Zdrcující kritika C77 na starých konzolích
Speciály Cyberpunk 2077 Článek Zdrcující kritika C77 na starých konzolích

Zdrcující kritika C77 na starých konzolích

Martin Zavřel

Martin Zavřel

141
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Hráči i odborníci se bouří proti přístupu CDPR.

Reklama

V dnešní době není možné mít jakékoliv větší téma - nebo videohru - aniž by se kolem toho nezformovaly dvě extrémně vyhraněné skupiny lidí. Na rovinu si ale přiznejme, že v tomto případě si CDPR zadělali na problémy sami, ani ne samotným stavem hry, jako spíš jeho důsledným utajováním. Zatímco na PC a nových konzolích si totiž hráči Cyberpunk docela spokojeně užívají, na starých konzolích jsou extrémně nespokojení. Nyní je v tom podpořila i první oficiální recenze na Metacritic, která hře na starých konzolích "napálila" hodnocení 35%:

Zdrcující kritika C77 na starých konzolích

Hra je jakž takž hratelná při skriptovaných pasážích, s nějakým těmi škobrtnutími tu a tam, nicméně explorace otevřeného světa je často ubíjející až nehratelná. Textury se nezobrazují nebo zlobí, aliasing je výrazný, nízké rozlišení, zpomalý framerate, zamrzání, zpomalený interface, pády... verze pro staré konzole je jasným důkazem, že Cyberpunk 2077 nikdy neměl být ničím jiným, než next-gen hrou.

"Cyberpunk 2077 nikdy neměl být ničím jiným, než next-gen hrou."

Je vhodné si připomenout, že recenze byla napsaná ještě před nyní dostupným patchem 1.04, který ledaco spravil (a určitě to není poslední patch). Nicméně hráči si při svém hodnocení hry pro staré konzole rozhodně neberou servítky. Přitom Metacritic sice odděluje jednotlivé platformy hry, ale na OpenCritic se budou všechna hodnocení sčítat, takže konzole srazí i jinak devadesátkové známky PC verze.

Zdrcující kritika C77 na starých konzolích

Příčiny a následky

Rob Fahey z odborného magazínu GamesIndustry.biz (zaměřeného, jak už název napovídá, na herní byznys) si velmi důrazně postěžoval na skutečnost, že CDPR podnikli extra přísné kroky, aby zajistili, že nikdo nemohl až do vydání hry zveřejnit jakékoliv záběry z její konzolové verze: "Nikdo by neměl mít radost, že největší inovací CD Projekt Red je přimět zákazníky k nákupu jejich nové hry, aniž by ji předtím viděli", píše Fahey. Ano, sice proběhl oficiální stream s PlayStation i Xbox verzemi hry, ale podobně jako předtočené záběry z PC verze, které museli použít recenzenti ve svých videorecenzích, byly i tyto konzolové záběry očividně velmi pečlivě vybrány, jelikož tak docela nereprezentují skutečnou podobu hry.

"Nikdo by neměl mít radost, že největší inovací CD Projekt Red je přimět zákazníky k nákupu jejich nové hry, aniž by ji předtím viděli."

"Vydání C77 ustanovilo několik precedentů, kterých můžeme v nadcházejících letech všichni litovat", pokračuje Fahey. Připomíná také, že kromě velmi přísných omezení a NDA pro recenzenty CDPR také intenzivně sestřeloval jakékoliv alternativní úniky na internetu. Což měli o to těžší, že kvůli obavám z pandemických opatření a omezení byla hra dodána do obchodů s předstihem, načež ji některé obchody omylem rovnou rozeslaly tisícům zákazníků po světě. Přesto se CDPR povedlo stáhnout z internetu nejen všechny videozáběry těchto úniků, ale dokonce i pouhé screenshoty na Twitteru. Vrcholem všeho bylo, když sestřelovali videa, ve kterých ze hry nebylo nic ukázáno, ale pouze tam někdo na kameru mluvil o svých dojmech z ní. "V den vydání žádný hráč na světě neviděl ani vteřinu toho, jak hra poběží na jejich konzoli," dodává Fahey.

