Viděli jsme Dying Light 2 – agresivní, přesto taktické souboje
Preview Dying Light 2 Článek Viděli jsme Dying Light 2 – agresivní, přesto taktické souboje

Viděli jsme Dying Light 2 – agresivní, přesto taktické souboje

Jakub Němec

Jakub Němec

9
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Jaké novinky prozradili tvůrci parkourové survival akce na Gamescomu?

Reklama

Noční soumrak se blíží a bezpečí úkrytu je daleko. Hladová monstra vybíhají ze skrýší na lov svého hlavního chodu – vás. Vylepšený pohyb po střechách budov, nové vychytávky a zbraně vám mohou pomoci přežít. Přesto si myslím, že větší nebezpečí na vás číhá během dne, kdy budete muset jednat s lidmi z různých frakcí, od nichž nikdy nevíte co čekat. Dying Light 2 jsme již na Zingu několikrát ukázali, ale v rámci Gamescomu se nám podařilo vymámit z vývojářů Techlandu další detaily.

Nekonečný konflikt

Během asi čtyřicetiminutové prezentace se tvůrci několikrát zmínili o vyprávěcím sandboxu a názorně demonstrovali, co tím myslí. V rámci svého působení v zamořeném městě patnáct let po událostech prvního dílu totiž narazíte na několik frakcí, jež vám budou dávat úkoly, často protichůdné vůči jinému sdružení, a je jen na vás, jak se jich zhostíte. Přidáte se raději k pořádkumilovným Peacemakrům, kteří nemají daleko od budování diktatury silné ruky, nebo se přikloníte ke Scavengerům jednajícím na základě pravidla „Silnější přežije“ a neváhají obchodovat se základními potravinami a vodou? Vaše volby budou mít rozsáhlý dopad na vývoj městských částí – jak grafický, tak hratelnostní.

O vývoj spletitých cest příběhu se postaral velmi úspěšný Chris Avellone (Fallout 2, Planescape: Torment, Pillars of Eternity), který svou vizi nazval moderní temný věk. V jeho scénáři se lidstvo po marném boji s nákazou vrátilo ke své základní podstatě – přežít za jakoukoliv cenu. Zákon městské džungle bude nemilosrdný, což vám zkomplikuje vaši vlastní starost o budoucí existenci. Stejně jako se hroutí původně moderní městská zástavba, tak kolabuje také společnost města. Váš vliv na jeho další vývoj bude zásadní. Každý hráč svými volbami jasně definuje svůj prostor, jenž se bude od světů dalších hráčů výrazně lišit.

Představy autorů jasně definuje uvolněný gameplay, v němž se máte postarat o zpřístupnění vodní věže. Podle vašich preferencí je předáte buď pašerákům, nebo držitelům míru, čímž výrazně ovlivníte, jestli bude voda pro místní obyvatelstvo zdarma či za ni budou platit nekřesťanské peníze. Velmi zajímavou mechaniku vzhledem k příběhu obsahuje kooperativní multiplayer. Hrát se totiž bude ve městě podle voleb hostitele spojení, takže můžete nakouknout na dopad jeho rozhodnutí. Druhý hráč jen sbírá zkušenosti a výbavu, zatímco jeho město se podle společné hry měnit nebude.

Dynamická hratelnost

V rámci ukázky jsem nabyl pocitu, že herní principy nenabyly žádné výraznější změny. Mírně dopředu se posunuly animace jednotlivých pohybů, parkour byl také citelně dynamičtější a dokonce obsahoval nové pohyby (sjíždění billboardu pomocí nože). Souboje jsou agresivnější, ale zároveň u nich musíte taktičtěji uvažovat. Nepřátelům mohou přijít kdykoliv pomoci jejich přátelé a občas je lepší vzít nohy na ramena. Tvůrci ukázali, že se soupeři dají obejít zamořenými oblastmi, jimiž se pomalu plížíte mezi spícími nakaženými, zatímco vedle rabují zloději další hnízdo pomocí UV lamp.

Přečtěte si také: Hráli jsme Dying Light: Bad Blood –brutální multiplayer

Dying Light 2 zkrátka posunuje své hranice. Město nabobtnalo z původní velikosti na několikanásobek (prostory prvního dílu ale zůstaly zachovány) a NPC charaktery se věnují vlastním činnostem v pozměněném prostředí podle rozhodnutí hráčů. Ti mohou prozkoumávat tajuplné kouty a dostat se na místa jen pro vyvolené, protože tvůrci připravili pro odvážné šplhače několik prostorových parkourových puzzlů. V rámci své výdrže budete muset vyšplhat do nebeských výšin. Pokud se vám to nepodaří, spadnete nemilosrdně dolů a můžete to po načtení zkoušet znova.

Po grafické stránce lze z dostupných materiálů vytknout máloco. Během prezentace mě oslovily především efekty světla a stínu, hořící oheň a živoucí příroda. Zvuková stránka nezůstává pozadu. Nezbývá nám tedy nic jiného, než trpělivě čekat na vydání a popřát si dobrou noc a hodně štěstí. Dying Light 2 vychází na PC, PlayStation 4 a Xbox One v průběhu roku 2019. Předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama