Nové prohlášení je tak v přímém rozporu s dřívějšími informacemi.
Není tomu dávno, co jsme se dozvěděli o oživení válečné akce z pohledu třetí osoby s názvem Six Days in Fallujah, která si klade za cíl přepracovat druhou bitvu o Fallúdžu (operaci Phantom Fury), jež byla součástí války v Iráku. Kromě hry za vojáky, které bude představovat většinovou část titulu, se vžijeme také do role neozbrojeného íránského otce, který se bude snažit utéct z města společně s jeho rodinou.
Na vydavatele Victure se však i při jejím znovu oznámení strhla vlna kritiky, převážně kvůli výroku CEO Petera Tamteho, který v rozhovoru pro Polygon tvrdil, že hra není politickým komentářem a už vůbec nenaznačuje, zda byla válka jako taková dobrá či špatná. V nové zprávě ale vydavatel tuto informaci dementuje.
Rozumíme tomu, že události vyobrazené v Six Days of Fallujah jsou neoddělitelné od politiky.
,,Příběhy Six Days of Fallujah jsou odvyprávěny skrze hratelné a dokumentární sekvence, které obsahují vojáky a civilní obyvatele s rozdílnými názory a zkušenostmi o válce v Iráku. Dokumentární sekvence se věnují mnoha tématům, včetně událostí a politických rozhodnutí, které vedly k bitvě o Fallúdžu i k jejím následkům", píší vývojáři v novém prohlášení.
Vývojáři dále uvedli, že ačkoliv se hra bude věnovat mnoha obtížným tématům, použití bílého fosforu a munice s ochuzeným uranem, ke kterému se americké síly uchýlily, nebude hráči během hratelných pasáží umožněno, dokumentární sekvence se však budou i tomuto kontroverznímu tématu věnovat.