"Vydání C77 ustanovilo několik precedentů, kterých můžeme v nadcházejících letech všichni litovat."

Jak ale novinář zároveň upozorňuje, CDPR - v minulosti pověstní svým důrazem na kvalitu - dost možná neměli na výběr. "Opiti svým úspěchem ze Zaklínače 3, CDPR udělali před několika lety velmi špatné a krátkozraké rozhodnutí. Nechali se zapsat na akciovou burzu. Díky tomu samozřejmě pár lidí velmi zbohatlo. Jednu chvíli měly akcie CDPR díky očekávání C77 vyšší hodnotu, než akcie Ubisoftu - přitom CDPR měl ve vývoji víceméně jediný titul. Jenže právě proto by další odklad, jakkoliv oprávněný, mohl doslova vymazat miliardy z ceny firmy na akciovém trhu." Tohle je samozřejmě realita pro všechny podobné firmy, které pak musejí balancovat zájmy jejich produktů proti zájmům jejich akcií. Jenže málokterá podobná firma je závislá na jediné svojí hře.

"Další odklad, jakkoliv oprávněný, mohl doslova vymazat miliardy z ceny firmy na akciovém trhu."

Také jeden z nejvýznamnějších "hardcore" PlayStation světových magazínů, Push Square, se do verze hry pro staré konzole opřel velmi tvrdě: "Sedm let od první upoutávky - a dostaneme tohle? Čekali jsme, že bude těžké tuhle recenzi napsat, ale CDPR nám to usnadnili. Cyberpunk 2077 pro PlayStation je zatracená spoušť. Budeme brutálně upřímní, máme pocit, že nás CDPR zradil. Hra vypadala tak dobře na next-gen prezentacích, kde běžela na silném PC. Věděli jsme ale, že jednoho dne ji budeme hrát na PlayStation. Ten den přišel a to zdrcující zklamání je těžké spolknout." Samozřejmě si musíme opět připomenout, že recenze pochází z verze hry několik patchů zpátky.

Druhá strana mince

Každá mince má ale dvě strany, takže se naopak najdou také hráči, kteří jsou ohromení tím, co Cyberpunk 2077 na starých konzolích dokáže:

Je zábava pomlouvat tu velkou a populární kyberpunkovou hru, ale celá tahle scéna běží v REÁLNÉM ČASE na PS4. *Nikdy* jsem neviděl ŽÁDNOU hru provést tolik rychlých střihů na odlišná prostředí/modely/atd. bez doskakování textur nebo divného poskakování oblečení/fyziky.

Nemusíme ale chodit do světa, také přímo v diskuzích pod články na Zingu máme názory PS4 hráčů, kteří jsou s hrou spokojení (obzvláště na PS4 Pro verzi konzole, ale máme tam i spokojené zástupce PS4 Slim hráčů):

101macro napsal:

Krabicovku jsem koupil hned v den vydání, nainstaloval co bylo k dispozici (patch 1.02 cca 46GB – PS4 SLIM) a po úvodních několika misích žádné větší problémy, snad jen 1x mi začalo nesmyslně brzdit auto, přitom jsem nebrzdil :-D) Co mě ale zklamalo, byl celkový dojem z grafiky – jak další píšou, taková ta rozmazanost apod. Opravdu nečekám od stařičké PS4 SLIM dokonalost (nejlíp to poběží na PC a nextgen), ale tohle prostě pěkný nebylo, tak jsem se zatím vrátil k Valhalle, ze které mě nebolí oči

Zdrcující kritika C77 na starých konzolích

Teď jsem ale stáhnul na PS4 patch 1.04 (17GB) a musím říct, že i když jsou tu určitý ústupky, tak tohle je to, co jsem na starších konzolích čekal, hlavní problém pro mě osobně vyřešen

Zdrcující kritika C77 na starých konzolích

působí to prostě příjemně, pěkně a vidím velký rozdíl v celkovém dojmu, takže spokojenost. Cením vývojáře za rychlou odezvu, u tak velké hry je toho prostě hodně co opravovat. (Akorát jsem si v grafice vypnul rozmazání okrajů) Až bude PS5, těším se na lepší detaily, PC hráčům momentálně tiše závidím (v dobrém).

