Vývoj AW2 pro Series S byl problematický, říká Thomas Puha z Remedy
Alan Wake 2 Novinka Vývoj AW2 pro Series S byl problematický, říká Thomas Puha z Remedy

Vývoj AW2 pro Series S byl problematický, říká Thomas Puha z Remedy

Jan Urbančík

Jan Urbančík

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S

Výkonnostní režim pro silnější konzole skutečně nabídne 60 FPS.

Reklama

Minulý týden komunikační šéf Remedy Thomas Puha oznámil, že Alan Wake 2 bude mít na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X přece jen výkonnostní režim, přestože se tým od začátku zaměřoval na vizuál a cílil na stabilních 30 FPS. Nyní se o celé problematice podrobněji rozpovídal v show Next-Gen Console Watch magazínu IGN.

V ní zopakoval, že jsou vývojáři velmi ambiciózní a chtěli vytvořit především kvalitní vizuál v upscalovaném 4K za cenu pouze 30 FPS. Frame rate je však podle Puhy naprosto stabilní, neboť už se studio poučilo z vývoje Controlu, kde optimalizaci pro konzole nechali na poslední chvíli. U AW2 se při každém dosaženém milníku ujistili, že hra běží dobře i na konzolích.

S myšlenkou výkonnostního režimu si tvůrci pohrávali už nějakou dobu, ale klíčová pro něj paradoxně byla konzole, která tento režim vůbec nedostane – Xbox Series S. Vývoj na něj byl podle Puhy velmi komplikovaný. CPU je sice téměř identické s tím v Series X, ale GPU je mnohem méně výkonné a největším problémem je osekaná paměť. Vývojáři tak museli sáhnout do nastavení detailů i rozlišení, aby hra na slabší konzoli běžela při 30 FPS.

Co se týče silnějších konzolí, Puha potvrdil, že výkonnostní režim skutečně míří na 60 FPS, nikoli 40, což by rozhodně také byla varianta. Očekávat pro něj zřejmě můžeme podobnou míru osekání detailů a rozlišení jako u Series S, byť Puha zatím nechtěl prozradit přesná čísla. Frame rate v Temném místě má nabídnout stabilních 60 snímků za sekundu. V Bright Falls a okolí, jež je kvůli velkému množství porostu a bohatému nasvícení velmi náročné, může být variabilní.

Puha dodává, že plnohodnotný zážitek dostanete na PS5 a XSX v Quality režimu a zároveň se opět vyjádřil k tomu, jak ke hrám, které mají pouze 30 FPS režim, přistupují hráči:

"Hodně se říká jako ‚Vývojáři jsou líní‘, ne. Je to volba, nemůžeme udělat všechno. Prostě nemůžete. Nemáme nekonečno zdrojů, obzvlášť v Remedy, nemáme nekonečno peněz, abychom mohli udělat všechno. A musíte si vybrat, co chcete udělat. Chcete, abychom tu hru udělali na nejslabší platformu, nebo chcete, abychom udělali hru, která plně využívá ty nejsilnější platformy? Představte si, že máte studio, kde chce každý udělat to nejlepší. Je velmi očividné, co bychom si zvolili." říká Puha.

Alan Wake 2 vychází 27. října na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama