Autoři série Metro ze studia 4A Games museli kvůli ukrajinské krizi propašovat dev kity PS4 i Xbox One. Jinak by je do studia nedostali.
Huw Beynon, globální brand manažer v 4A Games, se v rozhovoru pro server The Escapist podělil o zajímavé detaily z vývoje nedávno oznámeného Metro: Redux, kompilace zahrnující vylepšené Metro 2033 a Last Light.
Kvůli krizi na Ukrajině, kterou snad není třeba nikomu přibližovat, museli vývojáři propašovat do země vývojářské verze konzolí PlayStation 4 a Xbox One, protože ze zahraničí není možné nic dostat.
,,Pro kluky jsou to děsivé časy, byli opravdu zapojení do protestu. Řekl jsem jim, aby nechali hlavy dole až začnou létat kulky, a naštěstí to udělali. Vážně chtěli být součástí progresivního hnutí a změny, v Kyjevě je to stále celkem děsivé a my nevíme co se stane. Je to neobyčejná shoda okolností a oni stejně pracují bez ohledu na vše, co se děje."
,,Abych vám přiblížil jak pracují. Musíme pašovat dev kity v příručním zavazadle. Na Ukrajinu si nemůžete nechat nic poslat, budete zastaveni celníky a ti vám v podstatě naúčtují cokoliv, co se jim zlíbí."
,,PS4 verzi tvoříme s pomocí dvou dev kitů, jeden z nich jsem osobně přinesl. Snažili jsme se získat Xbox One dev kity, ale nemohli jsme, když všechno začalo v listopadu a prosinci, ve skutečnosti jsme je získali letos v lednu, jakmile se věci zklidnily."
Snad nikdo nemohl pochybovat o tom, že vývojáři na Ukrajině pracují v tvrdých podmínkách, ale i tak je zajímavé slyšet takové úctyhodné podrobnosti. Takže až budete hrát konzolové verze Metro: Redux, vzpomeňte si, co pro jejich vývoj museli vývojáři udělat.