Nintendo nechává konkurenci daleko za sebou.
Prodeje her v Japonsku v roce 2023 tradičně ovládly lokální tituly, konkrétněji potom hry od Nintenda, které si zahrajete na Switchi. Žebříček mapující prodeje fyzických kopií zveřejnil magazín Famitsu.
První místo nepřekvapivě obsadil nejnovější přírůstek série The Legend of Zelda s podtitulem Tears of the Kingdom. Krabiček jedné z nejúspěšnějších her roku se v Japonsku prodaly bezmála 2 miliony. I ve zbytku první desítky převažují hry od Nintenda, včetně předloňských „vítězů“ Pokémon Scarlet/Violet a Splatoon 3.
Zastoupení jsou také další japonští vydavatelé – Konami se svou variací na Monolopoly Momotaro Dentetsu World: The Earth Spins with Hope a Square Enix s Dragon Quest Monsters 3: Journey of the Demon Prince and the Elf. První zahraniční titul je až jedenáctý Minecraft, opět ovšem ve verzi pro Switch.
Tržby z hardwaru stouply oproti loňsku o více než 27 %, největší podíl na tom mělo Nintendo Switch s 4 miliony prodaných kusů. PlayStationu 5 se prodalo asi 2,5 milionu a Xboxu Series jen málo přes 140 tisíc. Tržby z fyzických prodejů softwaru naopak o 18 % klesly.
Japonsko zůstává s odhadovaným obratem 20 miliard dolarů třetím nejsilnějším herním trhem po Číně a Spojených státech. Posiluje i zbytek regionu východní Asie.