V chystané vojenské akci se nestanete zdravotníkem a Recon dostane nové hračky <strong>+ spousta dalších informací</strong>.
Vývojáři ze švédského DICE se na oficiálním blogu Battlefield 3 rozpovídali o multiplayerových povolání v připravované hře. Prozradili, že dost dlouhou dobu nad změnou tříd přemýšleli a nakonec došli k tomu, že by každé povolání mělo hráči přinést možnost podniknout útok do nepřátelské oblasti na vlastní pěst s možností ohrozit protivníka. Pokud ovšem budete spolupracovat a vydáte se do boje i s ostatními hráči z týmu, budete pochopitelně mnohem nebezpečnější.
Každý voják nasazen v akci by měl mít u sebe lékárničku, aby pomohl zraněnému kolegovy. Ve hrách se na to do dnešního dne dost často zapomínalo. To chtějí DICE změnit, a proto vynechali specializaci zdravotníka a raději ji sloučili s útočníkem (v originále Assault).
Díky tomuto sloučení si třída Assault může sama léčit zranění a pomáhat zraněním kolegům, aniž by přišla o palebnou sílu a standardní vybavení vojáka. Bude tedy jen na vás, zda se budete soustředit na eliminování nepřátel nebo budete uzdravovat svůj tým.
"Všechny možnosti zdravotníka má nyní k dispozici třída Assault, včetně lékárničky, obvazu či defibrilátoru," dočteme se na blogu BF3.
Oproti tomu třída Support (podpora) dostane do vínku lehký kulomet, který dokážw nadělat velkou paseku a v bitvě podpořit palebnou sílu. U tohoto povolání zapomeňte na nějaké bláznivé pobíhání po bitevním poli. Pro vás bude nejlepší, když si zalezete do úkrytu, nebo naleznete dobré místo, odkud budete útočníkům poskytovat podporu.
"Jde o roli, kterou jsme chtěli udělat jinak, než klasického útočníka," vysvětlil Alan Kertz, hlavní designer multiplayeru.
Díky tomu se můžete těšit na dvě nové možnosti. Svůj kulomet můžete postavit na takzvanou dvojnožku a využít tak mnohem přesnější míření (třeba na okenním parapetu) nebo na nepřítele spustíte soustředěnou palbu, což bude mít za následek, že se mu rozmaže pohled (ano, jde o blur efekt) a váš kamarád má dost času, aby zalezl do úkrytu nebo využil moment překvapení.
"Budete moci vystřílet 200 kulek z kulometu, aniž byste spustili spoušť. Vaše střelba bude velmi přesná," vysvětluje tvůrčí celek.
Změny se dotknou také inženýra. Ten je samozřejmě určen především, aby opravoval, popřípadě ničil vozidla, avšak bude mít k dispozici karabinové zbraně, které jsou dost účinné nablízko. DICE tohle povolání přirovnává k vose; bodnete a uletí pryč.
Nakonec se DICE zmínilo o třídě Recon (průzkumník). Ta je také značně vylepšena. Průzkumník bude týmovým hráčem, jenž bude svým kamarádům předávat informace o poloze nepřátelských sil. Kromě této možnosti si budete moci pochopitelně zalézt někam do úkrytu a odstřelovat jednoho protivníka za druhým. Hlavní úlohou je ale podpora týmu.
"Recon je tradiční sniper s novými možnostmi. Dokáže pomoci týmu, i když není na vrcholu hory Wookie," dodávají vývojáři.
Švédské studio DICE opět dokazuje, že jim hodně záleží na multiplayeru, který byl již v Bad Company 2 velmi zábavný. V Battlefield 3 ovšem přinese nové možnosti, kterými se bude od konkurenčních her lišit.