Tomb Raider – nová Lara v detailech
Speciály Tomb Raider Článek Tomb Raider – nová Lara v detailech

Tomb Raider – nová Lara v detailech

Michal Maliarov

Michal Maliarov

21

Další várka čerstvých detailů na chystaný Tomb Raider se objevila hned v několika časopisech. Pojďme si tedy shrnout, co všechno o Laře víme.

Reklama

V našem předchozím mega-preview jsme se více zaměřili na příběh a procházení určité části ostrova. Tentokrát nás ale poctila přítomností holá fakta a detaily, které nám předtím unikaly. A vezmeme to hezky od podlahy.

Už od minula víte, že dal Crystal Dynamics staré dobré prsaté Laře sbohem. Tedy, nemyslete si, že budeme mít co do činění s pobíhajícím prknem, tentokrát se ale podíváme na mnohem živější, lidštější Laru. Krvácí, strádá a bojuje o holý život. To by mělo být evokováno především novým způsobem prezentace, animacemi i prací kamery, která byla generována pomocí technologie motion-capture. Také renovovaný Crystal Engine by měl řádně dopomoci uvěřitelnému pocitu nejen z postavy, ale i z prostředí.

I první informace dávaly jasně tušit, že se nejedná o pokračování, ale kompletní reboot série. Vracíme se do mládí Lary Croft, která teprve ukončila univerzitu a jako každá mladá krasavice hodlá dobýt svět. Žádné akrobatické frajeřinky se zavřenýma očima a křivky modelky, tato křehká dívenka je mnohem lepší. Proč? Protože vypadá opravdově. I proto, že chce dokázat svoji sílu, se vydá s posádkou na lodi Endurance napříč oceánem, načež ztroskotá nedaleko Japonska u tajemného opuštěného ostrova. Lara přežije, ale je úplně sama. Nebo ne?

Prozatím nevíme, nakolik bude prostředí opravdu otevřené, vývojáři ale slibuji volnost pohybu a prozatím nemáme důvod jim nevěřit. Centrální oblast ostrova poslouží i jako ústředna, odkud povedou cesty dál. Zde si Lara bude moci odpočinout, „nakoupit“ si nové schopnosti a dovednosti, vytvářet nové nástroje a opět směrovat do houště zeleně, za novými výzvami a nebezpečím. Celý příběh by měl být rozdělen do tří velkých kapitol, jež znázorňují snahu Lary – přežít, zachránit se a utéct. Lara se bude postupem hry měnit z mladé vystrašené slečny na bojovnici, která podstupuje přirozenou evoluci a křest ohněm. Zabíjení ale nebude o nic jednodušší.

Jednou z odhalených schopností je tzv. Survival Instinct. Stiskem tlačítka se okolí zahalí do šedě a vytkne žlutou barvou to důležité. Díky tomu bude moci Lara například vystopovat vlka nebo sledovat další zvěř, která jí dovede ke schované lékárničce, nebo dalšímu souboji. Tato schopnost však bude fungovat pouze v případě, že stojíte.

Výpomoc a celkové uživatelské prostředí bylo ořezáno na minimum, aby co nejvíce vtáhlo hráče do příběhu a prostředí bez zbytečných rušivých elementů. Stále se však budou graficky zvýrazňovat místa interakce (např. co můžete zapálit, kam můžete navést vodu aj.) a samozřejmostí budou i quick-time momenty, kdy musíte v rychlém sledu mačkat potřebná tlačítka. Obrovskou změnou prošly i hádanky a puzzly, které jsou nyní mnohem sofistikovanější a v mnohem větší míře využívají prostředí. Nyní se nestačí porozhlédnout po okolí a stisknout pár páček. Musíte myslet na gravitaci, odstředivou sílu (která pomůže i při překonávání překážek), také na to, jak funguje oheň, jak teče voda a vůbec více zapojit představivost.

Nový Tomb Raider ovlivnilo a inspirovalo hodně herních i filmových počinů:

Fyzika Half-Life 2 – využití gravitace a vody bylo v této herní klasice bohatě proklamováno. Podobné koncepty budou využity i v novém Tomb Raiderovi.

Atmosféra Uncharted – Lara sice nebude mít potřebu vtipkovat za každým druhým rohem, hororová atmosféra a filmová epičnost ale rozhodně budou přítomny v hojné míře.

Vize Assassin’s Creed – schopnost Survival Instinct byla inspirována orlím viděním Ezia, což je dobrý způsob zvýraznit důležité objekty v prostředí.

Příběh Batman Begins – první část filmu ukazovala těžkou cestu Bruce Wayna za černým oblekem. Cestou hrdinky půjde i Lara.

Strádání 127 Hodin – v tomto filmu se hlavní postava musela dostat přes obrovskou psychickou i fyzickou námahu. Konečná scéna inspirovala tvůrce k celkovému vyznění hry a problémům, přes které se Lara bude muset dostat.

Záhady Lost – divné vraky lodí? Tajemný ostrov skýtající mnohá překvapení? Crystal Dynamics si zajisté vzali mnohé překvapující prvky z veleúspěšného seriálu Lost (Ztraceni).

A jsme s výčtem u konce. I přes veškeré informace a nové detaily jsme stále na rozpacích. Nový Tomb Raider má totiž všechny předpoklady k tomu stát se novodobým hitem, který série tak potřebovala. Je ale také možné, že se to šeredně nepovede. My jsme zatím natěšeni a netrpělivě čekáme na první záběry. Doufejme, že dorazí už v červnu na E3.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama