Podle Phila Spencera není vyloučené, že by se trojice exkluzivit pro Xbox One mohla jednou objevit na PC. <strong>Aktualizace:</strong> Remedy trochu přiživuje dohady o budoucí PC verzi Quantum Break.
Aktualizace: Studio Remedy dnes trochu posílilo pravděpodobnost, že se jednoho dne Quantum Break na PC opravdu dočkáme. Rozhovor PC Gameru a z něj plynoucí informace nedávno převzal i server IGN a upozornil na to prostřednictvím Twitteru.
Na tom by nebylo nic zvláštního. Jenomže tweet, který do celého světa řve "Phil Spencer z Microsoftu přiznal, že by se Crackdown 3, Scalebound a Quantum Break mohly objevit na PC", sdílel jak účet studia Remedy, tak sám Sam Lake, kreativní ředitel a de facto tvář studia.
Samozřejmě to nemusí nic znamenat a nechceme tím přiživovat vaše naděje, které se nakonec nemusí nikdy vyplnit. Je ale zjevné, že sami vývojáři ze studia Remedy by se vidině Quantum Break na PC nejspíš nebránili. Což už je v kombinaci se slovy Phila Spencera docela slibné. Nechce se nám věřit, že by takové sdílení bylo bezdůvodné nebo s účelem živit naprosto plané naděje.
Stále nicméně platí, že Quantum Break je v tuto chvíli oficiálně ve vývoji jen pro Xbox One a je silně nepravděpodobné, že by se případná PC verze začala řešit dříve jak po dokončení verze pro Xbox One.
Původní zpráva (7. 8. 2015 19:25): Když se začne řešit Quantum Break, nadějná akce od tvůrců Alana Wakea a Maxe Payna, hráči se velmi často ptají, jestli by hra časem nemohla opustit exkluzivní vody Xboxu One a zamířit na PC. Podobné otázky se rojí i v případě Scalebound a Crackdownu 3.
Minimálně v případě Quantum Break jsem si stejnou otázku často pokládal i já sám a upřímně jsem nechápal, proč se na to někdo nezačal už dávno nahlas ptát. Možnost příchodu zmíněných titulů na PC začal až nyní řešit PC Gamer, který se zeptal Phila Spencera, šéfa Xboxu.
„Víte, abych byl v otázce titulů jako Scalebound nebo Crackdown nebo Quantum Break zcela upřímný, s těmito hrami jsme začali před tím, než jsme se opravdu začali zabývat expandováním do Windows ve směru, který jsem chtěl zavést jako součást toho, že jsem se stal hlavou Xboxu.
Přijít k těm tvůrcům uprostřed vývoje a říct 'hej, mimochodem, chci přidat platformu' nutně nepůsobilo jako ten nejlepší způsob, jak přijít s nejlepšími výsledky pro hru. Měli cestu, po které se vydávali. Nechci říct, že by se ty hry nikdy nemohly dostat na Windows, ale v tuto chvíli jsme na cestě za dokončením skvělých her, které začali, a chci aby to tak bylo. Tyhle hry už jsou na cestě, zatímco například v případě Halo Wars 2 jsem měl tu příležitost od začátku, když jsme si sedli se studiem, aby se řeklo 'tady je cíl. Tohle je to, co uděláme'.
I v případě Gearsů, u remaku Gearsů 1, jsme přemýšleli o snímcích za sekundu, přemýšleli jsme o multiplayeru. Příležitost přinést ho na Windows ve svěží podobě působila jako skvělá příležitost už od začátku. V případě voleb, které děláme, chci být rozvážnější.“
Jinak řečeno, hry, které jsou nyní ve vývoji pouze pro Xbox One, by se mohly podívat i na PC, pokud Microsoft usoudí, že na PC pasují. A pokud jde o výše zmíněnou trojici, v jejich případě jde prostě o to, že v době, kdy Phil Spencer začal prosazovat větší podporu Windows, už bylo pozdě a zvažování vydání na PC by pravděpodobně vývoj her zkomplikoval nebo zpomalil.
Pro Microsoft je koneckonců Xbox One stále hlavní herní platformou, takže by jen kvůli PC nekomplikovali vývoj exkluzivně pro Xbox. Ale když nic jiného, je možné, že jakmile budou hry pro Xbox One hotové, Microsoft začne zvažovat dodatečné vydání na PC.
Nezbývá tedy než doufat, že třeba po dokončení Quantum Break dostane PC verze šanci. Nechci Scaleboundu ani Crackdownu 3 nijak křivdit nebo je považovat za méněcenné, ale mám takový pocit, že kdyby hráči dostali možnost vybrat si, který z těchto titulů by měl zamířit na PC, většina by zvolila Quantum Break. Hry od Remedy mají koneckonců na PC dlouhou tradici. Alan Wake byl zprvu také dostupný jen na Xboxu 360 a až později si našel cestu na PC, kde ale okamžitě začal slavit prodejní úspěchy.
Takže kdo ví, jednou se možná dočkáme. V tuto chvíli ale platí, že sice PC verze do budoucna není vyloučená, ale Microsoft ji momentálně neřeší a pokud usoudí, že by hra na PC nepasovala, tak se s verzí pro Windows můžeme rozloučit. Prozatím můžeme být rádi alespoň za projekty typu Halo Wars 2, které na PC určitě zamíří.