Stane se 30 FPS na konzolích znovu standardem?
Vzhledem k posledním zprávám okolo her Gotham Knights a A Plague Tale: Requiem se znovu rozjela diskuze na téma frameratu v konzolových hrách. Zatímco u minulé generace už si hráči zvykli na 30 FPS, drtivá většina titulů na PS5 či XSX/XSS podporuje i 60, či dokonce 120 snímků za sekundu. Přesto tu teď budeme mít dvě očekávané hry, které nic takového nenabídnou. A jaký je důvod?
K tématu se na Twitteru vyjádřil vývojář Lee Devonald, který pracuje ve studiu Rocksteady:
"Přál bych si, aby hráči pochopili, co znamená 60 FPS, myšleno co všechno by tím ‚ztratili‘, aby hra běžela rychle. Ještě k tomu, když tady máme current gen konzoli, která není o moc lepší než minulá generace."
V dalším tweetu již přímo označil Xbox Series S a označil ho za "bramboru".
Tímto stanoviskem Devonald pobouřil řadu lidí, kteří psali na tweet reagovali. Zmínit můžeme například Lance McDonalda, který se už dlouhou dobu zabývá technickou stránkou her:
"Lol takhle hry opravdu nefungují. To je jako říct, že každá PC hra musí běžet na 5 FPS, protože existuje GeForce 730."
Na něj navázal ředitel oddělení QA ve studiu Keywords, který říká, že samozřejmě vývojáři musí optimalizovat na tu nejméně výkonnou platformu z generace, ale nijak jim to nebrání v tom, aby optimalizovali také na ty další platformy. Jenom to zkrátka zabírá více času a úsilí.
Je tedy skutečný důvod nedostatek času, či snad financí? To se asi jen tak nedozvíme. Každopádně výmluva ohledně Xbox Series S úplně neplatí, protože i na této konzoli jsme za ty dva roky, co je konzole na trhu, viděli řadu titulů, která dokázala běžet na 60 FPS.
Doufejme tedy, že obě nadcházející hry jsou pouze výjimkami a další tituly už zase 60 FPS nabídnou.