Úvaha na téma: Hodnocení her aneb kam kráčíš PC herní scéno?
Blogy čtenářů Článek Úvaha na téma: Hodnocení her aneb kam kráčíš PC herní scéno?

Úvaha na téma: Hodnocení her aneb kam kráčíš PC herní scéno?

Playman ...

Playman ...

Prakticky dnes a denně se mluví o tom, že by snad PC platforma pro hry měla zaniknout. Je to jen pouhá fráze ?! Ano, vypadá to tak. Je tu však jedno…

Reklama

 

Prakticky dnes a denně se mluví o tom, že by snad PC platforma pro hry měla zaniknout. Je to jen pouhá fráze ?! Ano, vypadá to tak. Je tu však jedno velké ale. A tou je kvalita výsledných her versus kvantita a naše hodnocení - jak z pohledu "nás amatérských hráčů" , tak z pohledu "profesionálních recenzentů...

 

Ti profesionálnější z nás hráčů - tedy ti "profesionální recenzenti" by měli hry skutečně bravurně rozlišovat a pokud možno hry nenadsazovat a hodnotit pokud možno tak, jak si hra skutečně zaslouží. Bohužel jsme svědky mnohdy nadsazených recenzí a mnohé vydavatelské společnosti činí značný tlak a očekávání - jak si konkrétně u recenze jejich hra povede ... Není se co divit, ostatně vývoj her je dnes setsakramensky drahou záležitostí, než aby hra u recenzí propadla a poté je již jen krůček od propadu u publika. Tudíž se hodnocení takzvaně " zprofanovalo "a hry dostávají vyšší hodnocení - než si zaslouží, takže cokoliv - co je hodnoceno pod 8 z 10 berou vydavatelé jako neúspěch. ( což je nepsané pravidlo, o kterém každý ví )

 

Což je katastrofální situace a jenom ta kvalita her se poté může ztrácet a i hry čistě průměrné se nám slévají do toho nadprůměru, až někdy dostanou i skoro absolutní hodnocení - díky mánii davu a správnému nasměrování hypovaní. („Opět absolutní hodnocení, tentokrát Call of Duty 4Britský Oficiální X360 magazín udělil 10/10 jak singlu, tak multiplayeru. Měl pro to pádné argumenty?23.10.2007 19:49 – Téma   Autor: jester   Komentáře: 0 KoupitBritský Oficiální Xbox 360 Magazín šel na věc od lesa a udělil absolutní hodnocení jak singleplayerové, tak multiplayerové části Call of Duty 4. Je tento verdikt dost na zvednutí hozené rukavice her typu Halo 3 či BioShock? Opravdu si CoD4 zaslouží známku 10/10 právem?“)

 

K tomuto článku mě inspiroval Daniel Vávra a jeho článek na konkurenčním a známém games.tiscali.cz ... Hry se prostě a jednoduše prodávají - i přes nějáké to piráctví. A prodávají se nakonec ve výsledku srovnatelně jako favorizované konzole ale přesná čísla nikdy nejsou známa - některé obchody je tají.

Piráctví je jenom tak velké, jak jsou velké prodeje. V dnešní "internetové době" by již neměli být některé společnosti tak zpátečnické a měli by se snažit být co možná nejvíce moderní a místo represe, jít raději cestou technologie a dobré vůle - přetáhnout k sobě co nejvíce lidí - díky kvalitě svých her a dobrému přístupu. Dobře na to jde společnost Blizzard, od které by se měli mnohé nafoukané společnosti co učit ( ano, myslím tu kde šéfuje státu Sarkozy) .

 

Daniel v článku zmiňuje hlavně to, že nezáleží ani tak na herní platformě ale spíše na samotné hře zda je dobrá či špatná. Protože je kopírování pod mou úroveň, pouze Daniela budu citovat - protože toto je skutečně podstatná myšlenka, kterou sdílím také:

„Osobně jsem přesvědčený, že za deset let bude mít herní zařízení možnostmi blíž k počítači než k Xboxu 360, ale vzhledem to bude prťavá krabička, menší než dnešní konzole, a kromě hraní na ní půjde dělat všechno to, co běžný člověk od počítače požaduje – internet, komunikace, kancelářské aplikace, editace fotek a videa, koukání na filmy a poslech hudby a to všechno bez toho, aniž by musel řešit, jestli už nepotřebuje nový procesor, více paměti nebo výkonnější grafickou kartu.

Pro někoho hrozná představa, ale měl by se s ní zřejmě začít smiřovat. Steve Ballmer prohlásil, že Windows 8 budou nejriskantnější produkt Microsoftu a pochybuji, že by měl na mysli to, že budou open source.“

 

Dále Daniel Vávra zmiňoval prostý fakt, že jsou prodeje mezi platformami prakticky v zisku na stejné úrovni!

„To dělá skoro tři velkorozpočtové hry měsíčně, což vůbec není špatné. Když se podíváte na to, co vyšlo na Xbox 360, zjistíte, že kromě pár exkluzivit toho není nijak výrazně víc a takový PlayStation 3 na tom je naopak možná dokonce hůř.“

 

Nakonec tedy doufám, že se někteří recenzenti vzpamatují a začnou hodnotit hry stejně kvalitně, jako tomu bylo např. před takovými 10, 15 lety - kdy se skutečná kvalita neslévala s pouhou průměrností. Jsem rád že zde na ZINGU stále vycházejí jedny z vůbec nejkvalitnějších recenzí na hry, ikdyž na některé mám svůj vlastní osobní názor.

 

Děkuji Vám za přečtení a teším se opět na shledanou u dalšího článku !

 

Playman

 

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama