Za dva dny se odhadem prodalo 500 tisíc kusů Kingdom Come: Deliverance
KC: Deliverance Novinka Za dva dny se odhadem prodalo 500 tisíc kusů Kingdom Come: Deliverance

Za dva dny se odhadem prodalo 500 tisíc kusů Kingdom Come: Deliverance

Michal Burian

Michal Burian

49

Daniel Vávra prozradil zajímavé detaily. Úspěch Warhorse může pomoci dalším studiím v Česku. Co dalšího v týmu vytvoří?

Reklama

Středověký RPG titul Kingdom Come: Deliverance z našich luhů a hájů zaujmul po celém světě a Daniel Vávra se svým týmem z Warhorse Studios ukázal vydavatelům, že i rozsáhlá hra, kde nejsou draci a magie, dokáže hráče nadchnout. Svědčí o tom odhad Vávry, který v pořadu České televize řekl, že se za dva dny po vydání prodalo odhadem půl milionu kusů. Jsou do toho pochopitelně započítány předobjednávky i podporovatelé z kampaně na Kickstarteru.

V předprodeji to mělo být asi 100 tisíc kusů, přičemž do obchodů podle serveru Lupa.cz bylo odesláno 350 tisíc kusů. Kolik se ve skutečnosti prodalo, to v současné době nevíme. Warhorse ale uvádějí, že jen na Steamu bylo aktivováno přes 300 tisíc licencí. Na SteamSpy nalezneme číslo necelých 247 tisíc, což by plus mínus souhlasilo s prohlášením vývojářů.

O zájmu o Kingdom Come: Deliverance svědčí i prohlášení obchodů. Středověké RPG je vyprodáno nejen v České republice (PC verze jsou, konzolové moc ne), ale také kupříkladu v Německu. Jak se zdá, obchody po celém světě podcenily zájem o Kingdom Come: Deliverance a teď je fyzických verzí všude nedostatek. Kupříkladu obchod Xzone.cz prozradil, že prodal řádově tisíce kusů.

„Hra je dobrá. Lidé jí ze začátku nevěřili a čekali na poslední chvíli. Proto jsou i podceněná čísla prodejců. Pokud (vývojáři) vychytají chyby, tak si myslím, že prodeje ještě mají to nejlepší před sebou,“ řekl Martin Schovanec z Xzone pro server Lupa.cz.

Aby se vývoj Kingdom Come: Deliverance zaplatil (přes 200 milionu korun), potřebovali Warhorse prodat stovky tisíc kusů hry. To se již podařilo. Pokud se prodá přes milion, půjde podle Daniela Vávry o pěkný úspěch.

„Cokoliv nad milion prodaných kopií bude pro nás hezké, jsme někde na půlce za dva dny,“ řekl Daniel Vávra v pořadu Devadesátka ČT24.

Úspěch Warhorse Studios může pomoci i dalším týmům v Česku. V současné době u nás vytváří hry 60 studií a další vznikají. Obrat těchto studií měl loni podle odhadů překročit 2,5 miliardy korun. Na to reaguje i univerzita FAMU, kde se od roku 2019 začne vyučovat tvorba videoher, přesněji obor herního designu. Absolventi by měli být schopní sami vyvinout nezávislý titul.

Ve Warhorse Studios se momentálně soustředí na opravu chyb, které trápí hráče na všech třech platformách. Zároveň se pracuje na prvním dodatečném balíčku, který se překvapivě zaměří na ženu.

Jak vidí Daniel Vávra budoucnost Warhorse Studios? Na dotaz řekl, že by byl zločin nevyužít technologii vyvinutou pro Kingdom Come: Deliverance a začít dělat na něčem zcela jiném. „Budeme dělat něco dalšího a rozhodně to nebude nepodobné tomu, co jsme už dělali.“

Kingdom Come: Deliverance vyšlo 13. února 2018 s českými titulky na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hra zaujme svým středověkým zasazením, příběhem nebo soubojovým systémem. My jsme hru hodnotili známkou 7/10, vadili nám především bugy a špatná umělá inteligence při kradmém pohybu. Jak se ale sami můžete přesvědčit, středověké RPG se po opravě může stát kandidátem na hru letošního roku.

Kingdom Come: Deliverance koupíte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama