Zrušená epizoda Half-Life 2 od Warrena Spectora se zaměřovala na historii Ravenholmu
Half-Life Novinka Zrušená epizoda Half-Life 2 od Warrena Spectora se zaměřovala na historii Ravenholmu

Zrušená epizoda Half-Life 2 od Warrena Spectora se zaměřovala na historii Ravenholmu

Martin Cvrček

Martin Cvrček

6

Svůj prostor měl dostat i otec Grigori. Warren Spector navíc přiblížil funkci plánované magnetické zbraně.

Reklama

Na epizodách, které by navázaly na Half-Life 2, nepracovalo jen studio Valve. V minulosti jste se mohli na Zingu dočíst o čtvrté epizodě s označením Return to Ravenholm, kterou měli mít na svědomí vývojáři z Arkane Studios, autoři Dishonored, Prey nebo Dark Messiah of Might & Magic. Na své Half-Life 2 epizodě ale pracoval i tým Junction Point pod vedením slavného designéra Warrena Spectora, který je mimo jiné považován za otce série Deus Ex.

Díky úniku souborů z vývoje epizod, s jehož rozborem přišla fanstránka ValveTime.net, jsme se dozvěděli, že epizoda od Junction Point se měla stejně jako projekt Arkane odehrávat v Ravenholmu. Tehdy se objevila čtveřice obrázků z rozpracovaných map, které můžete vidět v této novince. Nyní se o hře v nejnovějším čísle časopisu PC Gamer rozpovídal sám Warren Spector, jak informuje server PCGamesN.

Podle Spectora měla jeho epizoda vyprávět příběh o historii Ravenholmu, konkrétně o tom, jak se z něj stala ta temná a bezútěšná lokalita plná zombií, kterou známe z Half-Life 2. Také jsme se měli více dozvědět o postavě otce Grigoriho a sledovat, jak se z něj stal člověk, s nímž jste se také mohli setkat v Ravenholmu v Half-Life 2.

Již několik let víme, že se počítalo s magnetickou zbraní, přičemž Warren Spector prozradil, jak měla tato hračka fungovat. S pomocí magnetické zbraně, jakési alternativy k ikonické Gravity Gun, jste mohli vystřelit magnetickou kouli, která k sobě rázem přitáhla kovové objekty. Tímto způsobem bylo možné na dané místo přitáhnout třeba kontejner a využít ho jako blokádu nebo jako obrovský projektil, který rozdrtí nepřátele. Dalším příkladem je boj se dvěma roboty naráz, které by magnetická koule srazila k sobě a zkomplikovala jejich pohyb či boj. S pomocí zbraně jste se navíc mohli dostat na jinak nepřístupná místa.

Zajímavé je, že ani Warren Spector neví, proč vlastně došlo ke zrušení epizody. Tým z Junction Point na hře pracoval zhruba rok a oznámení zrušení vývoje přišlo od Valve zrovna v době, kdy se vývojáři dostatečně seznámili se Source enginem. Spector ale mohl díky tomu začít pracovat na Epic Mickey pro společnost Disney, i když určitě nejsem sám, kdo by radši viděl tu Half-Life 2 epizodu. Nakonec ale žádná nevznikla. Ani od Junction Point, ani od Arkane. A nakonec nedošlo ani na třetí epizodu od Valve, i když nyní alespoň víme, co mohla z hlediska příběhu nabídnout, kdyby byl její vývoj dokončen.

A i když jde o čistě fanouškovskou a navíc poměrně střelenou fikci, historii Ravenholmu nakonec ukázal alespoň povedený komiks Concerned s Gordonem Frohmanem v hlavní roli. Je to sice chabá náplast, ale lepší než nic. Podepsán znepokojený občan.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama