Unikly nové informace o PS5 Pro – o 45 % vyšší výkon, násobně lepší RT, vlastní upscaling
Novinka Unikly nové informace o PS5 Pro – o 45 % vyšší výkon, násobně lepší RT, vlastní upscaling

Unikly nové informace o PS5 Pro – o 45 % vyšší výkon, násobně lepší RT, vlastní upscaling

Jan Urbančík

Jan Urbančík

10
Platformy PlayStation PlayStation 5

Konzole má nabídnout také akceleraci AI, do budoucna podporu 8K.

Reklama

V pátek ráno vydal nové video kanál Moore's Law is Dead. Poměrně nechvalně známý leaker, který má na kontě určité správné informace, ale také spoustu mylných. I proto se jeho dnešní specifikace PS5 Pro braly s obrovskou rezervou a příliš mnoho lidí jim nevěřilo. Večer téhož dne je však situace úplně jiná, informace od MLID totiž potvrdil i velmi důvěryhodný insider Tom Henderson, který samotnou existenci Pro verze PlayStationu 5 dostal do světa jako první.

Informace mají pocházet z dokumentu, který byl tento týden zveřejněn vývojářům. Dozvídáme se v něm tak, že PS5 Pro má být (v rasterizaci) přibližně o 45 % výkonnější oproti základnímu modelu. Čistě papírově se chlubí 33,5 teraflopy (v operacích floating point 32), což je o něco přes 3x víc než základní model, reálný výkon ale neroste úměrně.

Mnohem působivější je každopádně výkon v ray tracingu. Sony totiž slibuje 2x až 3x, v některých případech dokonce 4x vyšší výkon v RT než u základního modelu. To je až neuvěřitelný skok, který je v dokumentu krátce doplněn pouze o informaci, že ho bylo docíleno pomocí "silnější ray tracing architektury". Využívá PS5 Pro nějaká vlastní RT jádra od Sony, nebo se o tuto technologii poprvé pokusilo i samotné AMD? Těžko říct, tady si budeme muset počkat na další podrobnosti.

Text se každopádně hodně točí i okolo umělé inteligence, respektive strojového učení. Pro tyto účely má PS5 vlastní ML architekturu, jež má nabídnout výkon o 300 TOPs 8bitových výpočetních operací. Ve srovnání s grafickými kartami RTX 40 od Nvidie by tak PS5 Pro byl mezi RTX 4060 a 4060 Ti, co se AI výkonu týče, samozřejmě jde ale jen o hrubý odhad.

A na co plánuje Sony strojové učení použít? Především na vlastní upscalovací technologii, o které se už nějakou dobu spekuluje. Podle dokumentu je skutečností a nese název PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). Sony technologii definuje jako strojovým učením vylepšenou verzi klasického TAAU (Temporal Anti Aliasing Upscale). Input má být podobný jako DLSS či FSR, přičemž je zajištěna plná podpora HDR či dynamického input rozlišení. Není navíc třeba tréninku pro specifický titul.

PSSR si má uzmout přibližně 250 MB paměti a upscale z Full HD do 4K podle textu zabírá přibližně 2 milisekundy, optimalizace ale stále probíhá, takže může být výsledné číslo ještě nižší. Sony dále tvrdí, že by vizuální kvalita měla být lepší než u FSR 2 od AMD, což je momentálně primární upscalovací technologie, která se na konzolích využívá. Mimochodem kromě upscalu do 4K se do budoucna slibuje také podpora rozlišení až 8K.

Podle informací Hendersona obdrželi 1st party vývojáři devkity už v září 2023, přičemž letos v lednu se měly dostat do rukou 3rd party studií. Počínaje jarem se pak mají začít distribuovat testkity, jež mají být úplně stejné jako finální produkt.

PlayStation 5 Pro podle Hendersona stále míří na vydání ke konci roku 2024, může se to ale prý změnit kvůli nedostatku launchových 1st party titulů. Co se týče ceny, zatím Henderson nemá žádné informace.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama