Vývojáři stále váhají
Po měsících úmorného čekaní se DICE konečně rozhoupalo a podělilo se o informace ohledně Rent a Server (server k pronájmu) programu v Battlefield V. Před vydáním byli totiž vývojáři skoupí na slovo a úspěšně se této otázce zda-li bude Battlefield V tuto funkci obsahovat vyhýbali. Naléhání fanoušků však přineslo ovoce. Schopnost pronajmout si svůj vlastní server byla totiž funkce, která byla v sérii Battlefield více než zažitá a jedná se o klíčovou funkci pro budování komunity. Přináší to například možnost hrát hru online i po skončení oficiální podpory. Můžeme tak i dnes lehce najít aktivní servery z dílů jako Battlefield 4, 3, nebo dokonce i Bad Company 2.
Uspokojivé odpovědi na to, jak je na tom nejnovější díl ze série jsme se však stále nedočkali. Přes týden jsme se ale dočkali vyjádření od komunitního manažera Dana Mitreho, který se nám na tuto palčivou otázku pokusil odpovědět. Varování je ovšem na místě, jelikož opět jde o polovičatou odpověď.
„Vysvětlím to jednoduše. Vyjádření v tomhle směru jste se nedočkali, jelikož stále nejsme pevně rozhodnuti, jestli tuto funkci zpřístupníme, nebo ne,“ napsal Mitre na Redditu. „RSP potřebuje doznat určitých kvalit a očekávání s prostředky, které jsme schopni poskytnout. Musíme brát v potaz i ekonomickou část, abychom předešli situaci, kdy bude vývoj stát více, než co se nám při podpoře této funkce navrátí. Jinými slovy nechceme plýtvat zdroji, které můžeme využít ke zlepšení základní hry a k budoucímu obsahu.“
Navzdory těmto slovům nás Dan ujišťuje, že funkci pronajmutí vlastního serveru ze stolu nesmetli a pokud se tak stane, tak se to určitě dozvíme formou oficiálního prohlášení. I s velmi kritickým přístupem ke hře od některých fanoušků, tak zájem o možnost mít vlastní server je obrovský a životnosti hry by to bezesporu pomohlo.