@Corvus
@Corvus Hodně omezenej názor, jak píšeš, chtělo by to sundat si klapku z očí :D
to že ty osobně neutratíš ani korunu, vůbec neřeší jádro problému. Monetizace není jen o tom, jestli si koupíš skin, ale o tom, že se kolem shopu staví celá hra.
Vývojáři věnují měsíce práce obsahu, který většina hráčů nikdy neuvidí, protože je za paywallem. A když se tým tři měsíce hrabe v alternativních barvách meče a kozích kostýmcích, tak ty tři měsíce nedělá nic, co by hru posouvalo: mise, svět, gameplay, AI, questy, animace, lore..
Určitě to neni volba tvl, nevybereš si, že hra bude designovaná tak, jak by byla bez shopu. Nevybereš si, že progres neni roztahanější, aby ti to vydrželo do další sezóny. Nevybereš si, že nejlepší obsah není součást hry, ale katalogu.
A jasně, není to pay-to-win, ale co jako? dneska už pay-to-win není pointa. Pointa je, že z her se staly katalogy skinů a kokotin, a studia tomu podřizují úplně všechno. A výsledkem je, že hry jsou plošší, bezpečnější a víc jako služba, protože služba má vydělávat, ne vyprávět.
Takže je úžasný a seš frajer že ty neplatíš, ale vůbec to nemá vliv na to, že ta monetizace formuje hry v základu. Kdyby se místo shopu dělal obsah pro hráče, ne pro pokladnu, tak by ten svět fakt byl krásnější. a hlavně by ty hry byly fakt lepší.
@gazorpazorp
@gazorpazorp Vždyť má pravdu, hry se už dávno nedělaj jako kompletní hotový díla day one, ale jsou to hlavně platformy pro další monetizaci.
GTA VI nás bude ždímat léta letoucí, bojim se dne kdy začneme romanticky vzpomínat na GTA V