Ani přes počáteční start Microsoft tolik nestrádá. Masivní slevy zapříčinily vzrůst prodejů Xbox One.
Jako každý rok, i tento zaútočil známý Black Friday - den slev, šílenství a hromadných nákupů. Nová generace konzolí také nepolevila a první místo si podle statistik odnesl mnohdy opovrhovaný Xbox One.
Teď trochu čísel. Xbox One tvořil 53% veškerých prodejů konzolí v USA na Black Friday a PS4 31 procent. Starší generace si také nevedla špatně. Xbox 360 vynesl 9% prodejů, Nintendo Wii U 6% a PS3 1%.
InfoScout vybralo celkem 180 000 zákazníků, kteří se podělili o fotky svých - těžce získaných - konzolí. Zajímavostí také je, že většina dotázaných koupila konzole pro své děti (66%) a 92% zákazníků, co si koupili Wii U, bere konzoli jako rodinné zařízení. Přesný opak je u PS4, kde si 50% lidí koupilo konzoli od Sony jen pro vlastní užití.
Zatímco prodeje Xbox One v porovnání s loňským rokem vzrostly z 31% na 53%, u X360 spadly prodeje o celých 11%. U Wii U se žádná změna neuskutečnila. Pořád setrvává na 6% a PS4 vynesly slevy z 15% na 31%.
Více informací na blogu InfoScout.