V Česku vzniká strategie odkazující na hry Fallout, XCOM, Shadowrun a Syndicate
Novinka V Česku vzniká strategie odkazující na hry Fallout, XCOM, Shadowrun a Syndicate

V Česku vzniká strategie odkazující na hry Fallout, XCOM, Shadowrun a Syndicate

Michal Burian

Michal Burian

13

Nadějný projekt Forbidden Unit shání na Kickstarteru potřebné peníze. Zaujme vás?

Reklama

Na principech a herních mechanikách výše uvedených legend je založena nová hra nezávislého pražského herního studia Chainless Games. Hráč se vtělí do role velitele Johna Coopera a jeho týmu, o nichž je známo, že přijímají mise, které ostatním žoldákům roztřepávají kolena a krátí dech. Jejich akce se téměř výhradně odehrávají v šedé zóně na hranici dobra a zla, kde správné rozhodnutí není vždy na první pohled patrné.

Mad Max i Blade Runner

Hráč ovládá tým čtyř hlavním postav, žoldáků, kteří diskrétně řeší zakázky a pohledávky různého druhu. Děj Forbidden Unit se odehrává v blíže nespecifikované budoucnosti po ničivé světové válce. Tradiční státy a politické rozdělení světa neexistuje a Země je z větší části neobyvatelná. Lidstvo přežívá za zdmi velkých měst, plně pod kontrolou velkých korporací. Mimo zdi leží pouze málo prozkoumaná pustina, které vládnou násilnické gangy, a kde jedinou akceptovanou autoritou je plně nabitá zbraň. Čím větší a výkonnější, tím lepší. Ve Forbidden Unit se tak potkávají světy Šíleného Maxe a Blade Runnera.

„Vývoj hry se postupně dostal do stádia, kdy už nejsme schopni ho nadále financovat, a potřebujeme na dokončení hry prostředky, které hodláme investovat hlavně do rozšíření a stabilizace pracovního týmu,“ říká Tomáš Pavlis, CEO a hlavní programátor společnosti. „Proto jsme se rozhodli zkusit štěstí na Kickstarteru,“ dodává Pavlis. Na Kickstarteru shánějí 65 tisíc amerických dolarů. V současné době má vybráno 3 448 dolarů a do konce kampaně zbývá 11 dnů. Pokud se nestane zázrak, je dost pravděpodobné, že crowdfunding nevyjde. Hra by vyšla na PC a Mac, přes Steam a GOG.

Zabít nebo nechat žít?

Základní část hry (rozhovory, inventář, interakce a pohyb prostředí atd.) probíhá v reálném čase, a v případě, že dojde k boji, se hra přepne do tahového režimu. V něm má každá postava pevný počet akčních bodů (v závislosti na statistikách), které hráč může použít na pohyb, útok, nebo kteroukoli jinou dostupnou akci. Každá akce má pevně daný počet akčních bodů (např. hod granátem je náročnější než střelba). Herní postavy mají unikátní schopnosti (hackování, plížení, ovládání těžkých zbraní, tiché zabití, optická kamufláž a podobně), které zásadním způsobem ovlivňují způsob hry. Je pouze na hráči samotném, zda preferuje akčnější hru plnou pěstních soubojů a střelby, plížení a tichou likvidaci nepřátel, nebo důkladně prohledá každé zákoutí mapy a najde původně skrytou cestu. Různě jde také mise zakončit. Hráč může jednoduše dokončit úkol a inkasovat odměnu, nebo odmítne úkol splnit požadovaným způsobem a otevře si tak další skryté možnosti. Musí však počítat s případnými následky.

Všechny postavy ve hře, včetně NPC, mají svůj vlastní inventář, po vítězném boji tak může hráč posbírat střelivo, peníze a další předměty, které postavy měly u sebe. Nepotřebné zboží potom může prodat na černém trhu (a dohadovat se o ceně) nebo jednoduše vyhodit na zem. Zbraně (až 23 druhů) mají různé režimy střelby a druhů munice. Granáty jdou časovat, takže můžou vybuchnout až v dalších kolech. S jejich pomocí výbušnin se hráč může probourat do běžně nedostupných místností a oblastí. Prostředí je totiž z velké časti zničitelné. Strategické možnosti výrazně rozšiřují i útočné věže, které lze ručně rozmístit po lokaci.

Za vývojem strategie Forbidden Unit stojí nezávislý tým z Prahy. Jeho členové mají více jak 12 let zkušeností z herního průmyslu a pracovali pro velké české studia na známých titulech jako Arma, Arma 2, Take on Helicopters nebo Euro Truck Simulator 2.

„Vždycky jsme toužili po tom dělat vlastní hry, a proto jsme ve 2012 založili tým Unchained Developers (později přejmenovaný na Chainless Games) a vydali naší první hru pro mobilní telefony GBikes. GBikes je sci-fi závodní hra připomínající Wipeout nebo Balistics. Na prvotní pokus tvořený ve volném čase s nulovým rozpočtem, byla hra poměrně úspěšná a prodalo se bezmála 5 tisíc kusů. Hra byla zároveň lokalizována a licencována pro korejský trh. O rok později jsme původní verzi hry nahradili za rozšířenou verzi GBikes Ultimate Edition. Poté jsme začali plánovat náš další projekt a pozvolna začala vznikat Forbidden Unit,“ stojí v tiskové zprávě.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama