi dvě minuty, kde se to nějak řeší - zbytek času tam sice Lev je, ale nijak nikdo nerozebírá jeho orientaci. A v kontextu příběhu i ty dvě minuty dobře zapadají (sourozenci vyrůstali v sektě).

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
19. 6. 2020 02:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sherlock161 Sud s kreatinem mě pobavil, je to vlastně taková Obelixa, ta Abby. :D

Drtikol
Drtikol
Level 1 Level 1
19. 6. 2020 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sherlock161 Ta celá hra je velký sen liberálů ze SoCal o apokalypse . Prostě všichni budou řešit po konci světa jaké máte nářadí nebo koho milujete. Ženy budou emancipované a muži zalezlí . Pohádka na dobrou noc pro CNN .

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
19. 6. 2020 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Šlo by už dnes prosím bez obalu odpovědět na ten nedávný dotaz s koláčem a třemi osobami, kolik si ho která vezme? Mimochodem, díky obrázku výše to s mými sympatiemi k Abby vypadá zase o chlup bledší. S jistou dávkou metalogiky se ale dá říct, že vlastně teda nesnáší sama sebe. :D

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Ta hra mi přišla hloupá a v případě Abby zavádějící, takže jsem na ni nepřistoupil. Ale pokud šlo o snahu zjistit poměr hratelných pasáží, tak to není půl napůl, Ellie toho má víc. Proč Abby nesnáší sama sebe?

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
19. 6. 2020 00:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Takže ani pod článkem pro spoilery. :) Budu to respektovat a víc se ptát nebudu. ;) Abby podle obrázku nemá ráda videohry a sama je součástí videohry, tak proto. :)

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 00:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Jakože přímo spočítat kolik tam je toho za kterou z nich? Nebo jde o tu přítomnost Joela?

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
19. 6. 2020 00:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Protože všichni tak nějak vědí, že za Ellie i za Abby se bude hrát celkem dost, tak jsem se ptal opravdu spíš na poměrné zastoupení Joela, stačí úplně hrubý odhad (osmina, čtvrtina, apod.) případně jestli jsou ve hře i jiné delší dobu hratelné postavy (třeba hodinu a více), o kterých nevíme- tady nepotřebuju nutně vědět jméno, úplně stačí ano/ne. Děkuju kdyžtak za odpověď a doufám, že moc neotravuju, takhle v noci. :)

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
19. 6. 2020 01:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Za Joela se sice hraje málo (na začátku), ale objevuje se ve hře docela hodně, protože příběh není vyprávěn lineárně. Je tam přesně to, co si většina fanoušků tolik přála: podrobné vysvětlení toho, jak se oba vyrovnali s tou lží a Joelovými činy na konci jedničky. Na noc dnes nehrajeme, právě začíná konference EA 😀

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
19. 6. 2020 01:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Díky za připomenutí, EA Play mi úplně vypadlo z paměti. 👌 I když se asi stejně nebudu dívat, zajímá mě jen ta tajemná EA HD hra, případný nový Battlefield a čistě ze zvědavosti VR MoH. Takže to spíš vidím zítra (vlastně dneska) na jednotlivé trailery. :)

VeKa

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hru jsem si vážně užil od začátku do konce. A jdu ji rozehrát znovu na NEW GAME+ Smrt Joela mě naštvala a dokonale probudila touhu se pomstít. Postupem ale touha opadávala, když jsem zjišťoval, že nepřátelé nejsou takový záporáci, jak se zdálo. Že mezi s sebou řeší normální problémy, že mají rodiny a kamarády. Už za Ellie, když jsem poslouchal rozhovory nepřátel, jsem se začal spíš plížit okolo a zabíjet jen v nejnutnějších případech. Když se hra pak přepla za Abby, jen jsem se v tom utvrdil. Vidět znovu lidi, který jsem byl v příběhu nucen zabít/zabil a poznat je z jejich lidský stránky bylo silný. Stejně tak házet aport psovi o kterým vím, že ho o den později za Ellie budu muset kuchnout. Líbilo se mi, že ani jedna z frakcí (samozřejmě kromě Rattlerů) nebyla čistě záporná. Dokonce ani "Zjizvenci" (potěšilo, že to nebyli křesťani, do kterých je teď v módě si kopnout). Tu omílanou propagaci menšin, feministek atd. jsem nějak nezaregistroval. Ano, postavy tam jsou různorodé, ale rozhodně né do počtu, aby se "plnily kvóty". A nedá se říct, že by menšinám bylo nějak nadržováno. Však velitel Vlků byl sice černoch a rozhodně to nebyl žádný svatoušek. Mučil vězně a byl ochotný vyvraždit opoziční frakci včetně žen a dětí. Klaďasové Tommy a Owen byli bílí, největší fanatik od sektářů (co byl ve hře vidět) zase žena. Většinu rozhovoru o židovským původu Diny, jde vynechat, pokud hráč nestiskne trojúhelník pro rozhovor. A i tak ten rozhovor nebyl nijak na sílu. Prostě si při procházení synagogou vzpoměnla, že pro zesnulou sestru znamala víra hodně. A takhle bych mnohl pokračovat... Pointou je, že jsem si ve hře rozhodně nepřipadal, že by mi podsouvala nějaký světonázor. Všechno bylo spíše v odstínech šedi, než černobílé.

Reklama
Reklama