Merunk B napsal:

Tak nakonec jsem neodolal a předobjednávku vyzvedl. Včera jsem na verzi 1.02 na PS4 Slim hrál asi 3 hodiny a žádný pád hry ani bug jsem nezaregistroval. I frame rate mi přišel v pohodě. Jediné co jsem zaregistroval bylo pozdní doskakování některých textur, ale nic strašného.

Zbytek hry je za mě naprosto luxusní a zatím to vypadá, že vývojáři budou i dále pracovat na opravách.

Lincoln napsal:

PS4 Pro a jediné co se mi stalo, že se mi vypl obraz a tak jsem šel zpátky do PS menu a zpět a obraz naskočil. Jednou spadl sloup a propadl do země a někdy bylo těžké udělat scan nějakého zařízení a nebo panáček se na vteřinu zasekl o židličku, ale jinak nic. Tak nevím na co si lidi stěžuji

Zdrcující kritika C77 na starých konzolích

Vlastně vím. Je to nehratelné opravte to – omg 15GB patch! To zase budu čumět jenom do zdi! Chci refund!

Já to hraji na PS4 Pro a nemám žádný problém. Jediné co jsem udělal je, že jsem vypl ty grainy effects atp. To jsem všechno dal na OFF a nemám problém s hraním a vypadá to dobře. Žádné bugy. Možná tak 5. To není jako AC Bughalla, která je jako pre-alpha verze nějakého pokusu o další sérii. Tohle je na PS4 Pro úplně normálně hratelné bez obtěžujících bugů.

Ananas10 napsal:

Ja môžem povedať že na PS4PRO som hral asi 5 hodín zatiaľ, a ja som spokojný, všetci sa sťažujú na grafiku ale neviem čo čakali, mne sa to páči aj tak, mám stabilných 25-30fps a bugy som niako našťastie nezažil a crashe len 2, wle určite je na tom ešte čo robiť

Ja sa na ps4 pro tiež nemôžem sťažovať, tie efekty som hneď vypol a pohodka, od ps4pro som viac ani menej nečakal 🤷‍♂️


Už chápete, proč jsem v recenzi i podcastu zmiňoval, že záleží na toleranci hráče?

Devět nebo sedm?

Můj dojem z toho všeho je takový, že Cyberpunk 2077 je (alespoň zatím) devítková hra na novějším HW, ale sedmičková na tom starším. Samozřejmě ta sedmička přitom platí pro verzi hry s aktuálním patchem. Pokud bychom hodnotili verzi, vylisovanou na fyzickém disku, tak je zcela na místě ta trojka, kterou udělil magazín v úvodu tohoto článku. Tohle mne zároveň děsí jako sběratele, který si kupuje fyzické hry i proto, aby si je mohl zahrát za 20 let, až budou servery offline. Nadále ale trvám na tom, co jsem psal v recenzi: že na PS5 hra po opatchování dobře vypadá i běží - přičemž podobné dojmy hlásí například i kolega z Xbox Series X verze:

Přesto jsem ale v recenzi také zmiňoval, že problémy na PS5 stále jsou, včetně (nyní již mnohem vzácnějšího) padání hry. Jenže to byla verze hry 1.02. Mimochodem, pokud chcete vědět, jak a proč obecně funguje recenzování her bez Day 1 patche, vřele doporučuji podrobné povídání o tomto tématu v aktuálním dílu našeho podcastu. Každopádně hráčům s nižší tolerancí vůči některým aspektům slabší verze hry (na starých konzolích) se může její hraní znechutit úplně - a není divu, že se pak vydají na reviewbombing jedničkami a nulami, přestože je to nespravedlivé a objektivně nesmyslné (tahle hra rozhodně není 1/10).

Cyberpunk 2077 nabízí úžasný svět, plný ohromujících detailů a přetékající mimořádnou atmosférou.

Zdrcující kritika C77 na starých konzolích

Držím palce všem, kdo se do něj mohou a dokážou ponořit navzdory zmíněným problémům.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama