Triple indie recenze No. 2
Blogy čtenářů Článek Triple indie recenze No. 2

Triple indie recenze No. 2

Anonymní

Anonymní

V tomto článku se opět mrkneme na trio povedených nezávislých her. Je tu jedna dost zajímavá strategie, povedená hopsačka a také si užijeme dost vody.

Trine

Trine je přesně ten typ plošinovky, který mi dokonale sedne. Kombinuje totiž řešení hádanek, skákání a samozřejmě likvidování nepřátel a jako bonus je zabalená v krásném grafickém zpracování.  Příběh zde klasicky nehraje moc  velkou roli. Na začátku hry jsou díky prastarému artefaktu duše tří hlavních hrdinů spojeny v jednu a pokud se chtějí osvobodit, musí zachránit království od nemrtvé hrozby a zlomit tak kouzlo.

A právě na spolupráci tří rozdílných hrdinů jsou založeny veškeré herní principy. Rytíř je výborný na boj tváří v tvář a také disponuje štítem, zlodějka zase umí díky vystřelovacímu lanu překonávat propasti a likvidovat nepřátele lukem a kouzelník díky magii může přemisťovat předměty nebo vytvářet vlastní. Vytváření vlastních předmětů je také provedeno velmi dobře, pokud chcete krychli, tak ji musíte také myší namalovat a díky tomu jde ovlivnit i její velikost. Ve hře je i lehký RPG systém, kde po úrovních sbíráte zkušenosti ať už zabitím nepřátel nebo sbíráním schovaných zelených lahviček. Za zkušenosti poté můžete vylepšit několik vlastností vašich hrdinů. Zlodějka tak dostane třeba možnost střílet více šípů naráz, kouzelník může mít vyčarované dvě krychle současně a tak podobně.

Co se mi až tak nelíbí, je někdy příliš velký počet stále se spawnujících nepřátel. Naopak boj s bossy je velmi zajímavý a nestačí do nich většinou jen tupě mlátit. Poněkud rozporuplný je poslední level, u kterého se vám klidně může stát, že si ho kvůli nevyvážené obtížnosti zahrajete klidně desetkrát.

Ještě musím zmínit přímo excelentní grafické zpracování, které je na poměry indie her opravdu unikátní a málokdy se vidí. Rozmanité lokace od klasických dungeonů přes pohřebiště draků až po krásnou pohádkovou jeskyni jsou prostě úžasné a už jen díky nim hra vybízí k znovuzahrání. Také hudební doprovod hodnotím na jedničku, soundtracku a zvukům se opravdu snad nic vytknout nedá. Jediným dalším mínus může být pro někoho špatně fungující kooperace dvou hráčů na jednom PC, ale to je opravdu maličkost.

Abych to shrnul. Koupí této hry rozhodně neprohloupíte. A pokud máte rádi pohádkové skákačky, jedná se o jasnou volbu. Navíc se už na letošní rok chystá druhý díl, který by měl nabídnout online kooperaci.

+ Výborné technické zpracování

+ Dobře namíchaná hratelnost

+ Spojení 3 postav

+ Chystá se druhý díl

- Někdy až moc nepřátel

- Obtížnost posledního levelu

- (Kooperace)

Swords and Soldiers

Swords and Soldiers jsou 2D strategií laděnou do příjemné kreslené grafiky. A ačkoli by se mohlo zdát, že 2D strategie nemůže dobře fungovat, tak právě tato hra dokazuje opak. Ze začátku hry dostanete vlastní hrad jednoho ze tří dostupných národů. Ve hře těžíte pouze zlato z nekonečných dolů a získáváte manu. Ovšem dělníků na těžení můžete mít pouze deset a také musíte přemýšlet kdy je vyrobit, aby se vám nestalo, že budete převálcování příliš rychle protivníkem. Jeden ze základních herních prvků je zde totiž nemožnost zastavit své vojáky, takže jakmile je vyrobíte, automaticky postupují směrem k nepříteli.

Jak už sem zmínil na začátku, ve hře jsou k dispozici 3 národy: vikingové, čínani a aztéci. A za každý z nich je potřeba hrát trošku jinak, jelikož se liší jak druhy jednotek, tak i dostupnými kouzly. Třeba vikingové mají k dispozici léčení, sesílání blesků nebo sněhovou bouři, u aztéků zase musíte spoléhat na jedy nebo získávání many z vlastních vojáků. A právě vzhledem k velké odlišnosti, jsou všechny tři frakce dokonale vyvážené, což je pro hlavně online hraní velké plus. Další výhodou je možnost hledání online hry přímo při hraní proti počítači, kam jste také po dohrání online hry vráceni. Pro někoho může být mínus také větší orientace hry na multiplayer, sice zde máme samostatnou kampaň pro každý z národů, ale každá vám zabere asi hodinku času.

Kampaně jsou jinak vyvedené pěkně a k možnostem hry i dost variabilně. Hra je rovněž plná vtipů, ať už jde o dialogy, animace nebo třeba zápletku kampaně. Kde za vikingy drtíte aztéky jen proto, aby jste jim ukradli obří papriku pro své barbeque. Jak už to u strategií bývá, k dispozici je také možnost zahrát si skirmisch proti počítači, ale dlouhodobě ho asi moc lidí hrát nebude. Po dohrání kampaně se vám také zpřístupní různé challenge, kde musíte třeba likvidovat nepřátelské jednotky pomocí jediné kouzla a podobně.  Také je potřeba zmínit opravdu povedenou grafiku na poměry indie her a vzhledem k její stylizaci by snad ani nešla udělat lépe. Taky zvuky a celkově hudba se autorům povedla a moc se jí vytknout nedá.  Hra má také svoji iPhone verzi. Na závěr musím přiznat, že se mi zde zápory hledaly velice těžce. Snad jen větší orientace na multiplayer a také problém udržet vás při hraní déle jak 30 minut v kuse.

+ Vyváženost národů

+ Originální RTS koncept

+ Technické zpracování

+ Multiplayer

- Velká orientace na multiplayer?

- (Motivace k dalšímu hraní)

Hydrophobia: Prophecy

Ačkoli tato hra není mezi indie hry přímo zařazena, tak díky několika faktorům do této skupiny může bez problému patřit.

Ve hře se zhostíte role inženýrky Kate, která se nachází na obrovské lodi The Queen of the World. Tu napadnou teroristé, říkající si Malthusians. Ti se rozhodli zachránit svět a jednoduše zabijí každého,kdo mezi ně nepatří. Všude po celé lodi tedy na vás koukají nápisy: Zachraň svět, zabij sám sebe. No a právě tuto chátru musí Kate zlikvidovat, chce-li se z lodi ještě dostat. A to je prakticky celý příběh.

Naštěstí další herní náplň už je mnohem bohatší. Hra se skládá ze tří hlavních pilířů hratelnosti: boj, skákání a řešení hádanek. Hned na začátku hry také dostanete šikovné MaVi, což je vlastně PDA na hackování, skenování okolí a celkově k řešení hádanek. Jak je patrné z názvu, ve většině hádanek nebo boji můžete/musíte využít vodu, ať už na uhašení požáru nebo třeba k dostání se na vyvýšené místo. Tímto jsem se dostal ke zpracování vody, které je jednoduše perfektní. Masy vody se valí přesně jako ve skutečnosti, Kate se rovněž ve vodě pohybuje velmi skutečně. Co se týče arzenálu, tak někoho muže zamrzet přítomnost pouze jedné pistole, ale to vzhledem k povaze hry a tomu, že je k dispozici několik speciálních druhů nábojů není vůbec na škodu. Jako bonus jsou po dohrání kampaně připravené speciální challenge místnosti, kde získáváte body a výsledky můžete díky globálním žebříčkům porovnávat s celým světem.  Horší už je to s ovládáním, jež ze začátku může hlavně při plávání působit zmateně a kamera si občas taky dělá co chce. A když vám hra konečně umožní ovládat proud vody, je to kousek před koncem hry, což také není nejlepší volba ze strany vývojářů.

Technické zpracování sice nemůže konkurovat Crysis, ale jinak je plně dostačující. Výbuchy, valící se voda nebo třeba samotné prostředí vypadá dobře a hře přidává na atmosféře. S optimalizací už je to horší, ale pořád to není tak špatné jako u některých jiných her. Zvukový doprovod celkově je také povedený a stěžovat si rozhodně nemůžu. Ještě jsem nezmínil snad největší klad celé hry a tím je cena pouhých 9,99€.

+ Hádanky

+ Zpracování vody

+ Cena