Vývojáři z id Software ukazují DOOM Eternal
DOOM Eternal Novinka Vývojáři z id Software ukazují DOOM Eternal

Vývojáři z id Software ukazují DOOM Eternal

Martin Cvrček

Martin Cvrček

27
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Téměř hodina záběrů přibližuje očekávanou střílečku.

Reklama

Letošní QuakeCon patřil zejména DOOMu Eternal. V pátek jsme se dočkali prezentace multiplayerového režimu Battlemode a démona nazvaného Doom Hunter, během víkendu však tvůrci z id Software ukázali nový DOOM i v průběhu vlastní prezentace. Netrvalo přitom dlouho a společnost Bethesda zveřejnila její záznam, tudíž se můžeme sami přesvědčit, co tvůrci představili návštěvníkům QuakeConu.

V první řadě se můžeme pokochat novými záběry z hraní, které navazují na ukázku prezentovanou před rokem. Opět tedy došlo na návštěvu měsíce Phobos a tamní orbitální stanice UAC, kde má hráč v roli Doom Slayera za cíl najít co nejrychlejší cestu na Mars a zničit každého démona, jenž mu přijde do cesty.

Díky prezentaci v režii Huga Martina a Martyho Strattona jsme se kupříkladu dozvěděli, že na pohled ošklivé uživatelské rozhraní, které je aktuálně prezentováno, bude možné upravit, například volbou jiné barvy, míry průsvitnosti nebo vypnutím určitých prvků. Některé barvy však mají smysl, kupříkladu zbarvení ikon zbraní při jejich výběru odpovídá zbarvení munice. Když tedy například narazíte na fialově značenou munici, hned víte, že je vhodná pro plasmovou pušku.

Také jsme se dočkali náznaků spojených s možností navštěvovat během hraní jakýsi hub. Pokud vás zajímá příběhové pozadí a identita Doom Slayera, v hubu se budete moci dozvědět ledacos a zjistit, jak Slayer tráví svůj volný čas, což pravděpodobně může znamenat i nějaké to posilování. Vše ale nasvědčuje tomu, že pokud budete chtít prostě a jednoduše donekonečna likvidovat démony, nikdo vám nebude takovéto převážně příběhové záležitosti vnucovat.

Konečně také víme, k čemu slouží 1UPy, které lze najít při hraní kampaně. DOOM Eternal je samozřejmě vybaven checkpointy, takže pokud zemřete, objevíte se u posledního záchytného bodu. Ve chvíli, kdy u sebe máte 1UP a dostanete se do bodu, kdy byste měli zemřít, však dojde k jeho odebrání, čímž se aktivuje krátké období nezranitelnosti, jež vám umožní dát se dohromady a pokračovat v boji bez nutnosti návratu k checkpointu. Pokud tedy u sebe budete mít více 1UPů, můžete přestát klidně i několik smrtí.

Kromě 1UPů můžete v prostředí sbírat i další speciální předměty, třeba perky, které symbolizují levitující zlaté mince. Není proto problém při hraní sebrat minci, jež vám přidá perk zajišťující přísun většího množství kousků zbroje, jakmile zlikvidujete protivníka ramenním plamenometem. Souboje s nepřáteli vám rovněž zajistí přísun tzv. combat pointů, tedy bodů, díky nimž lze zpřístupnit nové modifikace zbraní. Samozřejmostí jsou pak sběratelské a tajné předměty (aktuálně symbolizované žlutým otazníkem), jichž bude víc než v předešlém díle. Těšit se máme třeba na sbírání hračkových verzí všech druhů démonů.

DOOM Eternal vychází 22. listopadu 2019 pro PC, PS4, Xbox One, Switch a Stadii. Hru předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama