Zpět na článek

Diskuze: Xbox Series X je silnější než 99% herních PC

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
17. 3. 2020 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednoznačne, tie špecifikácie prekvapili aj mňa. Hlavne som nečakal, že procesor dostane "multithreding" a frekvencie som čakal zastropované na 3.0 GHz. Toto bude mega skok oproti tým Jaguar laptopovým low-endom čo tam teraz sú.

Meg.A.Byte.
Meg.A.Byte.
Level 1 Level 1
17. 3. 2020 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chlubit se výkonem můžou jak chcou, ale jak na tom nebude co hrát, tak je to stejně úplně jedno.

HSGID
HSGID
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
17. 3. 2020 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak mne je to osobne jedno nakoľko hry čo hrám mam cez 100 fps na plných detailoch a aj keď budem mat pod 100 fps stále mi to bude jedno až keď nebudem môcť rozbehnúť hry na plných detailoch alebo budem mat menej ako 60 fps tak vtedy ma to bude štvať

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
17. 3. 2020 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zing mám rád, ale tohle je příšerný "článek". TFLOPS fakt nejsou jednotka "grafického výkonu" a nelze se podle ní řídit při srovnávaní výkonu ve hrách. Case in point: AMD Fury X (8,6 TFLOPS) a GTX 1080 (9 TFLOPS) mají obě kolem 9 TFLOPS, ale GTX 1080 má herní výkon ÚPLNĚ někde jinde. Dokonce i GTX 1070 (6,5 TFLOP) v pohodě poráží Fury X (8,6 TFLOPS). Herní výkon záleží na daleko větším množství parametrů - SIMD, TMU, ROP, geometry engine, rasterizer, propustnost paměti, ovladačích, architektuře té grafiky. Článek je prostě sprostý clickbait a tvrzení zde prezentovaná nejsou ničím podložena. Ale tak v diskuzi to aspoň bude žít.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 3. 2020 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean Tady moc nejde o ty Teraflopy, ale o to co ta konzole prokázala v nedávném testování Gears of War 5. Hra byla vymaxovaná jako PC verze + měla ještě některé vylepšení a dosáhla 4K 60fps. Která karta ti tohle dnes předvede? https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2019/09/06070610544l.jpg Kdyby šlo o ty Teraflopy, tak bych na tohle hejtil taky, protože s tebou souhlasím. :D Teraflops neindikují skutečný výkon.

Martin Pritula
Martin Pritula
Level 1 Level 1
17. 3. 2020 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Přesně tak, v tomto případě se bude velmi lišit výkon u exkluzivních her a těch od vývojářů třetích stran. Ve hrách od Microsoftu mu do příchodu nové generace grafických karet pravděpodobně nebudou sestavy bez SLI konkurovat.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 3. 2020 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Pritula SLI se dneska vůbec nevyplatí.

Martin Pritula
Martin Pritula
Level 1 Level 1
17. 3. 2020 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Nevyplatí. Je to ale jediná možnost, jak získat nejvyšší možný výkon.

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
17. 3. 2020 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Dík za odpověď. To je aspoň trochu vypovídající.

jaryncip
jaryncip
Level 1 Level 1
17. 3. 2020 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tento rok jednoznačně drtí Xbox... PSko už teď zůstává dost pozadu a přijde mi, že novej pleják ani nikoho nezajímá... :D všude jen xbox... možná nemá PS5 ani co předvést, možná už teď má PS5 slabší grafiku než xbox takže ikdyž něco PSko ukáže, tak to nebude nikoho zajímat.. :D teď unikly ovladače PS5 a zase to nikoho nezajímalo... :D trapná show sony zrušena takže jestli ti japončíci něčím do konce roku nepřekvapí, tak PS5 bude další generace pro smích ... už jen vzhled PS5 bude kentus, XBOX už teď vypadá parádně, daleko profesionálněji...

Metal Lord
Metal Lord
Level 23 Level 23
Hlavní platforma: PlayStation
17. 3. 2020 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaryncip Hele, ty inteligente.....xbox si může být sebevíc nadupanej, ale bez her to bude tak maximálně jen hranatá dekorace na skříni milionů přátel zeleného údolí :D

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není to spíš tak, že kdo má peníze na rozhazování si koupí PC? :D Pokud se člověk smíří s postupným "nedostatkem výkonu" pro tu nejlepší grafiku, tak za 10-15k si pořídí krabičku, díky které má na pár let vystaráno.

Sir MikeGrey

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hurá ... jsem jedno procento :D Smetánka ... Takže od dneška si budu říkat Sir :D

TJK

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vždycky hromada keců před vydáním, pak vyjde první AAA hra a beztak ani neudrží stabilních 60fps 😂

Vondry87

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jo ta množstevní sleva udělá dost a asi to i budou chvíli dotovat, ale že to bude až tolik, to jsem fakt nečekal.. tzn. že budou mít výkon jako high-end PC a zároveň budou stát jako ten největší low-cost PC, jsem fakt nečekal.. nezbývá než doufat, že konkurence na poli PC komponentů dožene výrobce k podobným slevám a že se dočkáme zajímavých slev i my pcčkáři :-) Ale moc nadějně to nevidím, protože Intel a nVidia to mají na salámu a do žádných cenových válek se zřejmě pouštět nebudou :-(

svina

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vondry87 Tak to jsi pc nadšenec tak 2 měsíce, ne? Pokud vnímáš omezeně na PC jako na herní krabici, tak jasně, že konzole je násobně výhodnější. Jako PCčkář kupuju univerzální řešení, kdy můžu, spolehlivě pracovat, hrát hry v nejlepších možných detailech, spustím audiovizuální soubor v jakémkoliv formátu (je tragédie, když televize neumí spustit FLAC formát) a v případě potřeby kdykoliv vyměnit komponentu. A o dalších SW možnostech ani nemluvě.

Vondry87

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina Nevnímám ani zdaleka, ale počítače už mám doma 2 (laptop na práci a stolní PC na všechno ostatní), takže neporovnávám PC vs. konzole jako jediné domácí zařízení, ale uvažuju, jestli je lepší mé současné stolní PC vyměnit za nový stroj, nebo si mé současné PC, které kromě moderních her na full zvládá vše ostatní bez nejmenšího problému, ponechat a přikoupit k němu konzoli, abych si sem tam zahrál i něco moderního.. a sice neobracím každou korunu, ale zase mi přijde zbytečné nacpat 40 tis. do nového PC, když konzole za 15 tis. bude mít totožný výkon. Největší problém mám klasicky s ovladačem, takže kdyby konzole a většina her podporovala klávesnici a myš, asi bych neváhal ani vteřinu..

Vondry87

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No těm nejvýkonnějším sestavám ne, ale bavíme se o mainstreamu. Když si postavím PC za 30 tis. (tzn. pořád se bavíme o PC za dvojnásobek ceny té konzole!) a dám tam srovnatelné CPU a GPU (tzn, řekněme 3700x + 5700XT), tak mi stejně zbydou peníze jen na levné RAM, SSD atd. Tzn. nedělejme si iluze, že v mainstream PC jsou kvalitnější komponenty.. a zejména CPU je v konzoli našlapané dost, většina PCčkářů je rádo za 6-core a mnoho stále ještě frčí na 4-core (včetně mě - mám i7 3770k, která si ani po těch letech ve hrách nevede špatně, takže tenhle 8-core CPU má výkonu jistě nadbytek). Takže jasně, PC za 60k bude výkonnější než ta konzole, ale zase kdo by čekal opak..

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 3. 2020 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vondry87 Já už včera zkoušel házet do košíka PC komponenty, podobné XSeX a vyšlo to na 43k. jak vydá AMD nové karty, tak se to trochu zlepší. Snad.

neilz

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

lidi si neuvedomujou ze konzole ce prodavaj jen za cenu HW primo od vyrobce, nekdy ji i dotuji a pak si mysli ze jejich PC za 40k je proti tomu extra trida, ve skutecnosti HW vyrobce proda a rekne si prachy, prekupnik si rekne prachy, dopravce si rekne prachy, shop si rekne prachy a najednou je ta cena nasobne vejs a ve vysledku HW kterej je levnejsi nez v konzoli stoji uzivatele 40k a dava mu pocit ze ma neco lepsiho PS: dalsi vec je te komponenty na konzole se kupujou v desitkach milionu a to tu cenu taky extreme srazi PSS: s zadnejma slevama PC komponentu nepocitejte, tohle se deje pri kazdym vydani konzoli, uz jsem tech vydani par zazil, vlastne vsechny a zadny zmeny to na poli cen PC komponentu opravdu neprinese protoze ty ceny jsou zpusobene tim co uz jsem psal

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tebou je to zase složitý... každej je nějakej. :D Ale tady jde o to, že nemám potřebu cpát prachy do kompu, dokud můžu hrát.

Vietrak

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tom pripade opravdu velice zajimava informace. Mozna se to Microsoftu podari a to by mohlo zahybat i s cenami PC komponent. Jsem sice primarne PC hrac, ale proti konzolim nic nemam. Pokud by se konzole skutecne staly PC konkurentem tak potom uz by bylo na povazenou jestli investivat do PC nebo konzole. Mame pred sebou jeste cely rok takze uvidime.

Vondry87

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu, jak tohle může stát cca 14 tis.? Plánoval jsem upgrade na 3700x a 5700xt, ale jen za CPU a GPU bych dal přes 20 tis. A tohle bude asi ještě o něco výkonnější kombinace.. Takže buď to jsou lži, nebo nás čekají dobré časy a i CPU komponenty výrazně zlevní v příští generaci? Nějak si nedovedu představit, že by konzoli prodávali za cca polovinu ceny stejně výkonného PC. Kdo by jim potom kupoval ty PC komponenty.. protože i jako PC nadšenec bych se na upgrade PC vykašlal a koupil si tu konzoli, pokud ten výkon a očekávaná cena odpovídá skutečnosti.. Úplně ideální by bylo, kdyby šlo ten nový x-box koupit s klasickými windows a používat ho místo PC 😎 😎 😎 😎

Martin Pritula
Martin Pritula
Level 1 Level 1
17. 3. 2020 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vondry87 Z hlediska CPU, RAM i SSD se samozdřejmě nové konzole výkonným sestavám nevyrovnají. Například na konzoli bude méně kompetetivních her, které na PC běží na více než 120 FPS již dnes. Nízká cena je možná za pomoci dotace, které Microsoft na konzoli poskytuje. U grafických karet se poté u PC očekává již zmíněná nová generace, která má být o něco levnější a o 50% výkonější. Výkon se pravděpodobně bude opět lišit u her od Microsoftu a her od vývojářů třetích stran.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 3. 2020 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vondry87 Sleva od výrobce komponentů (když objednávají milióny kusů) + si něco zacáluje samotný Microsoft. Ze začátku budou v mínusu (pár let třeba), ale postupem času, jak se budou prodávat hry a služby, se jim to vrátí. Souhlasím ale, že kdyby to mělo Windows, plnou podporu klávesnice a myši, tak bych už PC neupgradeval.

Vietrak

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nikde v clanku nebylo receno, ze by zvladla Gears ve 4k 60fps. Vlastne nikde na zingu ani na internetu jsem to necetl. To je pro me uplne nova, bohuzel nicim nepodlozena informace.

Martin Pritula
Martin Pritula
Level 1 Level 1
17. 3. 2020 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vietrak U Gears 5 se jedná skutečně o pravdivou informaci. Vývojáři představili vylepšenou verzi hry právě pro Xbox Series X, která obsahuje vyšší rolišení textur a až o 50% více částicových efektů, než Gears 5 na PC ve 4K ultra. Vylepšení se týká také cutscén.

Vietrak

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslim, ze delat takovato rozhodnuti na zaklade toho jestli PC vs konzole ma nebo nema RT je relevantni. Navic v dobe kdy tato konzole jeste ani neni venku. Osobne ja sice nemam RTX grafickou kartu a zustal jsem u GTX, protoze upgade pro me nema absolutne zadny smysl. Presto Nvidia uvolnila graficke ovladace diky kterych si RT muzu u vybranych her zapnout i na me karte rady GTX. Uprimne ani jednou jsem tuto moznost nevyzkousel, protoze vim, ze vykon v pripade zapnuti RT bude zalostny a budu se pohybovat na hodnotach kolem 30fps... jestli vubec 30. Proto si kladu otazku jak vlastne bude novy Xbox navrzen a jestli RT bude zapnuto po celou dobu pri jakekoliv hre podporujici RT nebo jestli si hrac sam zvoli jestli da prednost vykonu (60fps) nebo RT (30fps). Ale to jsou jen takove moje spekulace. Stejne tak jako tvrzeni, ze Xbox je vykonejsi nez PC - spekulace. Dobre, dejme tomu, ze by opravdu vykonejsi na zaklade RT byl tak je to opet jen otazka casu kdy ho PC prekona, protoze se vubec nedivim tomu, ze lidi RTX karty nekupuji a nemyslim si, ze roli v tom hraje cena. Spis je to tim, ze generace karet GTX je porad dostatecne vykonna pokud se bavime o hrani her ve FullHD a 2k. Osobne nemam s zadnou hrou soucasnosti nejmensi problem ji rozjet v techto vyse zminenych rozlisenich a to ani na nejvyssi detaily. Takze cele bych to asi uzavrel takto. Jako mazani medu kolem pusy pekny, ale cely je to jen... jak by rekl nas pan premier... “kampan”.

Pennywise

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prej PC winrace, ty budeš dobře pošahaný :D

Kryštof Dostál

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak novej xbox je asi o 30% rychlejší než rx 5700xt. Je v podstatě na úrovni rtx 2080ti

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
17. 3. 2020 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryštof Dostál Zdroj? 😀

GoOdTiMe

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tu na Zingu udělat vstupní IQ test... Takhle to dál nejde.

jaryncip
jaryncip
Level 1 Level 1
17. 3. 2020 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GoOdTiMe

Jméno*

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ježiš, co jsi to zase napsal ? Ted se tu zase banda děcek z anonymních profilu bude hádat co je lepší. A ve výsledku stejně budou rádi když jim rodiče koupí alespoň Nintendo 3DS. 😂

Defibrilator

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jméno* Hovno 3DS, slabikář jim koupit, protože tohle se nedá číst ani po pravopisné a gramatické stránce, natož obsahové...

Lordo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím no, xbox one mi doma jen leží, asi bych už do téhle značky nikdy nešel. Krom série Forza, mě nic nechytlo.

Vietrak

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lordo Navic Forzu si muzes zahrat i na PC stejne jako vetsinu her na Xbox tudiz ja osobne nevidim smysl investovat do teto konzole.

Ondřej Partl
Ondřej Partl
Level 1 Level 1
17. 3. 2020 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lordo Bohužel stejný osud potkal i můj Xbox One. Vždycky ho čas od času zapnu kvůli blu-ray filmům, ale kvůli hraní jsem ho ve skutečnosti spustil asi po roce kvůli recenzi na Ori and the Will of the Wisps. Nicméně u předchozí generace byl X360 moji primární platformou pro hry a osud nynějšího Xboxu One měl u mě ve své podstatě PS3 (zapl jsem ho jen kvůli exkluzivním hrám). Jinými slovy nevidím důvod, proč by to tuto generaci nemohlo být zase opačně (záleží na exkluzivitách, případně na optimalizaci PC verzí her od Microsoftu (Forza Horizon 3 se prostě pořád stále hraje lépe na Xku než na PC)) a ve skutečnosti bych byl dokonce i rád, aby to opačně bylo. Design nového Xboxu je krásně čístý a funkční, výkon mu zřejmě chybět nebude (v čemž právě XONE ztrácel trochu už od vydání + ta podivná rozhodnutí MS) a tak stačí vypustit třeba nějakou pěknou exkluzivitu (obnovte vývoj Scalebound a jdu si pro nový Xbox hned). Každopádně uvidíme, s čím přijde Sony.

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak třeba můj počítač dlouho nebude tak výkonný jako nejnovější generace konzolí protože já upgraduju teprve až když hru nerozjedu ani na nejnižší detaily aspoň při 30 FPS. Holt jsem nenaročný. :D

Draper

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Mam to úplně stejně

jaryncip
jaryncip
Level 1 Level 1
17. 3. 2020 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie tak třeba přestaň plakat, že jsi jednoduchý :D

Vietrak

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Horsinka Tvl tak ta lednicka je fakt dobra 😆😆😆

svina

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Každý kdo občas spustí Steam, objeví se mu dialogové okno, jestli Steam může oskenovat tvé PC. Tento krok je dobrovolný a zdaleka ne každý ho povolí. Takže tento průzkum je naprosto neprůkazný. 😀

Jan Horsinka

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina Je pravda, že tohle okno vidím snad jednou za půl roku, takže se moc často nezúčastňuji, a tak samo nemám ani neustále zapojené VR, takže ty procenta jsou trochu neúplné. Ale i tak si myslím, že majitelů 1080Ti, 2080 a 2080Ti a těch dalších specialit jako Quadra, TITAN X, bude celkem málo. A AMD ještě nepředvedlo snad žádnou kartu, která by se těmto vyrovnala. Ale mělo by letos. Pokud se plány kvůli situaci nezmění. Ono taky není moc důvod kupovat něco takového, když si většina vystačí s 1080p nebo 1440p rozlišením, a ani ta 2080Ti nerozjede úplně všechno ve 4K 60. Natož se zapnutým ray tracingem, což by mě zajímalo jak je na tom XSeX, protože si nepamatuji, že bych někde četl jaké fps hry mají se zapnutým DXR.

Pennywise

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina Ale je průkazný ;)

Shooter1

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Btw..není to jen 12 teraflopu, ale celkově 25.. ostatnich 13 běží při ray tracingu

Reklama
Reklama