Dead Space Remake Novinka Výživná gameplay ukázka z remaku Dead Space

Výživná gameplay ukázka z remaku Dead Space

Jan Urbančík

Jan Urbančík

3
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Dorazila také první preview od zahraničních novinářů.

Reklama

Série Dead Space dnes oslavuje své 14. výročí a vývojáři ze studia Motive si příznačné datum 14. října zvolili pro nový livestream. Na něm se samozřejmě hodně mluvilo o tom, na co se autoři v remaku zaměřují. Ale hlavně jsme viděli plnohodnotnou, přibližně osmiminutovou ukázku přímo z hraní.

V té můžeme vidět hned několik lokací, přičemž jsme dostali i porovnání s originálem a rozdíl je opravdu obrovský. Ale novinek je samozřejmě víc, například volný pohyb v nulové gravitaci či fakt, že Isaac mluví. Autoři však znovu zdůraznili, že Isaac bude pouze reagovat na lidi, kteří na něj promluví. Pokud je ale zrovna sám, mlčí. To má vést k ještě větší imerzi, protože dialogy budou uvěřitelnější, ale strašidelné momenty nijak neztratí na své atmosféře.

Remake má navíc být hratelný "na jeden záběr", nejsou v něm žádné načítací obrazovky a po vesmírné lodi Ishimura se budete moct pohybovat zcela volně. Ne každý průchod je však stejný, Motive totiž vytvořili něco, čemu říkají "intensity director". Díky tomu vám například hra dá chvíli klid, pokud jste zrovna bojovali proti hromadě nepřátel. Zároveň však nesmíte spoléhat na to, že pokud se vracíte do již navštívených místností, už na vás nic nečeká. Právě naopak, může nastat nemilé překvapení. Hra si také často může pohrávat se světly a zvuky, aby navodila ještě strašidelnější atmosféru.

Kromě ukázky z hraní jsme také poprvé naživo viděli Isaacovu helmu, která je součástí sběratelské edice od Limited Run Games.

A na závěr ještě informace mimo samotný stream, ve stejný čas se totiž začala objevovat první preview od magazínů jako IGN, Gamespot, PC Gamer či kanálu Easy Allies. Dojmy jsou to zatím velmi pozitivní.

Magazín VGC pak měl možnost vyzpovídat creative directora Romana Campos-Oriolu a dostal se i k tématu budoucnosti Motive. Nedávno došlo k oznámení hry podle Iron Mana, ale Andy Robinson z VGC se zajímal o to, jak to do budoucna vypadá se sérií Dead Space. Zeptal se tedy následovně:

"Dead Space 2 je můj oblíbený (díl). Vylučují vaše závazky ohledně Iron Mana možnost, že byste s tím (DS2) jednou udělali něco podobného (jako v případě remaku jedničky)? Nebo ne nutně?"

Campos-Oriola samozřejmě neodpověděl přímo. Pouze ukázal na zaměstnance z PR oddělení, zasmál se a řekl: "Chcete, aby mě střelil do obličeje?"

Zda to potvrzuje, že mají Motive v plánu i remake druhého dílu, už nechám na vaší interpretaci. Dávalo by však samozřejmě smysl, kdyby v rozjetém úsilí nějak pokračovali. Oživení tak dlouho mrtvé značky určitě neproběhlo jen pro jednu hru.

Dead Space Remake vychází 27. ledna 2023 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama