Zakladatel Eidos Montreal se rozpovídal o prodeji Eidosu
Deus Ex Novinka Zakladatel Eidos Montreal se rozpovídal o prodeji Eidosu

Zakladatel Eidos Montreal se rozpovídal o prodeji Eidosu

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

3

Prodejní cena firem mu přišla příliš nízká.

Reklama

Vývojářská společnost Eidos je firmou, která má v herním průmyslu jisté jméno. Každý z nás měl jistě možnost hrát některou z jejich her. Do srdcí hráčů se zapsala třeba sérií Deus Ex nebo Thiefem. Její práce byla však vidět dokonce i na Tomb Raider z roku 2013, na kterém pracovala se studiem Crystal Dynamics, jež ovšem při vývoji hrálo první housle. V roce 2009 tuto společnost zakoupil Square Enix. Zakladatel firmy Stephane D'Astous podle rozhovoru pro GameIndustry doufal v to, že jim velký hráč pomůže zlepšit celkový stav věcí a umožní jim vytvářet dále kvalitní hry.

Jenže jak už to tak občas bývá, nic nešlo úplně podle představ Eidosu, ani samotného Square Enix. Vývoj her pod taktovkou velké společnosti byl složitý a komunikace nebyla dobrá, kvůli čemuž jí Stephane D'Astous v roce 2013 nakonec opustil. Dle jeho slov Square Enix Japan zcela postrádal důvěru v západní vývojářská studia a často znevažoval jejich výsledky ve výročních finančních zprávách, kde se kritika snášela vždy primárně u produktů vzniklých mimo Japonsko. U některých děl asi komerční neúspěch zřejmě nebyl až tak velkým překvapením, jenže kupříkladu od rebootu Tomb Raider pocházejícího z dílen Crystal Dynamics, či Marvel's Guardians of the Galaxy by asi zklamání po této stránce čekal jen málokdo.

Jako jeden z důvodů neúspěchu Marvel's Guardians of the Galaxy uvádí D'Astous možnost jistého vyčerpání hrdiny. Středně kvalitních projektů s válečníky s nadlidskými schopnostmi je tu prostě hodně a vedle výrazných děl, mezi která se řadí třeba nový Spider-Man, nebo Batmanem od Rocksteady Studios, působí jako něco, zač plnou cenu rozhodně nezaplatíte, což vedlo ke komerčnímu selhání Marvel's Guardians, které si v recenzích vedlo velmi dobře, o čemž se můžete přesvědčit třeba v našem textu.

Z názorů D'Astouse je patrné, že Eidos a všechna studia k němu přidružená do špatného stavu dovedl právě Square Enix skrze absenci kvalitní komunikace a negativní přístup vůči tvůrcům. Když letos prodal Square Enix za 300 milionů dolarů Embracer Group balíček firem (Eidos, Crystal Dynamics, Square Enix Montreal) nebylo to pro něj až takovým překvapením. Udivila ho spíše nízká cena. Očekával, že za známé značky s velkým potenciálem prodají za větší sumu. Budoucnost Eidosu je podle D'Astouse i v rukou Embracer Group dosti nejistá, protože některá ze studií nebyla po řadu let transformována a vývoj v nich zabřednul do jistých kolejí. Pokud nedojde k výrazným změnám má dle něj tento vlak stále zpomalovat a dříve, či později zastavit na konečné.

Je opravdu smutné vidět Eidos v takové formě. Sám mám jejich projekty opravdu hodně rád a někdy bych chtěl vidět třeba remake prvního Deus Ex, který dodnes patří mezi mé srdcovky. Tak snad se jim podaří vzchopit. A co vy, jaký titul z jejich portfolia patří mezi vaše oblíbené?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama