Abych trochu rozepsal co to znamena World of Darkness, coz je jeden z bodu, na ktere se autor tesi.
WoD je RPG hra, kterou napsali White Wolfove na konci 80. tych let, jeji atmosfera byla vybudovana na gothic punku, depresivnim feelu a skoro az nihilismu. Bylo to protoze WoD se blizil uz od zacatku ke konci sveta. A jak White Wolfove slibili, tak take splnili. V roce 2004 svet puvodniho WoD skoncil, prisla Apokalypsa v nekolika obmenach.
Nejvic nas asi bude zajimat verze pro Vampire: The Masquarade, ktera ma za sebou uz dve docela kvalitni stvarneni do pocitacove podoby. Jedna se o hru, kde si hrac vybere, jaky druh upira chce hrat. Chci byt rychly a silny? Chci umet ovladat lidi pohledem svych oci? Chci aby zeny a omdlevaly, kdyz prijdu do mistnosti? Chci byt neviditelny? Chci umet cist yslenky a mozna je i menit? Chci se umet menit na zvirata?
Vsechno toto je behem tvorby postavy zohledneno a hrac si vybere klan, ktery se mu nejvice hodi. Od umelckych Toreadoru, pres kralovske Ventrue a kouzelnicke Tremery az po silene Malkaviany pripadne znetvorene Nosferatu.
Dale si hrac vybere skilly - coz je to, jak umi mluvit, bojovat, ridit, kolik zna jazyku atd. A tim muze zacit hrat. Hra muze byt politicke intrky, plazeni se v kanalech uprostred nepredstavitelnych hruz, snaha o udrzeni lidskosti pripadne klasicky Kulhankovsky styl "trenchcoats and katanas".
Pokud CCP udrzi svuj pristup, jako maji v EVE, tak to pro me znamena vetsi propadnuti hre, nez jakou jsem kdy mel v World of Warcraft, kde jsem mel po 3ech letech hrani vanilly a The Burning Crusade 200 dni played na jednom charakteru. Protoze moznost zablbnout si se schizofrenickym Malkavianem a spehovat lidi z Obfuscate a rvat jim do hlavy silene napady za pomoci Dementation? Pvp char jak svina.
A socialni Ventrue s Presence a Dominate, ktera bude svym kolegum naslouchat a vyuzivat je k ziskani moci nad Prahou? : P
A ja doufam, ze budou mesicni poplatky, jako jsou v EVE a ne mikrotransakce, nemam je rad.