Manažer globální značky studia Crystal Dynamics, Karl Stewart, poodhalil něco málo detailů o příběhu a základní premise novodobého Tomb Raidera.
Stewart odhalil, že se brzy dočkáme pohledu do zákulisí a zcela nových záběrů prostřednictvím vývojářských deníčků, prozatím se ale budeme muset spokojit s hrstkou nových informací, jimž studio dovolí uniknout na veřejnost.
Máme se např. těšit na velmi různorodý systém soubojů, kde nebude chybět střílení, boje tělo na tělo a také stealth. Tím hlavním motivem je ale tajemství ostrova, které bude muset Lara rozlousknout.
„Je tu jeden velmi důležitý objev, jehož nalezení odhalí tajemství celého ostrova a odpoví na spoustu otázek,“ řekl Stewart. „Po ostrově je roztroušeno dost artefaktů a dalších předmětů, všechno vás ale posouvá k tomu největšímu objevu.“
Během našeho pobytu na ostrově budeme při lovu často využívat luk. Zbraň, na kterou se prý díky novému systému ovládání máme těšit nejvíce. Na své pouti bychom měli narazit na další obyvatele i zvířata, což propůjčí soubojům kýženou variabilitu.
„Na nějaké milostné romány ale zapomeňte. Lara se snaží přežít. Má spoustu práce. Přežití je to nejdůležitější, co má právě v plánu.“
Putování Lary však bude tentokrát mnohem realističtější, částečně díky otevřenému prostředí se specifickým omezením pohybu. Na zcela volné skákání tedy můžeme zapomenout.
„Reálný svět takhle nefunguje,“ dodal Stewart. „Stejně jako v reálu nemůžete jen tak přijít ke skále s tím, že na ni vlezete. Může být moc strmá, moc kluzká nebo na ni nebude dostatek výklenků. Jiná skála ale bude pro lezení ideální. Rozhodně ve hře nečekejte žádné svítící lišty na skalách, po všem ale nepolezete.“
Tomb Raider se zatím připravuje na letošní rok pro PC, PS3 a Xbox360. Doufejme ve více informací na výstavě E3.