IO Interactive chce v novém Hitmanovi ukuchtit především zcela uvěřitelnou odezvu postav a světa okolo.
„Vyvíjíme tuhle hru už dlouhou dobu a víme, že je s využívanou technologií úzce spjata. Především co se týče vytvoření komplexní a uvěřitelné umělé inteligence,“ řekl Hakan Abrak, producent studia IO Interactive, v rozhovoru pro US PS Blog.
„Již dříve jsme věděli, že prostřednictvím enginu Glacier 1 nedosáhneme na ambice hry, takže jsme se rozhodli vytvořit novou generaci enginu. Je to obrovská výzva, ale přináší to i své nesporné výhody.“
Dalším velkým cílem studia bylo udělat akci v Hitman: Absolution stejně zážitkovou a chutnou, jako přítomné stealth prvky. Zatímco akční cesta je vždy dobře viditelná, vývojáři upřednostňují klasickou cestu ducha.
„Prozkoumávání bylo vždy velkou součástí univerza Hitman a i zde narazíte na dodatečné malé příběhy a situace rozházené po celé hře. Právě to přispívá k velké znovuhratelnosti,“ dodal Abrak. „Pokud někam vběhnete se samopaly na obě strany, bude to unikátní zážitek. Pokud ale budete prozkoumávat, naslouchat a hledat, dozvíte se mnohem více o světě a příběhu, ať už prostřednictvím rozhovorů či jiným způsobem.“
Hitman: Absolution se připravuje na letošní rok pro PC, PS3 a Xbox360.