Warhammer 40,000: Kill Team – krvavá jednohubka
Recenze Warhammer 40,000: Kill Team – krvavá jednohubka

Warhammer 40,000: Kill Team – krvavá jednohubka

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

4

Ještě před vydáním povedeného Space Marine spatřila světlo světa arkádová akce Kill Team, jež měla zájemcům zpříjemnit čekání. A úkol splnila bezezbytku!

Reklama

Vývojem byla pověřena pobočka THQ ve Warringtonu, která měla za úkol jediné. Stvořit zábavného předskokana Space Marine (recenze 8/10), kterému se podaří hráče navnadit na velkého brášku. Nesnadné zadání, jehož se však vývojáři chopili s vervou a ve finále proto na trh vypustili zatraceně podařenou záležitost, kterou paradoxně brzdí pouze zvolený formát. Což je po čertech škoda, protože Kill Team mohl mířit podstatně výš.

Hra sice obsahuje pouhých pět relativně malých levelů (není problém gamesou prolétnout během přibližně tří hodin), což zní za nějakých deset dolarů jako sakramentsky málo muziky, jenže o to zase tolik nejde. Kill Team totiž sází primárně na kooperativní mód, který je v podstatě hlavním tahounem celého projektu. Hra je tak nejen mnohem zábavnější, ale rovněž snáz plyne a je celkově mnohem příjemnější (nikoliv ale snazší).

Z velké části je to způsobeno implementováním čtyř hratelných tříd (Sternguard Veteran, Techmarine, Vanguard Veteran a Librarian), dvou na blízko a dvou na dálku, jejichž kombinace dává titulu nový rozměr. Jednotlivé postavy lze navíc upravit v závislosti na vaší oblíbené kapitule, nebo si klidně můžete vytvořit svou vlastní. Ano, i růžovou. Tohle jsou nicméně pouze kosmetické úpravy.

Ty smysluplné probíhají v menu o pár okének níže, kde si před každou misí můžete navolit nejen různé zbraně, ale rovněž sadu bonusů. Ať už jde o rychlejší či účinnější střelbu, pevnější zdraví, nebo třeba delší trvání speciálních schopností. Výběr je to zdánlivě nedůležitý, avšak postupem času zjistíte, jak nesmírně klíčový prvek to je. Veškeré zbraně a perky navíc nejsou k dispozici hned od začátku, ale musíte si je vysloužit.

Ještě o třídu zajímavější pak jsou již zmíněné unikátní ability, jež jsou pro každou třídu jedinečné. Librarian tak může vyvolávat psionickou bouři, techmariňák stavět kulometné věžky a tak dále. Danou schopnost je přitom možné využívat pouze po naplnění příslušného ukazatele, v němž hladinka stoupá vesměs výhradně podle toho, zda-li nepřátele Císaře nasekáte jen tak nahrubo, nebo hezky precizně na jemnou pastu.

Co se samotné hry týče, ta sestává z řady uzavřených lokací, z nichž se dostanete vždy až poté co vyvraždíte veškeré osazenstvo. To povětšinou není problém, neboť zelenokožci a vlastně i Tyranidi (tak tak, potvor vám zkříží cestu solidní zástup) sází hlavně na počet. Ze všech koutů orkské lodi se tak na vás budou valit zástupy různých jednotek, jimiž si budete muset prosekat cestu až k cíli. Premisa, jež je stejně tak jednoduchá, jako zní.

Problém ovšem nastane, když se některý z nepřátel díky nedostatku umělé inteligence zasekne někde, kam nejste schopni dojít a nedej bože ani dostřelit. Ne, nestávalo se to nijak často, ale pár takových epizod jsem zaznamenal a restartovat kvůli tomu celou úroveň moc nepotěší. A nenadchne ani rozmístění checkpointů. Trochu mi přijde, jako by to v Kill Team i Space Marine dělal stejný člověk. Tedy … ehm … idiot.

Na druhou stranu, obrovské plus představují po levelech rozházené power-upy (štít proti střeleckým jednotkám, extrarychlá střelba, léčení apod.), které hru oživují a navíc je můžete s kolegou sdílet, takže je vlastně možné využívat naráz dva. Před tím, než je však seberete, je třeba alespoň dělat, že přemýšlíte. Není totiž nic horšího, než vyplýtvat si „lékárničku“ těsně před tím, než se na scéně objeví závěrečná vlna nepřátel, nebo boss.

Těch je ovšem v Kill Team žalostně málo, což je docela škoda. Na konci každé úrovně se sice objeví nějaký tužší protivník, avšak opravdové bosse jsem během hraní zahlédl všeho všudy dva. Na druhou stranu byly docela impozantní a především toho finálového jsem zabíjel tuším na třikrát. Shodou okolností právě kvůli špatně sebraným power-upům. Tak to holt dopadá, když člověk neposlouchá svoje vlastní rady.

Kromě singleplayeru je pak k dispozici ještě skrimish ve stylu Last Stand z Dawn of War 2, kdy se spoluhráčem čelíte stále silnějším vlnám nepřátel, jež se u většiny fanoušků postará o další hodiny vynikající zábavy. O Kill Team jde, vzato kolem a kolem, říct v podstatě jen jediné. Je to povedená záležitost, kterou, snad mi vývojáři prominou, ovšem absolutně nemá smysl kupovat, pokud nemáte s kým hrát. Ne, že by to nešlo, ale užijete si jen polovinu zábavy.

Warhammer 40,000: Kill Team – krvavá jednohubka

Verdikt

Pro fanoušky Warhammeru 40,000 povinnost! Když ne kvůli univerzu, tak třeba kvůli tomu, že pořádných akcí z tohoto světa je stále jako šafránu, nebo proto, že za odměnu dostanete speciální zbraň do Space Marine.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

čtyři hratelné třídy
kooperace
rozmanití nepřátelé
rozmístění checkpointů
občas záseky v UI
málo úrovní i bossů
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama