Baldur's Gate 3 Novinka Třetí akt Baldur's Gate 3 potrápí váš procesor

Třetí akt Baldur's Gate 3 potrápí váš procesor

Jan Urbančík

Jan Urbančík

17
Platformy Windows PC

Ani ty úplně nejvýkonnější stroje se nevyhnou stutteringu.

Reklama

Je to necelý týden, co vyšel technický rozbor na Baldur's Gate 3 od Digital Foundry, kde jsme se dozvěděli, že po grafické stránce hra sice není extrémně ambiciózní, ale stále vypadá velmi dobře, a hlavně je skvěle optimalizovaná, takže ji rozjedou i slabší stroje. Jenže to byla řeč převážně o prvním aktu, neboť jde o opravdu dlouhé RPG, takže když se následně Alex Battaglia na žádost diváků pustil i do testování třetího aktu, výsledky byly velmi odlišné.

V něm se totiž podíváte do samotného města Baldur's Gate, kde je spousta NPC, což je na výkonu opravdu znát a váš procesor bude mít co dělat. Zajímavé je, že pokud stojíte, tak jsou snímky za sekundu ještě solidní, ale jakmile začnete hýbat kamerou, klesnou FPS o přibližně 20 %. Problémem je také přechod do cutscén, kde se hra zasekne na mnohem delší dobu než v prvních dvou aktech.

Zdroj: Digital Foundry
Zdroj: Digital Foundry

Nejhorší je však samotné procházení městem, kdy se frame rate na výkonném Intel Core i9-12900K pohybuje okolo 60 FPS, ale frame time (čas mezi dvěma snímky) je velmi nestabilní a často dochází ke stutteringu. Ne každý má navíc takové CPU, Battaglia proto otestoval i o pár let starší midrange kousek Ryzen 5 3600, kde jsou výsledky výrazně horší. Hra se drží mezi 30 a 40 snímky za sekundu, přičemž frame time je ještě nestabilnější a záseky jsou obrovské. A bohužel se jim nevyhnete, ani pokud frame rate uzamknete na 30 FPS.

Battaglia zároveň zjistil, že se hra, minimálně na procesorech od Intelu, velmi špatně škáluje. Nejlépe si Core i9-12900K paradoxně vedl s 8 zapnutými P-jádry bez hyperthreadingu, 8 s hyperthreadingem naopak zdaleka nejhůř. Maximální varianta 8 P-jader s hyperthreadingem + 8 E-jader také zaostávala a byla jen o nějaká 2 % lepší než 6 P-jader bez hyperhtreadingu. Baldur's Gate 3 zkrátka nedokáže jádra využít příliš efektivně.

Zdroj: Digital Foundry
Zdroj: Digital Foundry
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama