Svět je podle nich i přes žánr fantasy ukotven v realitě.
Producent Naoki Jošida byl v rozhovoru pro magazín IGN tázán, zda se hráči ve Final Fantasy XVI dočkají rozmanitějšího obsazení, než předvedl trailer. V tom se totiž objevují téměř výhradně bělošské postavy. Jošida vysvětluje, že rozhodnutí o podobě charakterů je podřízeno designu hry.
„Náš koncept designu od prvních fází vývoje pracoval se středověkou Evropou a zahrnoval historické, kulturní, politické a antropologické standardy, které v té době převládaly,“ říká, „zahrnutí etnické rozmanitosti do Valisthey bylo důležité, přílišná míra jejího začlenění do tohoto jediného koutu mnohem většího světa by ale mohla vést k porušení mezí vyprávění, které jsme si původně stanovili. Příběh, který vyprávíme, je fantasy, to ano, ale je také ukotven v realitě.“
Naoki Jošida také zmiňuje, že při složitosti konfliktu, který se v ději připravovaného Final Fantasy odehrává, by bylo složité vybírat, kdo má být kladnou a kdo zápornou postavou. Takové rozhodnutí by podle něj mohlo vzbudit spekulace a kontroverze.
„Nakonec se prostě chceme méně soustředit na vnější vzhled našich postav a více na to, kdo jsou jako lidé - lidé, kteří jsou složití a různorodí ve své povaze, původu, přesvědčení, osobnosti a motivaci. Lidé, s jejichž příběhy můžeme souznít. Ve Valisthee je rozmanitost. Rozmanitost, která sice není všestranná, ale je v souladu s prostředím, které jsme vytvořili, a je věrná inspiracím, z nichž čerpáme,“ dodává producent.