Zachraňovat staré hry je těžší, než by jeden tušil
i Zdroj: Westwood Studios
Novinka Zachraňovat staré hry je těžší, než by jeden tušil

Zachraňovat staré hry je těžší, než by jeden tušil

David Herrmann

David Herrmann

20
Platformy Windows PC

Hledání držitelů práv často znamenalo najmout soukromého vyšetřovatele.

Reklama

Možná to vypadá jednoduše – sehnat pár starých her z šuplíku a jen je zpřístupnit. Ale realita, kterou GOG odhalil, je mnohem složitější.

Ve veřejném rozhovoru totiž řekl senior business development manager CD Projekt / GOG — Marcin Paczynski, že při zachování her narazili na případy mimo běžné hranice: například dědic práv na několik titulů byl nedostižný. Neměl žádný online účet, nebyl na mobilu ani e-mailu, žil zcela „off grid“. Takže GOG musela najmout vyšetřovatele, aby ho našel.

Nebyl to však jediný bizarní scénář. Dalšími výzvami byly ztracené licence, zničené dokumenty v požárech, vývojáři, kteří se změnili v petrochemické magnáty, a smlouvy psané na papír, u nichž dnes neexistují digitální stopy.

K tomu se přidávají technické problémy: hry psané pro DOS, s podporou už dnes starých formátů, bez podpory moderního hardware či načítání rozlišení – podle GOG je asi 87 % her z minulosti prakticky nehratelných bez zásadních úprav.

Co tím chceme říct? Záchrana historicko-herního dědictví není jen o nostalgii nebo marketingu — je to výprava za hledáním neznámých majitelů práv, obnovením technologií a sjednocováním fragmentovaných archivů.

GOG jsou v tom vážně dobří. Jestli najdete chvilku čas, poděkujte jim.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama