Volba zbraně teď bude záležet pouze a jenom na vás.
Režisér Hajime Tabata oznámil na oficiálních fórech hry Final Fantasy XV změnu bitevního systému, který dosud fungoval na automatickém přepínání zbraní. Ten byl nyní nahrazen přepínáním zbraní v reálném čase.
Nová funkce bitevního systému, dovolující změnu zbraně v reálném čase, vám umožňuje přepínat mezi čtyřmi hlavními, předdefinovanými zbraněmi. Každá má přiděleno jedno tlačítko na d-padu (nahoru, dolů, doleva a doprava) a vy byste tak měli být schopni mezi nimi intuitivně přepínat.
V důsledku této změny došlo také k úpravě systému "Break -> Rush -> Slash". Tak jak jej známe z dema Episode Duscae už nemohl správně fungovat, protože se muselo zabránit nechtěnému automatickému přepnutí zbraně během normálních, po sobě jdoucích útoků. Systém je nyní navržen tak, že i při real-time přepínání mezi navolenými hlavními zbraněmi můžete v klidu postupně útočit.
Pokud pak jde o útoky, jako jsou "Counter" a "Raid" (taky "Jump Attack"), nebo pak o útoky, které lze použít pouze v určitém konkrétním čase, máte na výběr dvě možnosti. Buď si předem navolíte pro tento typ činností konkrétní zbraň a ta se vám pak, stejně jako v demu, automaticky přepne, nebo pokud nemáte nic předvoleno, můžete použít jednu z hlavních zbraní.
Final Fantasy XV vychází pro konzole PlayStation 4 a Xbox One v roce 2016.