Kreativní ředitel hry God of War popisuje, jak došlo ke změně strategie společnosti.
Zatímco hráči na PlayStationu už vyhlížejí pokračování hry God of War, tentokrát s podtitulem Ragnarök, PC hráči se titulu z roku 2018 dočkali teprve nedávno. Ředitel hry God of War, Cory Barlog, přitom prozradil, že studio Santa Monica, stejně jako ostatní studia spadající pod PlayStation, muselo společnost Sony opakovaně přemlouvat k tomu, aby své exkluzivní hry vydala také na PC.
Během rozhovoru pro magazín Game Informer, který byl zveřejněn u příležitosti vydání hry God of War na PC, byl kreativní ředitel studia Santa Monica dotázán, jak moc měl jeho tým přehled o rozhodnutí společnosti Sony uvést hru na tuto platformu a zda se o ni zasazoval již od počátku. "Myslím, že to byl kolektiv studií z celého světa, který říkal, že je to opravdu dobrý nápad. Nakonec si myslím, že to dosáhlo toho bodu zlomu. Když jsme poslali tolik návrhů do schránky návrhů, že si řekli: 'Už mě nebaví to všechno poslouchat. Fajn, uděláme to.'" sdělil Barlog. Zároveň dodal, že společnost Sony i její jednotlivá studia se s celým procesem pořád seznamují a vymýšlí postupnou strategii.
Kromě zmíněného God of War se PC hráči také v srpnu roku 2020 dočkali oblíbené hry Horizon Zero Dawn. O rok později v květnu se na PC dostalo rovněž postapokalyptické Days Gone. V letošním roce má Sony v plánu vydat na počítače dvojici her Uncharted 4: A Thief's End a Uncharted: The Lost Legacy. Zatím se neví, zdali má Sony v plánu letos vydat ještě nějaké hry pro PC fandy. Přitom několik slibných kandidátů se hned nabízí, jako například Bloodborne, Spider-Man, nebo dříve hojně diskutované Dreams. Koneckonců Mark Healey, spoluzakladatel společnosti Media Molecule, která patří společnosti Sony, v roce 2020 pro server VGC uvedl, že PC verze hry Dreams není v současné době ve vývoji, ale že by bylo skvělé ji v budoucnu vydat.