Udělat remaster Falloutu by mohlo být příliš těžké, uvedl jeden z originálních tvůrců
i Zdroj: Bethesda Softworks
Fallout Novinka Udělat remaster Falloutu by mohlo být příliš těžké, uvedl jeden z originálních tvůrců

Udělat remaster Falloutu by mohlo být příliš těžké, uvedl jeden z originálních tvůrců

Jan Kovačovič

Jan Kovačovič

15
Platformy Windows PC

Překážek je daleko více, než se může na první pohled zdát.

Reklama

V průběhu posledních let se mnozí smířili s tím, že se pravděpodobně nikdy v dohledné budoucnosti nedočkáme remasteru prvního Falloutu. K problematické tématice se ve svém nejnovějším videu vyjádřil i jeden z originálních tvůrců, Tim Cain. Ten jako první největší překážku uvedl kód hry, který byl kdysi nucen zničit.

„Když jsem opouštěl Interplay, tak mi bylo řečeno, že si nepřejí, abych měl jakékoliv kopie zdrojového kódu. Prošel jsem i ty nejstarší knihovny a prototypy na to, abych skutečně na nic nezapomněl, což mimo jiné znamená, že se už nedostanu ani ke svým osobním projektům, na kterých jsem pracoval doma,” začal vysvětlování Cain.

I přes to, že musel svou práci smazat, tak si je jistý, že Bethesda má jednu kopii, kterou by bylo potřeba s největší pravděpodobností odkoupit, nebo přimět Bethesdu samotnou, zda by o takový projekt měla zájem. Ačkoliv to není nereálné, tak je to podle Caina nepravděpodobné. Dalším problémem je licencovaná hudba, která byla určena pouze pro první hru a nikoliv s ní spojené projekty, jakými jsou například remaky/remastery.

„Na hudbu nebyl žádný časový limit, ale bohužel byla přiřazena pouze originálnímu Falloutu. Takže by bylo potřeba znovu projít ziskem potřebných licencí, což by byl problém nejen po právní stránce, ale převážně také po té finanční.”

Co se týče technické stránky, tak je rovněž zapeklitou otázkou. Všechny pozůstatky originálního kódu jsou různě rozházeny napříč mnohými platformami a i kdyby je někdo dokázal dát dohromady, tak by přišel na to, že se zde nacházela spousta chyb. Sám Cain uznal, že originální vydání mělo mnoho bugů, které nevěděli jak opravit už kdysi, natož dnes. Další překážkou by byly cutscény, které se už v dnešní době nedají opravit, protože vznikly na příliš zastaralé technice. Pravděpodobně by bylo potřeba komplet všechno znovu nahrát, což by stálo opravdu hodně peněz.

Na závěr už jen zmínil to, jak moc se herní průmysl posunul kupředu. Novějším hráčům by se zrovna dvakrát nemuselo zamlouvat uživatelské rozhraní a tudíž by jej bylo potřeba také předělat, aby splňovalo dnešní normy. Když se to všechno spojí dohromady, tak by podle Caina vznikl už kompletně nový titul, nikoliv remaster prvního dílu ze série Fallout.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama