Za zrušení DLC Exalted March pro Dragon Age 2 může přechod na Frostbite engine
Dragon Age 2 Novinka Za zrušení DLC Exalted March pro Dragon Age 2 může přechod na Frostbite engine

Za zrušení DLC Exalted March pro Dragon Age 2 může přechod na Frostbite engine

Martin Cvrček

Martin Cvrček

11

Reakce na kvalitu druhého dílu fantasy ságy od BioWare neměly se zrušením plánovaného přídavku nic společného.

Reklama

Fanoušci studia BioWare si nejspíš vzpomenou, že po přídavcích Legacy a Mark of the Assassin pro Dragon Age 2 mělo dorazit další DLC, které neslo název Exalted March. Nakonec na něj ale nedošlo, přičemž se dlouho mělo za to, že to lidé z BioWare zkrátka vzdali, protože přijetí Dragon Age 2 nebylo úplně ideální. Ze hry byl koneckonců dost cítit uspěchaný vývoj a hráči si dost stěžovali třeba na opakující se lokace. Chyby základní hry sice DLC neopakovaly, ale řada fanoušků předpokládala, že tvůrcům prostě nestálo za to nadále podporovat titul, který je mnohými považován za nejhorší počin od BioWare.

Tak tomu ale není, jak na Twitteru potvrdil Mike Laidlaw, kreativní ředitel série Dragon Age (neplést se scénáristou Half-Life Marcem Laidlawem). Podle Laidlawa může za zrušení DLC Exalted March přechod série na Frostbite engine, který pohání Dragon Age: Inquisition a se kterým měli ve studiu dříve či později pracovat. Nyní ho využívá i očekávaný Mass Effect: Andromeda.

Vývoj Exalted March a první krůčky Frostbite enginem zprvu probíhaly souběžně, ale tvůrci si záhy uvědomili, že vznik prvního RPG v tomto enginu bude velmi náročný a navíc bude vyžadovat účast určitých zaměstnanců studia. Producent Mark Darrah tedy odpískal vývoj DLC, aby mohli všichni vývojáři, kteří se soustředili na Dragon Age, pracovat na projektu, z něhož se později vyklubal Dragon Age: Inquisition.

Vznik DLC se podle všeho nedostal dál než k fázi konceptu, přičemž jeho příběh měl navázat na události spojené s červeným lyriem ze samotného Dragon Age 2. Do všeho se měli zamotat i qunarijci a naštvaní představitelé Chantry. To mělo za následek nepříjemnou situaci, kterou musel(a) opět vyřešit Hawke, tentokrát ve spolupráci s piráty z Armady a s městským státem Starkhaven.

Dějová linie přídavku měla začínat v hospodě Hanged Man ve čtvrti Lowtown v Kirkwallu a později měla hráče zavést na ostrov Estwatch. Laidlaw tvrdí, že DLC mohlo vyprávět mnoho zajímavých příběhů a že bychom se díky němu dozvěděli něco víc o Sebastianovi, tedy o jednom z vašich společníků, jehož provázela další kontroverze spojená s Dragon Age 2.

Sebastiana totiž přidávalo DLC, které bylo zdarma pro ty, kteří si hru předobjednali, ale pro ostatní bylo placené, a to už v den vydání. Ve své době šlo o jeden z nejznámějších případů obsahu, který byl vystřižen ze základní hry, aby se nabízel jako předobjednávkový bonus, za nějž se jinak muselo platit.

Mike Laidlaw každopádně uzavírá vyprávění o Exalted March tvrzením, že se zrušení jeho vývoje a zaměření na Frostbite engine nakonec vyplatilo. Zájemce o další informace a postřehy odkážu na Laidlawův Twitter.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama