World of Darkness - drsní upíři vracejí úder
Preview Článek World of Darkness - drsní upíři vracejí úder

World of Darkness - drsní upíři vracejí úder

8

Vývojáři EVE Online se nás snaží přesvědčit, že upíři nepatří jen do romantického železa.

Reklama

Jsou tomu už tři roky, co byla tvůrci EVE Online oznámena onlinovka zasazená do světa Vampire: The Masquerade. V poslední době už už zlí jazykové titulu zvěstovali zánik - dlouho o něm vývojáři z CCP totiž nedali vědět - avšak nejnovější smršť informací představených na EveFestu nám vlila optimistickou krev do žil...

Proč se na World of Darkness vlastně těšit? Jedná se o titul od CCP. Jejich EVE Online je průkopníkem perzistentních online světů, v nichž obsah tvoří sami hráči - a má díky tomu velmi oddanou komunitu, která se nebojí si svůj unikátní svět chránit.

Když nic jiného, můžeme se ve World of Darkness těšit na podobný přístup. Na cestě je tak dost možná nejrevolučnější "pořádná" onlinovka posledních několika let.

Stávka v EVE Online

Dynamický svět World of Darkness slibuje mnohé, ale co zaručuje, že CCP skutečně splní všechny sliby?

Pro uklidnění se stačí podívat na loňské letní události v jiném titulu CCP jménem EVE Online. Tamní hráči se rozhodli protestovat proti nepromyšlenému zavedení mikrotransakcí, avšak namísto online petic své protesty realizovali přímo ve virtuálním světě onlinovky a na několik hodin zablokovali celou herní ekonomiku.

Co bylo příčinou takovéto vlny nevole? Především skutečnost, že EVE Online je jeden velký experiment s hráčovou svobodou. Uživatelé si sami vybudovali řadu předmětů včetně těch největších bitevních lodí a řídili tak herní ekonomiku. To jim dalo pocit, že hra patří jim stejně jako vývojářům - a po plánu na zásah zvenku proto přišla masivní vlna nevole i následující jednání voleného představitele hráčů (!) s vývojáři.

Mass Effect hráči mohou fanouškům EVE Online takové zacházejí tiše závidět.

Na začátku je konec

Již delší dobu se dobře ví, že ve World of Darkness bude každý hráč začínat jako prostinký (virtuální) člověk. Je přitom jen na hráčových schopnostech, jak dlouho si udrží svou identitu homo sapiens. Není ovšem jasné, bude-li mít delší výdrž nějaké benefity; dá se to ale očekávat. Jinak by přece jen ze strany CCP nebyl příliš důvod si hrát s podobným počátkem nepočátkem. Může se ale rovněž jednat pouze o úvodní tutoriál.

Tak či onak, pravá hra začíná až v okamžiku, kdy hráč poprvé umírá - a probouzí se jako upír. Jak zmiňuje CCP, nic nebude lidem bránit hrát donekonečna jako člověk - kromě bojového systému, který zvýhodňuje upíří nadlidskou sílu.

"Střelné zbraně jsou hračky. Módní doplněk, nic víc," zmiňuje výkonný producent Chris McDonough. Herní systém je totiž nastaven tak, že zvýhodňuje souboj nablízko.

Hodí se ovšem podotknout, že komunita očekává pozdější dodatečný obsah, jenž by umožnil plnohodnotné hraní i lidem. Důvodem je, že součástí světa WoD jsou také lidští lovci upírů.

Turismus výhodou

"Co se týče měst, hodně jsme nad nimi přemýšleli a rozhodli se, že města jsou obecně... nudná. Používáme proto jejich stylizované verze pojmenované po skutečných městech, takže budeme mít New York, Londýn a podobně.”

Počet měst je prozatím zahalen tajemstvím. Kreativní ředidel Reynir Harðarson ale zmínil, že atmosféra měst a jejich unikátní kulturní zasazení bude mít vliv i na level design a tím snad i na hratelnost.

Zatímco evropské metropole se budou rochnit v úzkých malých uličkách (ideálních pro přepad?), americké a japonské metropole nabídnou především výškové stavby.

Ve jménu sandboxu

Chris McDonough z CCP mluví o sandboxovém, čili otevřeném pojetí online hry jako o skutečném dědictví CCP hernímu průmyslu. A právě tento kouzelný element nebude chybět ani ve World of Darkness – bude jen na hráčích a jejich organizacích, jak herní svět budou utvářet. Cílem takové otevřené hry je pak získat maximum krve a teritoria.

S netradičním přístupem přichází také snad nejvíce šokující imba element World of Darkness (byť ani tento není novinkou), totiž permanentní smrt hráčovy postavy. Čili konec, šmitec, vaše postava byla smazána.

"Těšit se tedy můžeme především na velmi špinavé politické hrátky."

Prozatím se zdá, že permanentní smrt bude buď formou popravy nebo assassinace. Jedinou postavou, která bude mít autoritu ji na někoho seslat, jsou hráči se statutem Prince, čili vůdce jedno z měst. Princovo rozhodnutí navíc půjde skrze schvalovací řízení hráčů uvnitř frakce. Těšit se tedy můžeme především na velmi špinavé politické hrátky.

I tato volnost v podání CCP má ovšem své marginální meze. Hráči například nebudou moct změnit svůj ohoz na cokoliv, z čehož neřve na plné plíce styly goth a pubk. Pokud se někdo těšil na queer nosferatu, má smůlu. CCP argumentuje snahou zachovat temnou stylizaci.

Vox vampirus

Lobismus, korupce a další nechutnosti sice na reálné úrovni nejsou zrovna prospěšné společnosti, nač si ovšem lhát, je prokletě zábavné je prožívat

Podobně jako v EVE Online bude celý systém stát na hráčích. Nemluvíme ovšem jen o produkci herních předmětů – byť se nyní zdá, že tento prvek bude ve World of Darkness mírně potlačen. Nebudou zde ovšem žádná NPC, které vlastní to či ono město. Hierarchie uvnitř vedení organizace bude čistě a jenom na hráčích samotných.

"Poflakovat se s hráči po (reálných) barech může být velmi silná zbraň."

Tentokrát se navíc zdá, že hodnost hráčů uvnitř organizace bude přímo zakomponována do celého systému.

Právě tento systém je hlavní pýcha CCP a jeho vliv je poznat třeba i na nedávno oznámené free-to-play onlinovce Game of Thrones. Jak zmiňuje McDonough, skutečné sociální dovednosti jsou to, co se počítá a "Poflakovat se s hráči po (reálných) barech může být velmi silná zbraň."

Hra co zvýhodňuje hospodské konexe? Rajská hudba pro naše uši!

Producentské války ve World of Darkness

Navzdory oznámení vývoje v roce 2009 se o hře spekuluje již od roku 2006, kdy se vývojáři EVE Online z CCP spojili s vydavatelstvím White Wolf, jenž vlastní práva na upíří hry světa - chvilka napětí - značky World of Darkness.

Až do oficiálního oznámení bylo dlouho ticho po pěšině... a po něm vlastně také. V roce 2011 se navíc ukázalo, že vývoj hry bude probíhat ještě s více zmenšeným týmem. Každý proto z kávové sedliny hře věštil brzkou návštěvu odpadkového koše.

Sami sobě pánem

Není mnoho novinek, kterými World of Darkness překvapil – ostatně trumfovat permanentní smrti či flexibilní politický systém je obtížné. Podstatné ale je, že hra znovu ukazuje své naleštěné zoubky, a to nově i v herní ukázce.

EDIT. Zájemci si navíc mohou pustit 42 minut dlouhou prezentaci o World of Darkness, která proběhla na EVE Fanfest 2012. Děkuji uživateli Jebo za doplnění v diskuzi. Konec editu.

Vývojáři se dle svých slov nechtěli ničím chlubit, dokud nebude hra v pokročilé fázi vývoje. World of Darkness přitom je již vytvořen na "hrobě" jiného neznámého online projektu. Ten CCP v roce 2005 opustila a soustředila se na WoD. Nejnověji se datum vydání očekává na konec tohoto roku.

McDonough se nebojí ani toho, že v dnešní době upírů libujících si v záření na slunci a dlouhém zírání na oponenty. Všudypřítomné násilí a sexappeal nebude absentovat - hra ostatně směřuje na dospělácký rating M.

Největší teror ale bude World of Darkness spočívat ve starém dobrém pletichaření mezi hráči. Jak dodal McDonough: "Tohle je hra od CCP: zrada bude všudypřítomná.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama