Wolfenstein: Youngblood je rozsáhlejší než The Old Blood
Wolfenstein: Youngblood Novinka Wolfenstein: Youngblood je rozsáhlejší než The Old Blood

Wolfenstein: Youngblood je rozsáhlejší než The Old Blood

Martin Cvrček

Martin Cvrček

6
Platformy Windows PC Nintendo Switch Switch PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Tvůrci navíc poodhalili podrobnosti o kooperaci, stavu herního světa, obtížnosti či hudebním doprovodu.

Reklama

Není to tak dávno, co jsme se dočkali odhalení prvních pořádných detailů o projektu Wolfenstein: Youngblood, chystané kooperativní střílečce od studií MachineGames a Arcane Studios, v níž se spolu s dalším hráčem nebo za asistence umělé inteligence ujmeme dvojčat BJ Blazkowicze, abychom likvidovali nácky v Paříži v 80. letech. Nyní máme k dispozici další detaily o hře, které však nepocházejí z oficiálního oznámení či z nových obrazových materiálů, ale z odpovědí zaměstnanců MachineGames na otázky, které mohli fanoušci ke konci týdne pokládat na Redditu.

Tzv. AMA akce je dost bohatá na vtípky vývojářů, postřehy z vývoje předešlých dílů či naprosté ignorování otázek na téma kritiky slabšího level designu Wolfensteina 2 s podtitulem The New Colossus. Došlo i na opakované potvrzení toho, že The New Order je pokračováním Wolfensteina od Raven Software z roku 2009, zatímco The Old Blood je poctu legendárnímu Return to Castle Wolfenstein. I přes spojitosti se staršími díly série se však tituly MachineGames nyní nachází ve víceméně vlastní dějové linii s vlastním kánonem. Ale teď už k informacím spojeným s novinkou, již si zahrajeme na konci července.

Za zmínku kupříkladu stojí, že hlavní dějová linie Youngbloodu nebude tak dlouhá jako příběh předešlých hlavních dílů, které čítají The New Order a The New Colossus. Rozhodně nás ale čeká rozsáhlejší počin, než jakým byl spin-off The Old Blood, a tvůrci naznačují, že pokud se budete věnovat všem aktivitám, včetně vedlejších misí, může dokonce herní doba předešlé plnohodnotné díly překonat. To všechno díky méně lineárnímu pojetí hry a možnosti zvolit si, na jaké mise se kdy chcete vydat.

Jedním z mnoha herních prvků, s nimiž se můžete ve Wolfensteinech od MachineGames setkat, jsou perky. Jelikož nás tentokrát čeká kooperativní zážitek, nabízí se otázka, zda budou schopnosti mezi oběma sestrami sdílené. Nakonec nebudou, tvůrci však připravují novinku zvanou Pep Signals, díky níž můžete spoluhráče během boje podporovat. Nejen během boje se také bude jistě hodit skutečnost, že předměty typu lékárniček a kusů zbroje vezmete jednoduše tak, že přes ně přejdete, nebude tedy třeba stisknout klávesu či tlačítko pro sebrání.

Zapomenout naopak musíme na crossplay, takže kupříkladu hráč na PC nebude moci hrát spolu s hráčem na PS4, nebo na účast oblíbeného skladatele Micka Gordona. Hudební doprovod bude mít tentokrát na svědomí Tom Salta a Martin Stig Andersen, který již spolupracoval s Gordonem na Wolfensteinovi 2. Raději nepočítejte ani s výrazným množstvím nadpřirozených prvků, nicméně šílených výstupů náckovské vědy a mechanických potvor bude zjevně stále víc než dost.

Tvůrci navíc odhalili, jak je na tom nyní herní svět z hlediska okupace nacisty. The New Colossus a Youngblood dělí 19 let a téměř celý svět již byl nacistické nadvlády zbaven. Výjimku tvoří Evropa, v níž je přítomnost fricků stále více než bohatá. Nabízí se tedy otázka, kde budeme nácky likvidovat ve Wolfensteinovi 3, ale na odpověď si budeme muset ještě počkat. Vývojáři mimo jiné prohlásili, že o třetím plnohodnotném díle nebudou před vydáním Youngbloodu vůbec mluvit.

Alespoň jsme se dočkali většího množství detailů o tom, jak bude fungovat možnost zdarma k hraní přizvat kamaráda, kterou nabídne Deluxe edice. Systém bude zjevně velmi podobný A Way Out od studia Hazelight a EA. Každý hráč si může stáhnout bezplatnou verzi hry, tu však sám nespustí. K hraní se tedy dostane jen na základě pozvánky od majitele Deluxe edice, kterou lze zaslat z hlavního menu. Stále přitom platí, že můžete takto k Youngbloodu pozvat libovolný počet hráčů a klidně s nimi projít hru od začátku do konce.

Zajímavá je také individuální volba obtížnosti. Vy tak můžete nácky likvidovat při nastavení obtížnosti na normální, zatímco váš kamarád si bude užívat jednodušší zážitek při jednoduché nebo casual obtížnosti. Pokud se mu ale bude dařit lépe než vám, nebude pro něj problém naopak zvolit ještě těžší obtížnost, než s jakou jste začali. Celkově bude na výběr nastavení Easy, Casual, Medium, Hard, Very Hard a Über, takže na Mein Leben bez přítomnosti záchytných bodů tentokrát nedojde. V každém případě je ale třeba dávat pozor na umírání, přičemž oba hráči mají sdílené životy. Pokud vy nebo spoluhráč vykrvácíte a zemřete dřív, než vás ten druhý stihne postavit na nohy, ztratíte jeden život. Další však lze nalézt při průzkumu prostředí.

Jak už víme z dřívějška, Wolfenstein: Youngblood mimo jiné obsáhne čistě kosmetické skiny zbraní a energozbrojí, z nichž některé získáte třeba díky koupi Deluxe edice či za předobjednávku. Skiny bude ale možné odemykat také výměnou za měnu, kterou získáváte hraním, takže snad po vás nikdo nebude chtít utrácet za něco takového reálné peníze. A pokud jde o vidinu dodatečného obsahu, vývojáři ji zatím nechtějí rozebírat, ale přinejmenším potvrdili, že jakmile Youngblood dohrajete, budete se moci věnovat různým aktivitám a výzvám. Také potvrdili, že kdyby dostali možnost, s radostí by v MachineGames pracovali na duchovním pokračování Wolfenstein: Enemy Territory nebo na singleplayerovém Quakovi. Vše ale nasvědčuje tomu, že obojí je prozatím jen zbožné přání.

Wolfenstein: Youngblood vychází 26. července 2019 pro PC, PS4, Xbox One a Switch. Hru v Deluxe edici předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama